Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ombouw voedselkar tot kweekruimte.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ombouw voedselkar tot kweekruimte.

    Korting op 420shop
    Bij deze wil ik jullie graag laten meekijken met het verbouwen van m`n voedselkast tot kweekruimte.

    Aller eerst de kast.
    k1.jpg k5.jpg k3.jpg k2.jpg k4.jpg



    De binnen maten:
    Hoog:120cm
    Breed:40cm
    Lengte:65cm
    *deur rubbers vervangen
    *vloerverwarming
    *ventilatie+filter
    *elektra
    *scrognet
    *verlichting
    *verfbeurt

    De opzet is allen punten af te werken. En dat deel ik hier uiteraard weer met m`n motivatie en beeldmateriaal zodat jullie allemaal mee kunnen kijken en reageren en voor jullie tips en comentaar!

    Zo dit was het voor vandaag. Er gaat weer snel geknutseld worden! Houd jullie op de hoogte.

    Greetz
    Last edited by mafferd; 24 August 2012, 21:20.

    #2
    Re: Ombouw voedselkar tot kweekruimte.

    ziet er handig uit !
    succes met de ombouw !
    Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

    Comment


      #3
      Re: Ombouw voedselkar tot kweekruimte.

      leuk iedee.

      hou je in de gaten..

      Comment


        #4
        Re: Ombouw voedselkar tot kweekruimte.

        hey smokers en growers!

        thanks voor de positieve reacties en alle vieuws


        Vandaag niet zo spannend karweitje,, De rubbers in de deur zijn uitgedroogd en zelfs kapot op sommige plaatsen. Hoogtijd dus voor een nieuwe uiteraad koop je die erin hoort niet zomaar ergens.. beter gezegd kon ze nergens kopen of bestellen
        deur rubber oud2.jpgdeur rubber oud.jpg


        Bij toeval liep ik op het werk tegen een bak met rubbers aan en voila mafferd was zeer content

        rubber1.jpgrubber2.jpgrubber3.jpg
        zie hier het nieuwe rubber. Deze is 1cm hoog en 1,4 breed en heeft aan d achterzijde een mooie plakrand Kon het geheel niet uit 1 deel halen en heb het dus met vier losse delen gedaan 2x een lange zijde en 2x een korte zijde. Hij lijkt zo best stug maar dat valt reuze mee. Snel ff een lamp in de kast gezet en met de deur dicht kan ik geen licht lekkage vinden.



        zo dat waren de rubbers. Morgen gaa ik starten met de vloerverwarming.

        greetz mafferd

        Comment


          #5
          Re: Ombouw voedselkar tot kweekruimte.

          ideaal die bakken op t werk he ?
          eerste vinkje iig alweer kunnen zetten !
          Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

          Comment


            #6
            Re: Ombouw voedselkar tot kweekruimte.

            ja erg handig en er gaat nog wel meer gesponsord worden

            ja dit was een makkie die voerverwarming word nog een heel klusje

            Comment


              #7
              Re: Ombouw voedselkar tot kweekruimte.

              Vloerverwarming:


              Omdat de kast in de schuur zal komen te staan, en uit ervaring is al gebleken dat het hier s`winters zowat even koud als buiten zal zijn moet er verwarmd worden. Nu ben ik niet zon groote fan van elektriche kachels. 1 omdat ze een aardig hoog stroom verbuik hebben en 2 heb weinig ruimte over voor een kachel die dan vervolgens ook nog zn tewarme lucht zo op mn planten blaast. Met gevolg dat ik mn plantjes zo gaar bak.

              eerst dacht ik nog wel genoeg te hebben aan mn warmte matje maar die was nogal te kleinwarmtemat.jpgDus moest er een andere oplossing komen.. eens beetje rondgeneust te hebben op het forum kwam ik al aardig wat verslagen(QnQ, Monty, Borklots) met vloerverwarmings systemen tegen. Deze waren gemaakt met warmte kabels en schijnen het prima te doen Mn maat die veel met reptielen loopt te klooien kon me twee warmte kabels schenken in ruil voor een rokertje eenmaal eerste ronde gedraaid is.

              wkabel2.jpgwkabel1.jpgDe kabels zijn elk 15w en hebben een verwarmd stuk van 2,5m. Na wat lezen en zoeken op internet bleek dat de kabels zon 3cm uit elkaar moeten liggen. Snel even wat maatjes gezet en begonnen met plakken. Het komt toevallig echt mooi uit en heb elke kabel een kant van de kast gegeven.

              wkabel4.jpgwkabel3.jpgDe kabels gelijk maar eens aant stroom gehangen en er een temp meter opgelegd. Fijn even een jointje gerookt en toen weer eens gaan kijken.

              eerste meting.jpgDit is uiteraad veel te warm en er zal uiteindelijk wel een thermostaat tussen moeten komen. Maar wil graag weten hoeveel verschil in tempratuur het straks maakt eenmaal afgedekt met speelzand. Maar voordat het zand erin kan moest er een schotje komen zodat niet alle zand er telkens uit valt als ik de deur open. Heb hier een stukje hout voor gebruikt met twee beugeltjes vastgezet en de naadjes ruim afgekit.

              shotje1.jpgschotje2.jpg

              Nu dat klaar is, kon het zand erin. heb hier helaas geen foto van.. Enthousiast heb ik gelijk wat vloer tegels op maat gemaakt en deze boven op de 4,5cm dikke zand laag geplaast. Heb nog geen enkel idee of dit juist wijsheid is of niet. Maar daar komen we na wat meten ook wel weer achter. het staat iig netjes

              IMG_20120826_204236.jpgIMG_20120826_204130.jpgIMG_20120826_204147.jpgHeb de helevloer nu vol liggen met meters en we zullen morgen eens zien wat de resultaten zijn. Nu zag ik in QnQ zn verslag dat hij als ware een dubbele bodem heeft gemaakt waar zn potten verdiept in staan. Dit lijkt mij ook een goed plan. en dan ook rondom de potten glas/steen wol te maken omzo de wamrte nog meer opte sluiten zo zou de bodem tempratuur mooi rond de 22graden moeten kunnen blijven.

              ik zit nog te denken hoe ik luchtverwarming ga realiseren. Zag hier ooit al eens een idee met een gloeilamp in een brandveilig doosje en dan daar de aangezogen lucht langs laten gaan. Wil hier wel eens mee gaan experimeteren. En als julie nog tips hebben hoor ik die graag!!

              zo dit was het wel voor vandaag. Gr mafferd
              Last edited by mafferd; 26 August 2012, 21:48.

              Comment


                #8
                Re: Ombouw voedselkar tot kweekruimte.

                lekker bezig geweest weer !
                weer een vinkje erbij
                succes met de puzzel verder !
                Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                Comment


                  #9
                  Re: Ombouw voedselkar tot kweekruimte.

                  Nice. Dat moet goedkomen zo he..
                  Die tegels op je zand ben ik wel benieuwd naar.
                  Ik had er een laag zw-w-folie op liggen. Met tegels hou je de temperatuur wat langer vast denk ik.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Ombouw voedselkar tot kweekruimte.

                    Zeer tof mafklappert!

                    Gaat zo door met prullereren!

                    Suc6

                    Comment


                      #11

                      Comment


                        #12
                        Zooooo dat ziet r nice uit MAFFARD GOES WILD

                        Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
                        Mijn joints verzekeren tegen brandschade.

                        Comment


                          #13
                          Re: Ombouw voedselkar tot kweekruimte.

                          Bedankt voor deze positieve reacties!! dat maakt het de moeite waard!!

                          De bedoeling is ook het in 1x goed te doen. Alles moet optimaal zijn. daar de ruimte waar de kast komt te staan dat absoluut niet is moet tie "standalone" werken en dus kou en warmte kunnen weerstaan. eveneens als rond zwervende beesies.

                          over de verlichting bestaat nog wat twijfel de oplv is 40x65.. zelf denk ik dat 150w hps de truuk goed moet kunnen doen maar een 250w is ook een optie. Vooralsnog hang ik eerst maar eens de 150watter die ik al heb erin, en kijk hoe dat draaid en kan later alsnog upgraden naar 250w. ervaringen met de zelfde afmetingen?? meld u dan even hier

                          vandaag eens de temp meters bekeken na twee dagen draaien. Alle meters (op elke tegel 1) gaven 31/32 graden aan. de gele meter die in mn vorige post stond gaf 32 graden aan. Dan zou ik door de laag zand en de tegels een temp. val hebben van 0,7 graden. De tegels blijken een goed idee! heb de stekkers eruit getrokken en ben omt uur gaan kijken hoeveel de temp was gedaald. De omgevings tempratuur was nagenoeg gelijk gebleven in 4uur tijd. De vloer temp was 6,7graden gedaald na 4uur. Dit zal uiteraad veel sneller gaan wanneer de omgevings temp lager is maar al met al ben ik zeer tevreden over de behaalde resultaten zover.

                          er gaat snel weer geknutseld worden ik houd jullie weer op de hooge! gr mafferd

                          Comment


                            #14
                            Re: Ombouw voedselkar tot kweekruimte.

                            ziet er een mooi kast uit orignel gevonden
                            keep it green en safe greets
                            Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

                            Comment


                              #15
                              Re: Ombouw voedselkar tot kweekruimte.

                              inventief idee hoor, denk alleen dat je goed op je afzuiging moet letten als je er meer dan 150w hps in wilt doen..

                              veel succes!

                              Comment

                              Bezig...
                              X