Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Led verlichting..???

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Led verlichting..???

omtrend led word ik een beetje gek, ten eerste omdat iedere grote kweker het al geprobeerd heeft en ja voor groei werkt het perfect maar niet voor de bloei zeggen ze en zoals ik alles lees wereld wijd kom je dat steeds tegen de enige die beweren dat ook bloei perfect gaat zijn de leverancies, heb nu een ufo besteld met 3de licht oranje, maar betaald want dat doe je online maar leveren wordt een ander verhaal.

mijn idee was om tl te combineren met een ufo, rode led strips tussen de planten door maar ook het leveren daarvan laat op zich wachten en zien wat er gebeurd, is er geen bloei dan moet ik een andere optie gaan toepassen maar zoals gezegt het leveren van een ufo gaat nu al problemen geven. ik blijf topics volgens van led en op de een of andere manier moet het gaan lukken want groeien gaat goed dat weet ik zeker maar voor de bloei moet een extra handelinhg denk toegepast worden.

Comment

Re: Led verlichting..???

Vroeg of laat zal het inderdaad wel gaan lukken. Maar er zijn met miljoenen gesubsidieerde projecten in de kassenteelt geweest, waarbij tot op heden geen voordelen zijn geconstateerd ten opzichte van die "ouderwetse" HPS-lampen.
      Eigenlijk is het precies zoals je zegt: led alleen werkt niet en de lieden die zich toch hebben laten overhalen om led-units te gebruiken, hangen ze, naast HPS, er gewoon bij, omdat ze die rommel toch nu eenmaal in bezit hebben. Maar nooit hoor je iets over de toegevoegde waarde daarvan. Het is net als stoeptegels: ik had er 60 m2 in de aanbieding (gratis af te halen dus). Niemand reageerde, vandaar dat ik ze naar "het stort" -de milieustraat dus- heb gebracht. Dat zou met die ufo's ook moeten gebeuren, maar dan wel in een andere container dan de stoeptegels.
      Last edited by Xtreme; 9 October 2012, 09:41.

Comment

Bezig...
      X