Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek ruimte

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek ruimte

    Korting op 420shop
    Ik heb nu mijn kast al. de ventilatie is ook onderweg nu is enkel mijn vraag wat jullie mij zouden aanraden.
    Ik zou graag met tl en spaarlampen werken.
    de kast is 50 diep 90 breed en 170 groot.

    Is het dan het beste dat ik aan de bovenkant een 4 tal tl lampen hang voor de groei ? en horizontaal spaarlampen installeer voor de bloei ?
    en dan de tl lampen mee vervangen voor bloei ?
    Of zou ik beter werken met tl lampen horizontaal. Of enkel aan de bovenkant tl lampen en spaarlampen hangen en met een scrog methode werken ?
    En welke filter raden jullie me ook aan ? ik probeer het wel een beetje low budget te houden .

    De zaadjes die ik nu heb liggen zijn 7 blueberrys. Hoeveel zou ik er kunnen zetten in mijn kast ?

    Bedankt en hopelijk krijg ik goede tips !

    #2
    Re: Eerste kweek ruimte

    wat is low budget ?? 25,- 200,- of 400,- ?? mijn kast is 60x80x200 en ik heb er 3 in staan... achteraf blij dat ik niet voor 6 gekozen heb..
    Maar wat je uit wil/kan geven bepaald alles natuurlijk.. heb zelf voor de groei een stekarmatuur van 2x55W Tneon en 250W hps voor de bloei.
    met zo'n stekarmatuur en een andere kleur lamp kan ook prima bloeien... en scrog is dan ideaal... nogmaals... het ligt aan je budget... ook qua filter/afzuiging ...
    als je over de ruimte en aantal planten inzit kan ik je uitnodigen om een kijkje in mn verslag te nemen.. is ongeveer zelfde oppervlakte..
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...a-in-nieuw-hok

    succes !!!
    Shivaman-s-Amnesia-scrogg

    Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
    (running)

    Comment


      #3
      Re: Eerste kweek ruimte

      Bedankt allesinds voor de reactie.
      Ja ik kan gratis aan armaturen voor tl verlichting geraken. En spaar lampen zijn nu ook niet heel duur.
      Daarom wil ik graag met tl en spaarlampen werken, voor filter had ik deze gezien http://terraterra.be/filtre-%C3%A0-c...mm-250m%C2%B3h en deze http://terraterra.be/filtre-odorsok-125-x-300-mm
      Deze vindt ik zeker te doen van prijs en ik denk dat ze wel moeten lukken.

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      Als er nog iemand ervaring heeft met tl lampen of spaarlampen en mij tips kan geven, dit is altijd welkom !
      Heb al zeer mooie verslagen gelezen, hoop zelf ook hier een te mogen posten.

      Comment


        #4
        Re: Eerste kweek ruimte

        Iemand ervaring met de koolstof filters uit kattenbakken of die van uit de ikea ?

        Comment


          #5
          Re: Eerste kweek ruimte

          Vandaag nog even bezig geweest met de kweek ruimte. Heb nu al de reflectie folie voor radiators en de ventilatie is onderweg.
          Zou ik het best werken voor afzuig met een badkamer verluchter ( http://www.brico.be/wabs/nl/catalogu...-verluchter.do ) of zou een grootte pc fan genoeg zijn ?.
          Ik zou 6x30 watt tl lampen hangen zou dit genoeg zijn of raden jullie nog extra tl lampen aan ?
          Als filter ben ik er nog steeds niet uit wat ik moet nemen. Ik heb al van mensen gehoord voor een micro kweek dat dit genoeg is met een kattenbak filter, anderen zeggen dan juist dat ze toch een goede koolstof filter gebruiken.

          De kast ziet er momenteel nog zo uit. de bovenste deuren heb ik er af gehaald voor er beter in te kunnen werken.
          wat zouden jullie voorstellen de middelste plank er uit zagen zodat de kast in hoogte 150 cm is of de middelste plank laten zitten dan is de kast een goede 65 cm hoog.
          Heb momenteel men goede camera niet bij en heb daarom niet de perfecte fotos kunnen nemen. De rommel verdwijnt uiteraard nog die in de kast ligt.

          Is het best dat ik ga scroggen in deze kast ?
          En hoeveel planten zou ik het best zetten met mijn opstelling die ik nu heb.
          De kast is dus 150cm hoog 95 cm breed en 50 cm diep.
          De zaadjes die ik heb liggen zijn blueberrys.

          Hopelijk kan ik zo snel mogelijk beginnen en kan ik hier een mooi kweek verslag plaatsen.
          Attached Files

          Comment


            #6
            Re: Eerste kweek ruimte

            jij hebt je nick ni gestolen !! aan je kot te zien :p
            Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

            Comment


              #7
              Re: Eerste kweek ruimte

              ben ook aan het zoeken maar denk dat ik iets wat meer ga besteden

              Comment


                #8

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste kweek ruimte

                  lokes , Ik zouw het persoonlijk wel doen !! meer plek is grotere plant :p en zwaardere lamp :p !!

                  dus meer opbrengst
                  Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste kweek ruimte

                    Ok morgen zal ik eens met de zaag aan het werk gaan. En dan de reflectie folie er in kleven.
                    Nog iemand tips voor de afzuiging, een gewone pc fan of toch zo een badkamer verluchter.
                    En als koolstoffilter welke kan je mij aanraden die redelijk is van prijs ?
                    Morgen komt er nog een foto update van de kast.

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste kweek ruimte

                      Vandaag gehoord dat de Tl lampen onderweg zijn. Ik heb van iemand een aantal armaturen kunnen overnemen ze zijn wel maar 60 cm lang.
                      Maar ik kan ze naast elkaar hangen zodat toch de volledige lengte vol hangt.
                      Morgen ga ik om de wip zaag om het ander stuk er uit te zagen en dan verder alles te beplakken met reflectie folie.
                      Ik ga redelijk wat tl lampen op overschot hebben zou ik ze dan niet aan de zijkant van mijn kast kunnen hangen ook zodat scroggen niet echt nodig is aangezien de plant van overal licht krijgt ?

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste kweek ruimte

                        een tl lamp heeft een diepte straling van 5 - 10 cm dus die tl's moeten op max 10 cm van de plant af hangen dat ge je niet redden zonder te scroggen ook niet als je de zijkanten vol hangt al helpt het natuurlijk wel een beetje
                        Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste kweek ruimte

                          Ok bedankt voor de info, ik zal dan scroggen. Wanneer de plant groeit heeft die het best neutraal wit 33 nodig van tl heb ik begrepen.
                          Ik heb gelezen in sommige verslagen dat ze met tl een verhouding van 1/2 gebruiken. Dus dit doe ik best in het begin maar
                          haal ik dan alle 33 tl lampen weg als de plant in bloei gaat en hou ik enkel nog de 827 tls over ?
                          Of laat ik best alles zitten met de verhouding van 1/2

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste kweek ruimte

                            ik zou in bloei alles 1 kleur zetten
                            Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste kweek ruimte

                              Ik heb van een vriend veel tl lampen gekregen met de kleurcode 840 koel wit.
                              Kan ik hier het best ze met laten groeien.
                              En zou het mogelijk zijn om ze ook te gebruiken voor bloei of zou ik dan best een 827 tl aan schaffen.
                              Van de week start ik een topic bij kweek verslag de zaden zijn aan het ontkiemen.
                              Fotos volgen

                              Comment

                              Bezig...
                              X