Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verwarming in microhok

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Verwarming in microhok

Korting op 420shop

Re: Verwarming in microhok

warmtemat hebben de dames meteen warme voetjes
    Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Waar heb je die kast staan ?
      Waar komt je verse lucht vandaan ?
      Buiten ?

In m'n kelder komt het niet onder de 19 graden momenteel als de lampen uit zijn.
      En de lampen zijn overdag uit natuurlijk. Hier in huis is het geen 10 graden overdag.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Comment

Pfoei, isoleren dan ? Met een paar pakken piepschuimplaten kom je al een eind.
          Tja, of een kachel bijplaatsen, maar dan stook je voor de buitenlucht en het gaat nog flink kouder worden, aangezien het volgens mij nog niet vriest in je provincie.

Overijssel.JPG

Comment

Isoleren zou wellicht een optie zijn, dat piepschuim kost niet veel...
            Maar ik ben ook wel benieuwd naar de warmtematten, die ken ik totaal niet en ik weet niet hoeveel ze verbruiken en hoeveel warmte ze afgeven.

Comment

Die kabels/matjes heb je in diverse lengtes en wattages.
              Welke je nodig hebt is afhankelijk van wat je ermee wil gaan doen.
              De enige tip die ik nog wil geven is, kijk bij aquarium- en terrariumshops online, niet bij growshops, die rekenen goud voor dat soort dingen.
              Deze oude link had ik nog staan bijvoorbeeld, misschien zijn er inmiddels wel goedkopere.

Er zijn wel meer kwekers die warmtekabels of matjes gebruiken.
              Een stukje uit m'n verslag van vorig jaar :

--------

QNQ007.jpg
              Ik heb vorig jaar een mooie kist gemaakt met een laag zand op de bodem. Verwarmingskabeltjes erin en thermostaatje erbij.
              De bedoeling is om de wortelzone boven de 18 graden te houden. Zoals je ziet is dat de start-temperatuur.
              Eerst maar eens de potten erin, temperatuur ingesteld, en een paar daagjes broeien om het bodemleven op gang te brengen.

Comment

QnQ bedankt! ik ga eens rondneuzen bij de terrariumfora en shops!
                Voor mijn toepassing hoop ik dat 3 meter warmteslang of een warmtemat van 30W al volstaat, mijn microhok is immers maar 30x50x95cm qua afmetingen.

Nu nog iets verzinnen om dan ook gelijk de afzuiging te automatiseren om zo de RV onder controle te houden, daar is vast wel iets op te verzinnen.

Comment

Bezig...
                X