Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Verwarming in microhok
Collapse
X
-
Re: Verwarming in microhok
Pfoei, isoleren dan ? Met een paar pakken piepschuimplaten kom je al een eind.
Tja, of een kachel bijplaatsen, maar dan stook je voor de buitenlucht en het gaat nog flink kouder worden, aangezien het volgens mij nog niet vriest in je provincie.
Overijssel.JPG
Comment
-
Die kabels/matjes heb je in diverse lengtes en wattages.
Welke je nodig hebt is afhankelijk van wat je ermee wil gaan doen.
De enige tip die ik nog wil geven is, kijk bij aquarium- en terrariumshops online, niet bij growshops, die rekenen goud voor dat soort dingen.
Deze oude link had ik nog staan bijvoorbeeld, misschien zijn er inmiddels wel goedkopere.
Er zijn wel meer kwekers die warmtekabels of matjes gebruiken.
Een stukje uit m'n verslag van vorig jaar :
--------
QNQ007.jpg
Ik heb vorig jaar een mooie kist gemaakt met een laag zand op de bodem. Verwarmingskabeltjes erin en thermostaatje erbij.
De bedoeling is om de wortelzone boven de 18 graden te houden. Zoals je ziet is dat de start-temperatuur.
Eerst maar eens de potten erin, temperatuur ingesteld, en een paar daagjes broeien om het bodemleven op gang te brengen.
Comment
-
QnQ bedankt! ik ga eens rondneuzen bij de terrariumfora en shops!
Voor mijn toepassing hoop ik dat 3 meter warmteslang of een warmtemat van 30W al volstaat, mijn microhok is immers maar 30x50x95cm qua afmetingen.
Nu nog iets verzinnen om dan ook gelijk de afzuiging te automatiseren om zo de RV onder controle te houden, daar is vast wel iets op te verzinnen.
Comment
Comment