Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opbouw micro-kweekkast met 100 W HPS

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Opbouw micro-kweekkast met 100 W HPS

Korting op 420shop
    Al veel gelezen als totale beginner maar momenteel ben ik door de bomen het bos een beetje kwijt. Daarom dat ik even mijn voorstel hier ga lanceren en zien wat jullie ervan denken.

Ik heb een kastje van 35 cm diep x 70 cm breed x 95 cm hoog, witgelakte MDF. Hierin zou ik twee plantjes willen kweken. Ik dacht qua verlichting om een compleet setje te kopen met een 100 W HPS lamp en een hamerslag reflector. Eerst was ik aan TL aan het denken, maar dan ben je al gauw evenveel geld kwijt voor minder resultaat.
    Als verluchting voor de uitlaat zou ik de goedkoopste pakken van de 'echte' verluchtingen: Ventilator - Fan RVK Lti diam 100 mm 160 m3 van Alien. Dit zal wel ruimschoots voldoen. De inlaat zal dan wel passief mogen gebeuren.

Nu komen de eerste vragen.

- Zal ik toekomen qua hoogte van kast? Ik zal wel moeten scroggen, maar dat lijkt me niet zo moeilijk. Hoever moet een 100 W van de plantjes afhangen?
    - Is alles qua temperatuur nog te doen? Dan bedoel ik vooral op het gebied van brandveiligheid, extra afzuiging of een warmtematje plaatsen is nl. zo geregeld als je plantjes het niet naar hun zin hebben. Ik lees dat je vanaf 400 W met een ferme hitteontwikkeling zit. Dus ik hoop dat met die 100 W de boel niet afbrandt.
    - Kan ik die fan regelen, of moet daar nog iets van een regelding tussen? Ze is te groot voor mijn kastje, maar dan heb ik een goede uitgangsbasis om het klimaat te regelen.
    - Ik zou vrij grote potten nemen, zodat de plant zich snel thuis kan voelen. Slechts twee planten kunnen dan voluit groeien. Ik ga meteen voor een 'gewone' soort, geen autoflower of lowryder. Een 10 literpot lijkt me wel goed. Is dit groot genoeg? Ik zou gewone potgrond gebruiken en in het midden een kuiltje met zaai en stekgrond. Het plantje zal dan automatisch in de rijkere grond groeien en moet ik niet verpotten. Qua voeding ben ik er nog niet helemaal uit, dit kan dus nog wel wat veranderen.

Dit zijn mijn eerste vragen. Ik moet er ook vandoor, de werkdag zit er bijna op.
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...week-150-W-HPS

Re: Opbouw micro-kweekkast met 100 W HPS

Hoe warm het wordt met de deur dicht is een kwestie van proberen. Lampje zou zo'n 15-20cm boven de plantjes kunnen.
    Hamerslagkap is zo'n 45cm dacht ik, dus daar moet je misschien wat aan knippen.

Dusse...beginnen maar, toch ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

er zijn wel complete setjes te koop voor niet heel veel met een bijpassend filter hoef je daar ook geen zorgen meer over te maken
      of de afzuiger te groot is voor je kast ligt aan of je het goed kan koelen ik heb hem liever iets te groot dan te klein dan kan je hem dimmen scheelt ook weer in geluid

zoals Q al zei get ready set go !
      Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Owkee,

ik krijg al geen reacties dat ik slecht bezig ben, dus dan inderdaad naar de growshop tuffen en alles in gang zetten.

Comment

je moet rekening houden dat het voorschakelapparaat van de lamp er heet word deze zal je op iets brandwerends moeten monteren (gips oid)
          verder zou je in 35x70 wel 4 plantjes moeten kunnen scroggen dit is idd aangeraden met een 100 watt hps en met de hoogte kom je ook alleen uit als je scrog'd

goedkope potgrond van het tuincentrum is meestal een garantie voor beestjes heb nu al een paar maal meegemaakt dat er varenrouwmuggen meekwamen

Comment

Ik heb nog eens nagedacht, kan ik het voorschakelapparaat van de lamp ook buiten de kast monteren? Dan kan die alvast goed afkoelen en wordt het niet zo heet in de kast. Bovendien moet ik ook niet zoveel afzuigen. (De ventilator, niet ikzelf )

Comment

dat is wel de standaard ja in je hok kan de luchtvochtigheid hoog oplopen en dat is niet prettig icm electronische apparatuur

Comment

Bezig...
              X