Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste kweekkastje(hulp welkom)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    eerste kweekkastje(hulp welkom)

    Korting op 420shop
    hallo iedereen,ik ben het beu om altijd zoveel geld op te doen voor wiet. dus wil ik een lowryder of 2 zetten.
    het kastje is in elkaar gezet( hxbxl= 78x80x50) nu de lampen etc nog aankopen.
    alleen het moet een beetje verborgen blijven( het komt op een plaats waar men ouders ni vaak komen)
    het enige wat ik denk dat een probleem zou kunnen zijn is het geluid van te in-en afzuiging.
    iemand tips om dat een beetje te laten meevallen? en zou ik gaan voor spaarlampen of led?

    alvast bedankt

    #2
    Re: eerste kweekkastje(hulp welkom)

    kunt u zich eerst voorstellen???? dan weten we wie we voor ons hebben

    Comment


      #3
      Re: eerste kweekkastje(hulp welkom)

      is gebeurd,en mijn excuses voor dat nu pas tedoen :p

      Comment


        #4
        Re: eerste kweekkastje(hulp welkom)

        ik zou sowieso geen planten nemen als je ouders er niets van af weten !
        Balling super hard, smoking 'til I overdose. Hardly ever sober, bitch we party 'til it's over.

        Comment


          #5
          Re: eerste kweekkastje(hulp welkom)

          ik heb ook planten staan terwijl mn ouders niks weten, maar ik woon dan ook op mezelf
          Om je wat op weg te helpen mocht je toch door willen gaan:

          -led of spaarlamp?
          Spaarlamp heb ik ook geprobeerd en groeien de planten prima op, het nadeel is wel dat je een stuk minder opbrengst hebt dan bij led of hps.
          Wel schijnt onder spaarlamp de wiet weer iets beter te smaken. Voor 2 planten zou je toch 2-3 spaarlampen weg moeten hangen wat je ongeveer als je 32 watt van philips pakt zon 20-35 euro gaat kosten. Ook moet je dan eigenlijk reflectors boven die lampen hebben zodat alles naar beneden gekaatst wordt en aangezien je een vrij krap kastje hebt kan dat lastig worden. Voor rond de 100 euro zou je een 90 watt led ufo op kunnen hangen. Die zou in theorie gelijk moeten staan aan zon 400 watt hps en heb je het voordeel dat dat minder warm wordt dan spaarlampen en je planten kunnen dus ook bijna er tegenaan groeien.

          -Ventilatie
          Als inlaat zou je kunnen kiezen voor passieve of actieve inlaten, met andere woorden gewoon een gat in je kist of een ventilatortje in dat gat hangen waardoor hij actief wordt.
          Ik denk dat ik zou kiezen voor een gat maken groot genoeg om later eventueel nog een computer fan in te hangen onderin aan de ene kant van je kist, en je filter met afzuiging bovenin aan de tegenovergestelde kant van de inlaat. Kun je je warme lucht goed kwijt of blaast het je kamer in? Dan draai je eerst een test dag met alles aan en kijk je hoe warm het in de kist wordt, mocht het nodig zijn kun je altijd nog een computer fan hangen om de lucht sneller te laten doorstromen.

          Hou er rekening mee dan wanneer je zon klein kastje optimaal wilt maken qua licht en afzuiging je toch wel zon 100-150 kwijt gaat zijn aan materialen.
          Verder is het zoiezo aan te raden om te scroggen dan maar dat was je al van plan neem ik aan?

          Succes!

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Wat ik vergat te zeggen: Licht = gewicht.
          Bij spaarlampen zou je 3 x 32 watt hangen heb je 96 watt spaarlamp
          Bij zon Ufo is het spectrum wat je nodig hebt veel beter en die is dan wel 90 watt, maar zou ong gelijk moeten staan aan 400 hps aangezien van hps maar 10-25% van het licht opgenomen wordt door de plant en bij led 90%.

          Er is voor mij geen twijfel dat je met Led veruit betere resultaten gaat halen dan met spaarlamp
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-van-de-straat

          Comment


            #6
            Re: eerste kweekkastje(hulp welkom)

            bedankt voor alle info
            ik zit nog met 1 vraag, mijn kweekkastje komt in men (werk)garage te staan. en daar word wel regelmatig gelast.
            kan dat kwaad?(door al die lasrook)

            Comment


              #7
              Re: eerste kweekkastje(hulp welkom)

              de lasrook zou ik niet in de kist laten gaan nee, ik weet niet of het kwaad kan maar lijkt me ook geen erg lekkere smaak aan je wiet geven.
              Dan beter de kast ergens zetten waar het niet in die lasrook staat.
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-van-de-straat

              Comment


                #8
                Re: eerste kweekkastje(hulp welkom)

                ja inderdaad, of naast het kastje een ventilator zetten dat de rook zeker daar niet komt ofzo.
                en met welk materiaal zou ik het isoleren? het is een stalen kastje dus word denk ik makkelijk koud daarbinnen.

                Comment


                  #9
                  Re: eerste kweekkastje(hulp welkom)

                  Je kunt wat piepschuim gebruiken volgens mij. Dat is meteen wit, dus dat reflecteert goed. Verder kun je ook gewoon een buis op je inlaat zetten en deze naar een andere ruimte leiden of uit een raam hangen.
                  Daarnaast zeg je dat je kastje niet mag ontdekt worden door je ouders. Bedenk wel dat je ouders dan gedurende, op z'n minst, 2 maanden niet in de ruimte mogen komen. Want wanneer je kast draait zal deze vaak te veel lawaai maken om niet opgemerkt te worden als er iemand in de ruimte binnenkomt. En ik spreek uit ervaring. Gelukkig heb ik best relaxte ouders die het wel grappig vonden.
                  Fear leads to anger..Anger leads to stress..Stress leads to doobies

                  Comment


                    #10
                    Re: eerste kweekkastje(hulp welkom)

                    ja men ouders komen daar eigenlijk amper :p
                    dus ik denk niet egt dat ze het vinden
                    en reflecteerd piepschuim goed?

                    Comment


                      #11
                      Re: eerste kweekkastje(hulp welkom)

                      piepschuim reflecteerd aardig omdat het wit is, er was iemand op het forum die had een kistje alleemaar uit piepschuim gemaakt.
                      Geen idee of dat goed gaat eigenlijk maar het kan vast wel verder zo stil mogelijk apparatuur gebruiken...en dat gaat geld kosten.
                      Wordt ook nog best lastig klimaat regelen zo als je de lasrook moet omzeilen, verse lucht naar binnen halen, kist warm maar niet te warm en niet te koud laten worden en je lucht weer afvoeren. ondertussen is dat vooral lastig omdat led heel weinig hitte produceert en spaarlamp nog redelijk wat...zoiezo zal je ook een kacheltje of iets moeten plaatsen voor wanneer je lampen uit zijn, dan is het in deze periode veel te koud

                      Ik weet niet helemaal zeker of dit wel het beste plan ooit is
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-van-de-straat

                      Comment


                        #12
                        Re: eerste kweekkastje(hulp welkom)

                        Bij zon Ufo is het spectrum wat je nodig hebt veel beter en die is dan wel 90 watt, maar zou ong gelijk moeten staan aan 400 hps aangezien van hps maar 10-25% van het licht opgenomen wordt door de plant en bij led 90%.
                        UFO's zijn ondingen, misschien de laatste generatie maar zoals vele hier al op het forum zeggen begin niet aan ufo's.
                        of je moet nog geen kerstverlichting hebben dan kun je hem bovenin je boom hangen( ze zijn waardeloos als het gaat om afbloeien)

                        Comment


                          #13
                          Re: eerste kweekkastje(hulp welkom)

                          nee id geen ufo's en vooral niet uit china!

                          Comment


                            #14
                            Re: eerste kweekkastje(hulp welkom)

                            Ik heb het ook niet over chinese zooi zou in theorie overigens niet uit moeten maken als de juiste ledjes gebruikt worden....led is led of het nu uit frankrijk of japan komt.

                            Verder gaan wij volgende week een klein kweekje opzetten met 2 ufos in een kist, gewoon uit nieuwsgierigheid.
                            Daarnaast nog een kist gemixed met 800 watt hps ( als we het kunnen ophangen, mogelijk maar 400 watt ivm ruimtegebrek zijn namelijk complete units.) en 2 x 240 watt ledbakken, de lighthouse blackstar.

                            Ik ben zelf ook erg nieuwsgierig naar de resulaten
                            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-van-de-straat

                            Comment


                              #15
                              Re: eerste kweekkastje(hulp welkom)

                              Succes!

                              Comment

                              Bezig...
                              X