Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lamp werkt niet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Lamp werkt niet?

Korting op 420shop
    Ik heb laatst een 400W HPS lamp gekocht, die kwam in een setje met een kap en ballast, maar na deze aan te sluiten lijkt het niet te werken...
    Ik heb met de hulp van iemand die toch iets van elektronica weet een stekker gemaakt en deze verbonden met de VSA, en de VSA weer verbonden met de lamp. Wanneer ik de stekker insteek begint de VSA te zoemen, maar de lamp lijkt niet te onsteken. Alles lijkt ons correct aangesloten, en toch doet hij het niet. Mis ik soms iets? Ik ken zeer weinig van electronica, en de persoon die me geholpen heeft iets meer, maar hij ziet ook het probleem niet.

Dit zijn de producten die ik heb gekocht

EUGardenCenter is het grootste tuincentrum van Europa. Laagste prijsgarantie & meest uitgebreide assortiment van Nederland! Snelle en discrete levering!

EUGardenCenter is het grootste tuincentrum van Europa. Laagste prijsgarantie & meest uitgebreide assortiment van Nederland! Snelle en discrete levering!

en hier enkele foto's:
    dit is de VSA met de bekabeling (alleen de 5 bovenste kabeltjes zijn door mij aangelegd)
    IMG_3547.jpg
    de 3 rechtse kabels (blauw, zwart, en geel-groen) leiden naar deze stekker
    IMG_3548.jpg
    de 2 linkse leiden naar de kap waar ze hierin gaan (2 onderste kabels zijn er door mij ingestoken, 2 bovenste waren er al en leiden naar de lampsocket)
    IMG_3549.jpg

Ik weet dat dit misschien een specifieke vraag is, maar ik zou niet weten waar ik het anders moet posten, en google biedt ook al geen hulp
    Last edited by xirb22; 10 December 2012, 20:14.

Re: Lamp werkt niet?

Misschien zit er ergens toch een slecht contact. Isolatie mee in de suikerklont gedraaid zie je wel eens vaker. Als de vsa blijft tikken blijft deze in de opstartfase hangen en probeert de lamp te starten. Als er ergens een los contact is of kabelbreuk zal ze constant blijven tikken.

Comment

Heb net overal even geprutst en er lijken me geen slechte contacten te zijn. Kan het zijn dat de vsa gewoon door een fabrieksfout kapot is? Het ligt waarschijnlijk toch aan mij, maar we mogen dit natuurlijk niet uitsluiten.

Ik ga nu enkele foto's toevoegen

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

zo heb enkele foto's geupload, ik hoop dat jullie er wijzer uit worden
      Last edited by xirb22; 10 December 2012, 20:08.

Comment

misschien is de bulb naar zn grootje ?
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

er is nog helemaal niks mee gebeurt dus als ze stuk is is het door het transport
          neem ik er ook een foto van of kan je daar niks aan zien langs de buitenkant?

Comment

als die alleen maar zoemt is er iets verkeerd met de bedrading en krijgt de lamp geen stroom en anders is het de bulb die kapot is

Comment

valt weinig aan te zien, zo'n bulb. Ik zou het op garantie gooien, de verkoper erop aanspreken en een nieuwe laten aanrukken.
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Heb de verkoper gecontacteerd en ik mag hem retourneren, maar is er geen manier om te testen of de lamp effectief stuk is? heb helaas geen voltmeter ofzo maar er moet toch een andere manier zijn?

Comment

Dude; op je eerste gepostte plaatje, zie ik helemaal rechts je blauwe draad op de fase staan. Tenminste, zo lijkt 't.
                  Je blauwe draadje is aangesloten op 't 'bliksemschicht logo'tje'. Dat zou de fase moeten zijn, daar zou dus stroom op moeten staan.
                  Je kan 't testen met een spanningszoeker
                  Sluit 'm aan en kijk of er spanning op staat. Zo ja, ff de boel omdraaien.
                  Alleen de blauwe en de bruine draad helemaal rechts omdraaien dus.

Andere tip: Sluit je shit netjes aan dude, ik zie duidelijk ontblote kabels uit je VSA steken.
                  Veiligheid voorop.
                  Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
                  Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

Comment

als rechts je spanning (stekker) is qua bedrading en
                    de linker zijn je lampen kap aansluiting.

dan zitten ze verkeerd om.

LINE is je stekker
                    LAMP is je lampenhouder

nu schakelt niets aan omdat ze niet gevoed word. de andere zijde is relait afgesloten en zal
                    de voeding terug retourneren in je stekker

dus bedrading omzetten.

vraag waarom er maar 1 aarde aansluiting is. als je die van je lampenkap kan aarden dit ook doen
                    in hetzelfde gaatje.

haal ook een paar kabel sokjes (van die metalen opduw pennen) kosten 1.20 een zakje dan past alles
                    beter en ben je veiliger. nu heb je de bedrading voor contact open liggen, dit kan overslag veroorzaken. dus de
                    bedrading goed in de kroon steentjes schuiven. past het niet, dan koper korter knippen en opnieuw.

suc6

EN NOOIT ZOMAAR EEN MULTIMETER OF SPANNINGZOEKER ERGENS GEWOON INDRUKKEN

na de fase van je stekker/voeding kan de voltage in niveau maar met name amperage afwijken
                    en zelfs zeer dodelijk zijn. met niet correct geisoleerde of daarvoor bestemde apparatuur en kennis daarvan
                    kun je hierdoor ernstige schade oplopen.
                    Last edited by bramonius; 11 December 2012, 18:48.

Comment

Zit het nou toch verkeerd aangesloten? o.O en we waren er zo zeker dat alles klopte haha idioten dat we zijn
                      ik ga ze nu omdraaien, en kijken of het wel werkt
                      en ja ik weet dat het onveilig is, maar ik wou niet isoleren en al die dingen voor ik zeker wist dat het goed zat.

Comment

ook nooit solderen als je niet weet wat je soldeert. als de warmte via je koper in je bedrading of in je
                        kroonsteen doorsmelt (verborgen voor het oog dus) dan heb je een probleem erbij. als je insteekcontacten of schroefcontacten
                        hebt (zoals kroonsteentjes) dan altijd schroefsgewijs gebruiken en niet er iets anders mee doen, omdat de materialen
                        zijn gekozen voor normaal gebruik en niet voor anders gebruik. dus gewoon goed aanschroeven en iedere nieuwe ronde controleren
                        of deze nog correct vast zitten. altijd spanning afsluiten (stekker eruit ) als je onderhoud uitvoert. regel 1 in VCA.

doet ie het al

Comment

Bedankt voor de tips!
                          'K heb je zo net een bericht gestuurd

Comment

Precies, Bram zag het ook meteen neem ik aan, ghehe..
                            Follow Bramonius !
                            Als er LAMP staat moet die kant naar de lamp eh .. misschien .. toch ..facepalm.gif
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                              Precies, Bram zag het ook meteen neem ik aan, ghehe..
                              Follow Bramonius !
                              Als er LAMP staat moet die kant naar de lamp eh .. misschien .. toch ..[ATTACH=CONFIG]153177[/ATTACH]
                              Ja sorry hoor ik er staat BASE THREAD LAMP en ik dacht dat BASE THREAD naar de netstroom verwees

Comment

Bezig...
                              X