Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bouw micro 250w hps

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bouw micro 250w hps

Korting op 420shop
    hoi iedereen, mijn eerste post hier.
    Ik zou graag een kweekkast maken van 60x50x140 met een 250watt HPS.
    Nu, mijn vraag is in verband met de koeling. Heb een vorige kweek verloren door te hoge temperatuur (met cfl in een lagere kast ).
    Is het mogelijk om het koel te houden met pc-fans? Die zijn nl makkelijker te besturen dan de buisventillatoren.
    Indien niet, zag ik online een setje staat van(set met alle benodigdheden) en een fancontroller met thermostaat (King products) voor samen (incl. verzending) 170,32 EUR. Is het een overkill/te duur, wat in het verband met het lawaai (pc fans zijn stiller, makkelijker te verbergen)? Zou het liever met case fans proberen indien mogelijk?

Dankje

(edit: ik ben een student uit Belgie, dus is het voor max 1 plant)
    Last edited by Tiber; 16 February 2013, 09:48.

Re: Bouw micro 250w hps

hee tiber,

als ik jou was zou ik voor de buisven gaan, dan weet je zeker dat je temp goed blijft , en je hebt gelijk een filter erbij.
    170euro is niet veel te duur voor zo'n buisventilator als je kijkt naar de kwaliteit vind ik zelf, heb de 400m3 en deze maakt niet veel lawaai
    niet veel is dat hij op 50% ongeveer evenveel geluid produceerd als onze magnetron (een soort brom, wel irritant hoor..)

Comment

Voor 1 plant zou ik die kosten niet eens doen, wacht dan af tot het lente is en zet wat buiten.

Comment

Comment

als buitenzetten geen optie is dan zul je toch echt een fannetje/ventilator +filter moeten vinden, want zo'n plantje stinkt behoorlijk , en je hebt niet de minste gekozen.... super skunk
          ga anders op zoek naar een kleiner setje, je hebt 250watt, dat word erg lastig om enkel met fan's te gaan doen, en btw je woont in Belgie dus besparen op een filter is ook niet verstandig.
          kijk eens naar deze,

dan ben je max. 50euro's kwijt (het zijn allebij dezelfde geloof ik alleen andere site) , en er staat bij nomercy dat het koelsystemen tot 250watt koelt, en met 60x50x140 moet dat wel te doen zijn.

succes met zoektocht;p

Comment

@JohnnyHaze; bedanktvoor je input! zal zsm bestellen. en ik heb een DIY ozongenerator gemaakt, alleen ben ik bang die te gebruiken wegens, mjah, brandgevaar
            een 50x60x140 hok zal hopelijk niet te klein zijn.

Comment

Het kan met pc ventilatoren. Ben je met 2 wss nog niet klaar.
              Als je et goed wilt doen, voor meerdere kweekjes zou ik lekker gaan koelen met een buisfan.
              Sowieso ff een goed filter uitzoeken voor belgie, weet de regels niet.
              Kijk mijn vorige microkweek: 2 x PP, 3 x 18w TL, 70x50x120cm.
              Kijk mijn nieuwe ronde: Zoetstof's Sweet Skunk Auto's Vensterbankplanten

Comment

Bezig...
              X