Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Make your own pre growbox

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Make your own pre growbox

Korting op 420shop
    Maak je eigen pre growbox.

De nood voor mij is ontstaan om een soort stekken, groei kast te maken.

Bij No mercy shop kwam ik op het idee om het zelf te maken na ik een interessante kast vond op hun site.

pre-growbox nb3.jpg

De kast zelf van no mercy shop is spijtig genoeg te duur voor mij, , en hij is te diep om te passen in mijn ruimte , ook wil ik de kast mobiel maken en is de toepassing daarvan op deze kast moeilijk.

Mijn kweekruimte ( http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...eperkte-ruimte ) heeft maar een zeer beperkte ruimte en is een pre growbox op maat essentieel.

De kast zal volledig op maat gemaakt worden , en uitgelegd worden in deze topic. Samen met de kostprijs.

De benodigdheden:

2013-03-20 13.14.26.jpg

1) witte mdf platen
    op maat gesneden bij doe het zelf ( vb : brico ) 45,00
    2) vijzen (brico)
    3) kleine afzuig (brico)
    4) witte lijm silicone (brico)
    5) 4 m velcro (brico)
    6) electrische snoer (brico)
    7) kleine nagels (brico)
    8) dimmer met temperatuur sensor growshop (alien)
    9) secret Jardin Tneon set 2 x 55w (alien)
    10) multi stekker doos 5m snoer (brico)
    11) Wieletjes (brico)
    12) een goed uitgewerkt plan !!! (gezond boerenverstand) Priceless

TOTAAL:26

Aan de slag

Het belangrijkste is dus je plan . ( hoeft niet veel te zijn )
    plan0001.jpg

Teken op voorhand op de mdf plaat de plaatsen af waar je de platen aan elkaar gaat vijzen.
    Zodat je alle gaten op voorhand kan uitboren ( voor het voorkomen van scheuren in mdf plaat)
    2013-03-20 13.54.05.jpg2013-03-20 13.51.38.jpg

De vier dikste mdf platen vast vijzen .
    2013-03-20 14.19.31.jpg

In mijn geval moest het mobiel zijn .
    2013-03-20 15.25.14.jpg2013-03-20 15.33.49.jpg

2 gaten maken in de dunne mdf plaat voor achtekant , 1 voor afzuig en 1 voor stekkers door te laten
    2013-03-20 15.51.05.jpg

plaats de afzuig en installeer de snoer
    2013-03-20 15.54.45.jpg2013-03-20 15.56.32.jpg

plaats nu de achterkant mdf op de achterkant en spijker deze vast
    2013-03-20 16.22.38.jpg

nu is het frame op de deur na af, tijd om de randen af te kitten met silliconen (tegen vocht)
    2013-03-20 16.27.43.jpg

Plaats de haken voor de lamp
    2013-03-20 20.02.31.jpg

Ik gebruik voor de deur een velcro afsluiting ( wegens plaatsgebrek voor deurtjes ) een dunne mdf plaat die even groot is als achterkant, in de onderkant word luchtgaten geboord voor luchtaanvoer
    2013-03-21 22.13.38.jpg

Plak de randen af met contactlijm op de toekomstige deur
    2013-03-21 22.29.43.jpg

Plaats de velcro en nagel af voor een goede hechting.
    2013-03-21 22.51.37.jpg

Lijm nu de randen van de kast en zorg dat de andere kant van de velcro eraan vast geniet word.
    2013-03-21 23.00.13.jpg

De deur is nu klaar om geplaatst te worden.
    2013-03-21 23.09.05.jpg

Nu nog de stekkerdoos plaatsen, in mijn geval was het belangrijk om voor de mobiliteit 5m snoer te hebben.
    2013-03-21 23.56.05.jpg

Zo de kast is af !!!
    2013-03-22 00.05.55.jpg2013-03-22 00.08.01.jpg

Enkel de klimaatregelaar is nog niet geinstalleerd ( nog geen tijd gehad om naar growshop te gaan ) , maar dit volgt wel komende week, voorlopig dimmer op gezet.

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben gehad, en ik hoop voor mij om zo een paar weken van de cyclus te snoepen

GRTZ

Re: Make your own pre growbox

Handige harry!! proper DHZ werk!
    Succes ermee!

Grtz
    Spliff Seeds Contest (indoor) ===> ...ThinKing Green...met Bubblegun van Spliffseeds ! (1st)
    A friend with Weed is a friend Indeed

Comment

Dat is een mooie kast. ziet er verdomd professioneel uit.

Ik heb zelf net een wat meer "ghetto" oplossing gebouwd met mijn ontkiem/groeikast gemaakt van een opbergrek. Had ik voor 2 tientjes in ieder geval de structuur al staan. Was nog op zoek naar ideeen voor afzuiging en verhangen van de verlichting. Denk dat ik daarbij wel wat van jouw ideeen kan gebruiken.

Zit ook wel met wat te weinig licht denk ik. Had een standaard TL armatuur met 2x18W gekocht. Zat te denken om er nog een bij te kopen, maar wellicht is gewoon een echt armatuur met zwaardere neons beter. De prijs in jouw lijstje valt me dan nog mee.

Die velcro was ik zelf ook naar op zoek. Ik heb een gordijntje gemaakt van laminaat onderfolie en wilde dat ook vastzetten met velcro. Heb het Nederland nog niet bij een normale zaak zien liggen.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
        Dat is een mooie kast. ziet er verdomd professioneel uit.

Ik heb zelf net een wat meer "ghetto" oplossing gebouwd met mijn ontkiem/groeikast gemaakt van een opbergrek. Had ik voor 2 tientjes in ieder geval de structuur al staan. Was nog op zoek naar ideeen voor afzuiging en verhangen van de verlichting. Denk dat ik daarbij wel wat van jouw ideeen kan gebruiken.

Zit ook wel met wat te weinig licht denk ik. Had een standaard TL armatuur met 2x18W gekocht. Zat te denken om er nog een bij te kopen, maar wellicht is gewoon een echt armatuur met zwaardere neons beter. De prijs in jouw lijstje valt me dan nog mee.

Die velcro was ik zelf ook naar op zoek. Ik heb een gordijntje gemaakt van laminaat onderfolie en wilde dat ook vastzetten met velcro. Heb het Nederland nog niet bij een normale zaak zien liggen.

Bedankt.

Had ook liever een kast van ikea gebruikt en die aangepast , maar vond echt mijn maten niet .

Later zou de GHE Cutting board erin moeten passen http://nl.eurohydro.com/cuttingboard.html dus qwa maten !!
        ghecuttingboardwithkitandpump.jpgGing dan misschien pak goedkoper geweest zijn . Kwa tijd heeft het me toch 6 volle werk uren gekost en veel voorbereiding .

De verlichting van secret Jardin is zeker geen overbodige luxe. je kan zelf bloei lampen insteken. En geeft een mooi aantal lummen kwa verbruik , en vooral niet teveel warmte.http://www.secretjardin.com/nl/lampe...ardin-new.html

Voor die velcro kan je toch terecht bij elke brico en gamma , staat bij de gordijnen. Niet zo duur, maar wel praktisch.
        Als je ze daar niet vind moet je naar een naaizaak gaan daar vind je ze ook zeker .

Grtz

Comment

Prachtig man, heb je net de volle lading sterren gegeven!

Zou mooi zijn om dit topic een sticky van te maken!

Comment

Hoi ,

Heb je zeer mooi uigelegt en uitgebeeld , daar hebben we iets aan .
            Veel succes met de kast en dat hij mooie stekjes mag leveren .

Grtz Hash
            Geniet nooit met mate !

Comment

Bezig...
            X