Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vrieskast--> Kweekast bouw verslag!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Vrieskast--> Kweekast bouw verslag!

Mooi werk! Ben echt onder de indruk van je buigtechnieken ik heb zo eens een kist uitbekleed en dat was echt zen lachertje
    Grtz
    Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Damn, begint echt een pracht (diepvries)kastje te worden.
      Ikzelf ben al een tijdje van plan om mijn oude diepvries om te bouwen maar het komt er niet van.
      Blijf deze nog steeds volgen.

Groetjes wamy

Comment

DE mini-NEON in de kast.

uploadfromtaptalk1375642812331.jpguploadfromtaptalk1375642835281.jpguploadfromtaptalk1375642864092.jpguploadfromtaptalk1375642918211.jpg

Gisteren en vandaag eens test gedraaid,

1st testrun.jpg

Ik ben relatief tevreden met wat de kast presteert. Ondanks de toch te hoge gemeten temps. Maar dit valt meer te wijten aan de omgevings temperatuur.. de temp. in de kast is gelijk aan de omgevings temp.. vandaag en gisteren mooi kunnen zien helaas geen tweede logger om gelijkenis te laten zien.

Dus mn ventilatie voldoet zo wel goed, maar moet nog wel een licht val maken voor de inlaten dit zal toch nog weer wat remming gaan geven en zo ook bij de uitlaat als er een filter tegen aan komt. Nu komt er sowieso nog een fan bij in de kast om de lucht wat te circuleren, hopende daarmee de remming op de in en uitlaat wat goed te maken. Mocht dit dan niet afdoende zijn , zal ik eerst nog een inlaat erbij gaan plaatsen eerst passief dan eventueel actief maar dan zal ik de uit laat fan ook moeten upgraden naar 1 van 200m3 nadeel hiervan zal zijn dat ik dan de fan controller niet meer kan inzetten daar deze fan te zwaar qua vermogen zal zijn voor de controller.

De inlaten wil ik licht dicht maken door middel van een 90graden pvc bocht van rond 80 in de inlaat te plaatsen. De licht val naar buiten is nu al nihil en zou daarmee afdoende moeten zijn hopelijk helemaal als ik de ingang van de bocht naar achteren plaats.

Filter is ook besteld en onderweg, en nu nog een laatste paar aanpassingen aan de ventilatie hier en daar nog wat afkitten. Dan zou de kast klaar moeten zijn. Hopelijk snel van start te gaan

greetzzz
        Last edited by mafferd; 4 August 2013, 21:36.

Comment

Hey mafferd i see no pics
          Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
          Spliff Strawberry in scrogg, klaar

sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door berry ryder View Post
            Hey mafferd i see no pics
            nu als goed is wel kabeltje van telefoon kaduk dus eerst uploeden via tapa en dan nog weer bewerken met de pc

greetzz

Comment

Je hebt het allemaal onder controle.
              Kastje ziet er geweldig uit, ik wacht net als u op de plantjes .

Groetjes wamy

Comment

Nog geen 30 graden. Ik vind dat oke, zeker als het buiten al 30 is.
                We zitten nog steeds lekker. Laat dat plantje maar komen.

sigpic

Comment

uploadfromtaptalk1375721483274.jpg
                  uploadfromtaptalk1375721441289.jpguploadfromtaptalk1375721384533.jpguploadfromtaptalk1375721405006.jpguploadfromtaptalk1375721421170.jpgThanks mannen!!

We zijn er bijna.. vandaag de inlaten voorzien van een bocht. Valt nu geen licht meer door moet nog wel even een panty omheen tegen de beesies.

Verder nog een extra fan gehangen voor wat circulatie in de kast zelf. En nog even de verbruik meter eens aan de kast aangesloten. Het totale opgenomen vermogen is 122watt. Dat is dus inclusief de computer voeding van 600watt.

Greetz

Comment

Vandaag mn filter binnen gekregen. Gelijk aan de kast geschroefd en ff een testje gedaan om te kunnen ervaren hoe goed zon filter werkt. Heb hier voor wat superskunk gruis langzaam laten verbranden in een asbak die in de kast stond uiteraad. Totaal geen geurtje wat door het filter komt! Er tevreden me dusver.
                    uploadfromtaptalk1375809365855.jpg

De temp is gelukkig nog steeds goed beheersbaar. Rest nu alleen nog wat kit werk zaamheden voor we van start kunnen.

uploadfromtaptalk1375809383683.jpg
                    Greetzz mafferd

Comment

Wel fancy zo en fancontroller Ziet er goed uit!
                      Binnenkort wat dames er in, en paar weekjes wachten en..
                      Wat ga je er in zetten? White widows?
                      Ik kon het niet laten, en ik heb ze al ontkiemd. Ze staan buiten van het warm weer aan het genieten, lekker in de zonnetje.

grts
                      -

Comment

Thanks!

Gehe ging t maar zo snel De zaden zijn al besteld verwacht ze morgen in de bus. Het gaat geen pure WhiteWidow worden maar een gekruiste variant, maar daarover meer in het aankomende kweekverslag.

zit nu nog te stoeien met pot groten, het aantal liter inhoud, 1 of 2 planten erin..

greetzz mafferd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mafferd View Post
                          [ATTACH=CONFIG]181150[/ATTACH] wat is dat? hoor ik je al denken dat is dus een actieve koolstof filter eigenlijk bedoeld voor een afzuigkap maar na het schijnt filtert het ook prima wietluchtjes weg. De diameter is 16cm en zon 3cm dik. De capaciteit is 200m3 wat weer mooi aansluit bij de afzuiger. Kost online 12euro en is mij het proberen wel waard.
                          Waar heb je deze gehaald? Zo'n dingetjes zijn erg interessant, en misschien een betere oplossing voor mijn komende kastjes. Ben benieuwd naar hoe dit gaat uitdraaien
                          Last edited by Bombadil; 12 August 2013, 13:13. Reden: Typo
                          "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bombadil View Post
                            Waar heb je deze gehaald? Zo'n dingetjes zijn erg interessant, en misschien een betere oplossing voor mijn komende kastjes. Ben benieuwd naar hoe je dit gaat uitwerken

Werkt perfect. Ik heb ongeveer dezelfde.
                            Komt van de handyman 20 euro.
                            3 man politie binnen en die hebben niks geroken.

sigpic

Comment

ziet er tof uit
                              ben benieuwd naar de opbrengst

ga je volgen

Comment

kan je die kap niet wit spuiten met spuitlak? Wit reflecteert toch meer dan vlakke aluminium??

Comment

Bezig...
                                X