Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Van klein naar nog kleiner...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Van klein naar nog kleiner...

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,


    omdat ik het gewoon niet kan laten heel het jaar door bezig te zijn met dit mooie plantje, wil ik graag weer binnen gaan kweken. Omdat ik kleiner ben gaan wonen, wil ik ipv mn tent van 1x1x2, nu ook een wat kleiner kastje gaan bouwen. Ongeveer 60x60x120.


    Ik heb bij greensell aardig wat leuke spulletjes besteld. Zoals een 250m3 afzuiger met een 480m3 prima clima koolstoffilter, en een fancontroller om deze te regelen.
    Voor verlichting wil ik een keer gaan kweken met led, en heb daarom online een 300watt growled besteld.


    Ook ben ik even bij sannie wezen shoppen, en heb een starterspaketje besteld met 5 sannies jack fem. Hier wil ik er vier van in 11,6L smartpots zetten. Dan moet mijn scroggnetje vast en zeker vol komen.




    Omdat ik nog niet helemaal uit ben over het ontwerp van mijn kastje, en door deze bestelling mijn budget een btje op is, wil ik het ff tijdelijk anders aanpakken. Mijn vriendin heeft op haar werk hele stevige kartonne dozen van ong. 60x60x140. Ook heb ik nog een rol zwart/wit folie, en een stukkie vijverfolie. Ik denk dat ik op deze manier best ff een tijdelijk hokje in elkaar kan fixen. Of is dit geen tijdelijke optie?




    Tot zover mijn projectje. Het is even afwachten tot alles geleverd wordt.




    als er nog aan- en/of opmerkingen zijn, hoor ik dat graag.




    Groetjes psicodelicia.

    #2
    Re: Van klein naar nog kleiner...

    Karton is erg brandgevaarlijk.


    Ga je nog een bloeilamp aanschaffen?

    Comment


      #3
      Re: Van klein naar nog kleiner...

      Oke oke na letterlijk een paar uurtjes geslapen te hebben tg mr een dr90 van 90x60x90 aangeschaft.
      als bloeilamp wil ik wsl een 250watt hps gaan gebruiken. Dat weet ik alleen nog niet zeker. Afbloeien onder een 300watt led niet mogelijk?

      Ik ga nu lekker aan de arbeid.. Ik hoop op wat reacties.
      Ding dong, ding dong.. De TNT met m'n nieuwe bong

      Comment


        #4
        Re: Van klein naar nog kleiner...

        Een DR90 is toch 90x90x180 ? (LxBxH)
        Daar kun je best een 400W HPS in hangen om dat van wand tot wand goed te kunnen belichten.
        Dan hoef je ook niet te scroggen, want 4 Jacks scroggen op 90x90 wordt een volle boel, die hou je niet op het net.

        Als (globale) richtlijn :

        70 Watt, effectief oppervlakte 0,09m2
        100 Watt, effectief oppervlakte 0,16m2
        150 Watt, effectief oppervlakte 0,23m2
        250 Watt, effectief oppervlakte 0,36 m2
        400 Watt, effectief oppervlakte 0,8 m2
        600 Watt, effectief oppervlakte 1,2 m2
        1000 Watt, effectief oppervlakte 2,25m2
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Van klein naar nog kleiner...

          Hallo peeps,

          Zoals jullie missch al hadden gemerkt, is er iets mis gegaan. Mijn telefoon stond nog ingelogd als mijn maat. Vandaar 2 verschillende namen.

          @QnQ:
          Ik denk dat ik vanmorgen nog niet wakker was. Ik bedoelde de DP90. Deze is wel 90x60x90.


          Voor de rest heb ik vandaag wat spulletjes ontvangen. De 250m3 softbox, de Prima Klima filter 480 m3, een fancontroller en de smartpots. Toen ik zag hoe groot en zwaar de box was, schrok ik. Niet tg een beetje te groot voor dit tentje?

          Als het goed is, komt morgen het tentje, en in de loop v d week de lamp en het pakketje van Sannie.
          Dan ff alles in elkaar zetten, proefdraaien, naar de growshop om aarde (denk plagron lightmix, mits ze deze leveren.), en dan...... Eindelijk beginnen!! En hopelijk met een leuk, en succesvol kweekverslagje.

          good night, and sleep well.

          Comment


            #6
            Re: Van klein naar nog kleiner...

            Aaaah, oke, ik ben benieuwd wat het nou echt is als je 'm binnen hebt.
            Ik zie 'm online staan als 60x90x60 maar ook als 90x60x60. (Beide LxBxH) en jij hebt 'm als 90x60x90, ghehe...
            Een softbox is groot yep, maar die zet je gewoon naast je tentje, plankje erop en je hebt een kastje.
            Eventueel je filter er nog aan vast, als je door je filter gaat blazen, dat scheelt nog meer ruimte in de tent.
            Qua capaciteit, 250 kuub, is-ie niet te groot.

            Je hebt samen met je maat een telefoon aangeschaft ?
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Van klein naar nog kleiner...

              Haha thnx voor de snelle reacties elke x QnQ...
              mijn maat had zichzelf ingelogd op mijn telefoon. Vandaar...

              Comment

              Bezig...
              X