Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kast tot kweekkast. (sealth)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Kast tot kweekkast. (sealth)

een 120mm computer fan moet het kunnen beheersen. Wel is het zaak even goed te kijken naar de specificaties deze verschillen nogal, zo ook de prijs klasse. Ik zelf zou toch 100m3 of meer luchtverplaatsing capaciteit willen hebben.

op tweakers heb je en goede vergelijker.

Met adapter werkt prima makkelijk en simpel te doen. Enige nadeel wat ik vind is dat je ze handmatig verstellen moet en dus niet automatisch je temp onder controle hebt. Zon computer fan controller is het makkelijkst aan te sluiten via een pc voeding. Maar feitelijk vraagt de controller 2spanningen 1 van 5v voor de sturing en het beeldschermpje, en 1 van 12v puur voor de fans. Deze zou je ook apart kunnen zien en zo dus de fan controller van spanning te voorzien vanaf twee adapters. Wat in feite ook gebeurd als je hem met een computer voeding stekkertje aansluit.

pm me maar ff als je een duidelijker aansluit advies nodig bent.

Drie plantjes in scrog moet prima kunnen in joun kastje.

greetzz mafferd.

Comment

Update!
      Vandaag beetje aan de kast gewerkt.

Filters aan de passieve inlaten(roostertjes). Zodat er zeker weten geen licht oid binnen komt.
      Gaten van de passieve inlaten groter gemaakt.
      Filter gemaakt voor de afzuiging.
      Kast langs de kast gezet.
      Computerfan geplaatst, + 2 lagen muggengaas er voor, zodat er geen beestjes binnen komen.
      En... Nieuwe zaadjes besteld

Nog te doen:
      Lamp hangen(komt maandag pas binnen)
      Temperatuur testen met T-neon. Maar gaat volgens mij geen probleem zijn.
      Tochtsptrip voor de deur.
      Rooster maken voor de scrogg.
      Computerfan aansluiten aan regelbare adapter. (Weet iemand welke kabels ik moet aansluiten? Ja, check deze website)

En straks nog en beetje verfrestjes hier en daar weghalen.

En dan is de kastje normaal gezien klaar!

Testronde met de plantjes dat nu aan het kiemen zijn, en daarna beginnen we met wat "serieuze" planten. Waarvan de zaadjes al besteld zijn.Het worden Buddha Tahoe, Bubba Kush, Berry Bomb en Electric lemon.. onder anderen. Maar dat is iets voor later, wordt nog en wel en verslagje van gemaakt.
      Kastje links is men voorgroeikastje voor m'n andere planten, maar daar wordt nog aan gewerkt. Komen ook wat lampen onder te hangen.

Iemand opmerkingen of tips? Dan hoor ik het graag!

Peace
      IMG_4082.jpgIMG_4083.jpgIMG_4084.jpgIMG_4085.jpgIMG_4086.jpgIMG_4087.jpgIMG_4090.jpgIMG_4091.jpgIMG_4093.jpgIMG_4097.jpg
      Last edited by Lovis; 3 August 2013, 23:19.
      -

Comment

word lekker geklust hier!

sluit die gele aan als plus(positive) en de zwarte als min (negative).

ik zou geen rooster zelf gaan prutsen gewoon eff mazen net halen bij de bouwmarkt kost keer een tientje ben je gelijk klaar.

gaat wel goed komen hier! doe zo voort

groeten mafferd

Comment

-

Comment

Dat ziet er al goed uit! Ben benieuwd naar de kweek!
            2x Green House Seeds - Green-o-Matic
            2x Barney's Farm - Crimea Blue

Comment

ziet er super uit! Moest je nog wat hulp willen met die pc voeding en fancontroller let me know (pm?)

dit is eigenlijk allemaal heel simpel.
              fans draaien sowieso op Molex 4-pin of 3-pin. die kan je aansluiten op fancontroller en die fancontroller zet je dan op je voeding.
              vergeet niet dat deze voeding ook warme lucht produceert ^^

Comment

Dag Dadreps! Bedankt voor de uitleg! Ik heb uiteindelijk en adaptor gekocht die je manueel kunt aanpassen, kabel geknipt en daar de fan op aangesloten. Werkt perfect!
                Fancontroller en voeding nemen te veel plaats in de kast, en buiten had ik die liever niet staan ivm de stealth. Dus dan maar en adaptor

grtssss
                -

Comment

Wow dit is gewoon awesome!

Ik denk dat ik deze thread even als favoriet markeer... Ik heb namelijk onder dat aquarium nog een kast staan wat zich perfect leent als bloeikamer. Je stappen en foto's zijn duidelijk genoeg om als een soort van tutorial te gebruiken .
                  Helaas groeit het geld niet op me rug en zal ik nog even een maand of 2 moeten wachten voordat ik kan overstappen naar zoiets. Eerst maar ff aankloten dus .

Comment

MaartenP, Bedankt! Ik hoop dat het duidelijk genoeg is, anders stel maar gerust vragen!

Gewoon deel per deel doen, hoeft niet perse allen in een keer Ik kon gelukkig alles in een keer doen. Duurtste is toen de lamp geweest.

succes ermee!
                    -

Comment

Oeps verkeerde post geantwoord!
                      -

Comment

ff een vraagje ik heb ook zo,n soort gelijke kast om gebouwd naar kweek kast met wat spaarlampen en ook zo,n douche afzuiger als afzuiger werkt dat nou die filter die jij gemaakt heb?

Comment

Mn planten ruiken niet echt hard, dus ik weet niet of het super effectief is of niet. Ik ruik iig nog niks. Dus nog ff afwachten. Grts
                          -

Comment

oke oke hoop dat het werk zou een hele goedkopen oplossing zijn

Comment

Ff een vraagje welke site heb jij die tneon aangeschaft?

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Ff een vraagje welke site heb jij die tneon aangeschaft?

Comment

Weet niet waar Lovis zijn armatuur gekocht had, maar ik had mijne (2x55W) van DeSjop voor €50 inclusief groeilampen. Dingen zijn soms wat lastig te vinden op sites van growshops. Dan staan ze niet tussen het "licht", maar in de stekken of propagator sectie.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Bezig...
                                X