Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spaarlampen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Spaarlampen

    Korting op 420shop
    Hallo JD'ers,


    Ik wil graag een nieuw kweekje beginnen met spaarlampen, maar ik kan nergens goeie groeilampen vinden ( dus met juiste kleurcode )

    Waar halen jullie je lampen en weg en hoe duur zijn ze?


    Mvg,

    Vvlol

    #2
    deze en deze. Ik had toevallig ook nog een excel-file voor future reference gisteren gepost, http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...chillende-TL-s , de .xls-link bevat redelijk wat informatie omtrent lichtkleuren bij planten
    "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

    Comment


      #3
      Re: Spaarlampen

      Pft..ik heb in de bak bij de Action gekeken en daar lagen ze voor 1.25/stuk. Specificaties kijk ik niet naar, die zijn niet zo belangrijk.
      Je kan kweken onder coolwhite, en onder warmwhite, bij de een groeien ze wat beter, en bij de ander bloeien ze wat beter, maar het verschil is niet zo gigantisch dat je echt moet gaan wisselen.
      Desnoods doe je 50/50 dan zit je altijd goed.
      Die Actionlampjes heb ik er een zooitje van op een kap gemonteerd (deze post, onderaanF2-WWxHJxBBF2.jpg
      Last edited by QnQ; 22 August 2013, 08:00.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Spaarlampen

        Mooi qnq,
        Op die manier zou ik zonder hoge energie kosten ook een moedertje kunnen houden!
        Dat klinkt heel aanlokkelijk, ik heb plaats.
        Alleen elekt. Was een probleem, hier ga ik wat meer van opzoeken
        Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

        Comment


          #5
          Re: Spaarlampen

          Leuk kapje QNQ Heb je ze met lijm vastgehangen? Dewelke? Heb er geen zin in dat ze loskomen door de warmte als ik eens iets soortgelijks wil proberen (beginnende handige harry hier!)

          Dat goedkoop duurkoop is, dat weet iedereen Vergeet niet dat ook spaarlampen degraderen in lichtintensiteit en de goedkopere nog een pak sneller. In sommige gevallen durft er redelijk wat UVB te ontstappen vanonder de fluo-laag, en dan kunnen je plantjes lekker bruinen. Maar voor een moedertje zal het geen kwaad kunnen. Maar voor een volledige kweek, daar heb ik sterk mijn twijfels over.
          "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

          Comment


            #6
            Re: Spaarlampen

            Ghehe..ik kan het niet half doen, als ik iets doe, dan moet het goed, dus ik heb fittinkjes gebruikt.
            Ik heb een ouwe spiegelkap gepakt, en daar heb ik ze op geschroefd.
            Hier staan wat meer foto's, onderaan die post.
            Doe-het-zelven is ook een hobby hier.

            Als de plantjes het licht niet meer lekker vinden, dan laten ze dat wel zien eh..
            Dan schroef ik er een paar nieuwe in.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Spaarlampen

              Aha, de beugels had ik niet goed gezien, mijn fout
              Nu die nog even weten te vinden! Ik heb 6 verschillende doe-het-zelfzaken in de buurt, en ik heb nog nergens zoiets weergevonden. Nu vroeg ik me af of ik ergens goedkoop aan spiegelkappen kan geraken Mijn huidige alu-platen uit de doe-het-zelf worden direct roestig, hopelijk is dat met zoiets opgelost.

              Edit: Gevonden
              Last edited by Bombadil; 22 August 2013, 17:34.
              "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

              Comment


                #8
                Re: Spaarlampen

                jongens koop nou gewoon goede lampen. Philips, megaman osram iets in deze trand. Die klote dingen van de action geven minder lumen per watt, de fluor laag laat nog wel eens te wensen over, en over levensduur nog maar niet gesproken.


                En het maakt degelijk wel een groot verschil als je gaat groeien onder 6500k of 2700k spaarlampen. Zeker als je micro gaat kweken wil je kleine gedrongen planten en niet van die uitgestrekte sprieten.

                Comment

                Bezig...
                X