Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies gevraagd betreffende verhoudingen Hardware

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Advies gevraagd betreffende verhoudingen Hardware

Korting op 420shop
    Bij gebrek aan teken talent, de volgende, niet in perspectief gemaakte tekening.

Eerste kastje 2.jpg

Maar zou dit op deze manier kunnen lukken ???

Verder weet ik niet of ik de ventilator voor of achter de filter wil zetten.
    Dit zou wel de voorkeur hebben ivm het geluid.
    Zou dat gaan?

De gemiddelde temperatuur van mijn kamer zal rond de 19 a 20 graden liggen.
    Dit wijk ik gedurende de koude maanden niet af.

Oh ja en dan nog een vraag, is dit nu stealth, micro of gewone binnenkweek.
    Last edited by Escargot; 12 September 2013, 17:28.
    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Re: Advies gevraagd betreffende verhoudingen Hardware

Dit behoord tot de micro sectie.

Het beste is dat je de vantilator niet bij de filter plaatst, beter is er niet bij plaatsen,zo voorkom je dat de ventilator de afgewerkte lucht terug in je tent terug blaast.

Grtz
    Last edited by westport; 12 September 2013, 03:27.
    420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
    Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

Die fan is ruk, heb je weinig aan.

Ik had al even gezocht naar specificaties van die lampen, maar ik kan nergens vinden welk oppervlak ze effectief belichten.
      Het zal toch geen 65x65cm zijn, dat doet een 250W hps.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Leuke opstelling! Kan je zeker wat leuke resultaten mee gaan halen

Voor de afzuiger hou ik zelf altijd een vuistregel aan; De lucht moet 3 keer per minuut ververst kunnen worden. De berekening is dan alsvolgt:

(lxbxh) 1,9m x 0,65m x 1,2m x 3 (keer verversen) x 60 (per uur) = 267m3 aan afzuiging nodig.

Je hebt natuurlijk geen HPS lamp hangen, dus wellicht dat je toch genoeg hebt aan een 100m3. Dit durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik zou het gewoon zo proberen met in je achterhoofd dat het wellicht aan de lage kant is. En misschien blijkt alles keurig in orde te zijn.

Leuk dat je die buizen onder je pot heb. Je hebt het idee waarschijnlijk om daar gaten in te maken zodat de lucht evenredig van onder naar boven kan? Moet je wel rekening houden dat de totale oppervlakte van de gaatjes wel 2 keer zo groot is als je uitlaat. Dat wordt ff rekenen (diameter x Pi = oppervlakte circel).

Je lamp kan je neem ik aan verhangen? Dat lijkt me wel handig

Verder ziet het er goed uit hoor Alles netjes bekleden met zwart/wit folie, goed lichtdicht maken en gaan!

Nice!

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

En je plantjes gaan toppen
        Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

Comment

Over die hoogte ben ik het wel eens met Ronson. Al is het niet onmogelijk, er zijn genoeg micro kweekjes die daar een voorbeeld van zijn.

Traditioneel hoort het koolstoffilter in het hok. In mijn eigen groei/drooghok heb ik het filter er ook buiten staan, ik blaas de lucht er dan doorheen. Dit werkt ook prima en bespaart je ruimte

Comment

Ja daar is die filter niet opgebouwt rolly. Niet zo'n goed idee. Dus jij blaast ongefilterde lucht nu direkt door je micron lagen heen. Das niet slim. Dat voor filter zit er niet voor niets. Gaat ten koste van je levensduur. Geloof me, dit is me werk.

Qnq heeft gelijk qua die motor. Dat is echt een ruk ding, geef 20 euro meer uit en je hebt iets beters en waarschijnlijk ook wat stiller.

Lucht verversing in de pro wereld is 8 keer per uur. Dus de som van je totale inhoud. is lengte x breedte x hoogte x 8. Het getal wat daar uitkomt is de minimale capaciteit wat je motor zal moeten wezen. 200m2 is dus ook ruim voldoende bij een hokje van 1mx1mx2m.
              Last edited by Ronson; 12 September 2013, 11:14.

Comment

Leuk ook aan de micro!

Ook ik twijvel wat over je afzuig capaciteit. Die lucht inlaat buis ga je gebruiken neem ik aan om j lucht overal van onderen in te blazen? In dat geval zou de ideale plek voor je afzuiger boven in je plafond in het midden zijn..

Qua diepte zijn het niet de meest ideal gekozen lampen voor je belichtings opervlak. Maar het moet wel werken. Neem je ook spiegelkappen voor je lampen? Wel een aanrader, en werkt beter dan zon open geknipt blikje. Evt switchen naar t-neon of tl. Zijn effectiever dan die over sized spaarlampen.

Ik zelf zou gewoon je filter buiten je hok plaatsen. Na de afzuiger dan functioneert hij tevens als geluid demper.

Word het een bloei hok? Of ook voorgroei? Dan zou je nog kunne overwegen het hok op te splitsen in twee gedeelten.

Veel succes man! Ik volg je Greetzz Mafferd.

Comment

De ventilator is makkelijk aan te passen, deze is nog niet aangeschaft en de filter ook niet.
                  Dus alle mogelijkheden zijn mogelijk, ik zal dit even op de tekening aanpassen.

Als de filter goed van capaciteit is houd ik het op deze.
                  Deze gaat tot 200 M3, echter de prijzen tussen deze of een andere verschillen niet zo heel veel van elkaar.

De lampen kan ik uitbreiden naar 4 , dan kom ik op 600 Watt ipv 450
                  Deze wil ik vast hebben.

Wel wil ik de bodem verstelbaar maken.

Ik ben een beetje pietlut met elektriciteit
                  Wat op het spanningsnet wordt aangesloten houd ik liever vast.

Toen ik zei dat ik 6 stopcontacten op strategische punten in de kamers wilde hebben.
                  Vertelde de elektricien mij dat ik gek was.

Ach ja klant is koning.
                  Ik gebruik ze niet allemaal en zo wil ik het hebben

Comment

Als je de ventilator nog niet heb aangeschaft, zou ik toch een kleine buisafzuiger kopen. Dat werkt in ieder geval goed en zijn niet zo heel prijzig. Koolstoffilter is voldoende zo.

De opmerking van Q is wel een goede. Ik heb ook geen idee welke oppervlakte met de lampen bereikt kan worden. Het aantal Watt is wel leuk, maar als dat geen diepte bereikt of het oppervlakte niet kan bereiken heb je er nog niks aan. Wel de moeite waard om nog even in de te duiken, lijkt me.

Comment

Oh wacht ff dan pas ik dit ff aan.
                      Dan doe ik aan drie kanten nog een Groei TL erbij.

Pom Pom Pom, had hier al rekening mee gehouden.

Eerste kastje 2.jpg

Nu FF kijken naar een buisventilator.

Langzaam aan breng ik verbeteringen aan, heb nog ruim een maand de tijd

Ben net immers nog een buitenkweek gestart
                      Last edited by Escargot; 12 September 2013, 17:33.

Comment

Ja rustig aan. Laat deze info ff op je inwerken, dan horen wij wel wat je aanpassingen worden

Comment

Ohh daar ben ik snel in Ron, heb al e.e.a. aangepast in de tekening.

Oh ja, en het Regent in Montpellier.
                          Last edited by Escargot; 12 September 2013, 17:39.

Comment

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ehhh die grijze gloed die ik boven de lamp heb geflanst moeten spiegelkappen voorstellen

Ik vind dit echt leuk, ik heb er nu voor de gein maar een scroggnetje en potjes ingezet.

Comment

Bezig...
                              X