Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste micro setup

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Mijn eerste micro setup

Zodra er ook maar iets van Sativa in te bespeuren valt zit je automatisch al met iets grotere planten.
    Zal krap worden, maar veel succes ermee!
    sigpic
    100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gamm View Post
      Zodra er ook maar iets van Sativa in te bespeuren valt zit je automatisch al met iets grotere planten.
      Zal krap worden.
      Ik waag het er op, begin met 2 of 3 plantjes (nog afhankelijk van het pot formaat) en begin vervolgens zo vroeg mogelijk met scroggen. Aankomende zaterdag ga ik de offline inkopen doen en heb om eerlijk te zijn nog nooit zo veel zin gehad om een tuincentrum te bezoeken .

Comment

de hoogte zal een probleem worden denk ik, ook de luchtvochtigheid zal erg hoog blijven lijkt me...
        maar ik ben zeker wel benieuwt
        succes ermee

grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gamm View Post
          Zal krap worden, maar veel succes ermee!
          Ehhh Gamm.....

Amy Weinhouse 2.jpg
          Bloeiende Mexican Sativa in volle grond, Montpellier 24 September 2013

Dit is een uitzondering, maar toch

Ben alleen GvD alles vergeten over het mishandelings traject wat ik gevolgd heb

Last edited by Escargot; 25 September 2013, 15:35.
          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Een uitzondering? Linkse heeft duidelijke sativa bladeren, rechtste duidelijk indica. Beiden hybrides, tezamen ontkiemd. En toch...
            small_DSC_0749.jpg
            Wel beiden al op de 3e internode getopt, daar kon de linkse iets minder mee om
            "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Escargot View Post
              Ehhh Gamm.....

[ATTACH=CONFIG]197125[/ATTACH]
              Bloeiende Mexican Sativa in volle grond, Montpellier 24 September 2013

Dit is een uitzondering, maar toch

Ben alleen GvD alles vergeten over het mishandelings traject wat ik gevolgd heb

Oorspronkelijk geplaatst door Bombadil View Post
              Een uitzondering? Linkse heeft duidelijke sativa bladeren, rechtste duidelijk indica. Beiden hybrides, tezamen ontkiemd. En toch...
              [ATTACH=CONFIG]197126[/ATTACH]
              Wel beiden al op de 3e internode getopt, daar kon de linkse iets minder mee om
              Ok, uitzonderingen zijn er altijd. Kon/kan er ook een paar gaan tonen adhv. oude foto's hoor...
              Ik spreek over het algemeen...

Maar goed, met een beschikbare hoogte van 50 cm waren deze ook al te groot geweest, rekening houdend met de pot.
              Last edited by Gamm; 25 September 2013, 15:56.
              sigpic

Comment

Ho, ze is niet klaar hoor........

Ik heb hoge verwachtingen van deze dame.

Toch wel zeker een jointje of 2 (met moeite)

Comment

Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
                  sigpic

Comment

Je bepaalt toch zelf hoe lang een plant groeit of zie ik dit verkeerd?

Toffe setup trouwens Bombadil! Leuk gedaan met je lampen en fans! Ik ga mijn twee fans vanavond op een low budget manier proberen te koppelen aan een oude telefoonlader. Als dit niet lukt heb ik altijd nog een oude PC voeding liggen waar ik alleen maar een SATA koppel kabeltje voor hoef te bestellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MaartenP View Post
                      Je bepaalt toch zelf hoe groot een plant word of zie ik dit verkeerd?
                      De natuur heb je nooit 100% in de hand, tenzij je er de schaar in zet natuurlijk...

Bij reguliere planten (lees: niet autoflowers) kun je je planten klein houden door snel van lichtcyclus te wisselen.
                      Niettegenstaande kun je de planten nog steeds niet bevelen te stoppen met groeien... Je doet me denken dat je overtuigd bent van wel

Een autoflower gaat zijn gangetje die genetisch bepaald is. Om ze klein te houden moet je ze ofwel gaan toppen, ofwel compleet mishandelen. (zie voorbeeld Escargot)
                      sigpic

Comment

Aaahhh ja vandaar de bestandsnaam Amy Weinhouse.jpg hehe . Aangezien dit me eerste kweek is ga ik alleen scroggen zodat ik zo min mogelijk risico loop.
                        Maar puur uit nieuwsgierigheid... Wat betekend voor jullie "een plant mishandelen"?

Comment

Een interessant experiment, zo noem ik dat.

Mishandelen....

Tsssssss

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MaartenP View Post
                            Toffe setup trouwens Bombadil! Leuk gedaan met je lampen en fans!

Thx voor het compliment, maar zit barstensvol fouten. Ik heb in het midden veel te weing licht. De LEDs hangen er wel, maar is onvoldoende eigenlijk. Eigenlijk had ik beter de lampen omgedraaid en ze naar het midden laten schijnen.
                            Er hangt nu zo'n 300W aan spaarlampen onder dat paneel, dat werd ook iets te warm. Ik heb extra afzuiging moeten plaatsen.
                            De big ass 100W spaarlamp heeft een interne ballast die de lamp nog verder van het midden duwt. Mijn belangrijkste troef heeft dus een serieuze zwakte. Mocht ik nog onder spaarlampen kweken van hoog vermogen, dan is het sowieso met een externe ballast.
                            De fans die je ziet hangen is voor de leds te koelen. Tussen de ledstrip en de armatuur zit wel een spleet van enkele milimeter, hierdoor ontsnapt er wel wat wind die meer als genoeg is.
                            Volgende keer neem ik me een HPS, deze ronde werk ik af onder die opstelling, misschien bedenk ik me nog

Met een beetje tin en een soldeerbout zou je ook zo de fans kunnen aansluiten hoor Ik heb me wel speciaal een voeding aangeschaft van 24V, 70W. 24V ventilatoren zijn de max
                            "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

Comment

Ben zeer benieuwd naar de resultaten! ga zeker blijven volgen
                              -

Comment

Awesome! Ik begin dit weekend met de fans te monteren en alles online te bestellen. Ik zie dat Growerschoice 5 lowrider #2 seeds heeft voor 10,= euro

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Ik ga heb deze lampen in gedachten:
                                1X http://www.ebay.nl/itm/36W-E27-LED-G...3d53b78&_uhb=1
                                2X http://www.ebay.nl/itm/New-E27-15W-5...item461395188b

Mocht ik er niets over horen dan bestel ik ze vanavond .

Comment

Bezig...
                                X