Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
micro grow spaarlamp vragen.
Collapse
X
-
http://www.greensell.nl/a-29555177/l...reflector-kap/
Die heeft extra beugels om de lamp mooi recht te houden"Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"
Comment
-
Re: micro grow spaarlamp vragen.
Voor de groei kun je ook nog wel zonder filter en dan zou die luchtpomp toch wel kunnen werken. Micro kweken draaien toch meestal prima op een 12V PC ventilator. Je zou het gewoon even moeten proberen.
Als je voor de bloei een zwaardere lamp gaat gebruiken en een fliter nodig hebt voor de wietlucht dan heb je wel een afzuiger nodig die er tegen kan dat de lucht niet vrij weg kan lopen. Een PC fan doet het dan bijvoorbeeld niet goed meer.
Comment
-
Ok top heb mn lijstje dus maar aangepast
en inderdaad die goedkope reflector buigt door. Had er al over gebeld of deze wel goed genoeg was hij adviseerde:
boor een klein gaatje in de kap en bind de lamp vast met een ijzerdraadje
dat vind ik goed genoeg en kan later als ik meer geld heb altijd nog een betere kap halen denk dat het voor nu nog niet heel erg uitmaakt.
En dan de zaadjes heb nog wat zaadjes liggen van een early girl denk dat ik die eerst ga gebruiken als leer proces, en daarna duurdere zaden koop.
zijn 11 liter potten groot genoeg voor scrog wil ze t liefst heel klein houden dus 3 weken groeien 18/8 en daarna meteen 12/12. Volgende kweek waarschijnlijk iets langen voor groeien 4 of 5 weken ? ligt zeker ook aan de soort hoe lang die nog doorgroeit in de bloei periode?
€ 28,95 € 28,95 X Spiegel Kap € 12,99 € 12,99 X Plug and Grow 250 watt Bloei kweeklamp € 55,00 € 49,95 X (actieprijs € 49,95) - € 5,05 CFL lamp 125 watt 6400K 7760 Lumen GROEI € 25,95 € 25,95 X Kweekpot vierkant 11 Liter € 1,40 € 2,80 X S-Vent 125 mm € 21,95 € 21,95 X (actieprijs € 21,95) Herberekenen Totaal inclusief BTW € 152,09 Last edited by chinchan9; 29 October 2013, 16:48.
Comment
-
Wietefras Als je voor de bloei een zwaardere lamp gaat gebruiken en een fliter nodig hebt voor de wietlucht dan heb je wel een afzuiger nodig die er tegen kan dat de lucht niet vrij weg kan lopen. Een PC fan doet het dan bijvoorbeeld niet goed meer.
greetzz
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bombadil View PostAF's zou ik niet nemen Je leert veel minder over hoe een echte plant zich gedraagt van zodra je ze op 12/12 zet (autoflowers hou je best lichturen van 18/6 aan). . Het zijn perfecte buitenplantjes voor zij die snelle en onopvallende kweken willen, maar eigenlijk niet voor binnen.sigpic
100% BIO Indoor autoflower enthusiast
Comment
-
Nou, hij zegt dat hij een 170m3 fan gebruikt. Dat is een flinke fan hoor. Een 80mm fan haalt doorgaans hooguit een derde daarvan.
Ik heb zelf een 12cm fan met 140m3/h specs. Die draai ik nu op 7V om een 2x55W T-neon armatuur te koelen. Van de zomer moest die wel vol aan. Met filter heb ik dat toen maar niet eens geprobeerd. Misschien nog maar een keer wel doen dan als het bij mafferd wel werkt, want die dingen zijn veel makkelijker te regelen op snelheid dan een 220V ventilator.
Comment
-
Die van mij was 12x12 en dan op 170m3 is idd wel zon beetje de max wat je kunt vinden. Je hebt ook nog 14x14 fans die gaan nog wat hoger. Met de fan controller kon ik toen mooi zien hoe zon verschil die in toeren aangaf toen ik er het filter op plaatste en er is idd wel wat druk verlies want de fan moest wel wat meer toeren draaien maar niet bijzonder veel meer zon 10% ongeveer.
Maar even over joun fans die 80mm die gaan niet voldoende zijn zoals Wietefras al aangaf zullen deze veel te weinig lucht verplaatsen. Als je al met pc fans wilt werken dan zul je toch minimaal 120mm fans moeten pakken en die dan hoog in hun m3 waarde zijn.. denk dat het wel wat lastig word als je een 250w spaarlamp erin knalt.. ben je toch ook wel zon 200m3+ afzuiger nodig. die zijn er niet in 120mm.. dus zou je al over moeten naar 140mm fans.. maar dan kun je weer gaan verlopen op je filter ook niet handig. Best ga je verder met de s-vent of iets dergelijks. niet dat het niet kan werken.
greetzz Mafferd.
Comment
-
ok top dan investeer ik toch liever 20 euro extra voor goeie afzuiging moet wel een beetje stealth zijn. alleen vraag ik mij af wat voor herrie maakt zn ding en kan ik hem bijvoorbeeld s'avonds uit zetten en s'ochtens weer aan of stinkt het hele huis dan al? en dan haal ik er ook wel een dimmer bij
voor de mensen die nog een goedkope fan controller zoeken deze site heeft allemaal cheap spul kwaliteit zal er ook wel naar zijn maarja http://dx.com/s/fan+control
denk dat ik ook voor main-lining ga ipv scrog lijkt me erg leuk om te zien hoe dat groeit en het brengt meer op heb ik gehoord.Last edited by chinchan9; 31 October 2013, 00:14.
Comment
-
Goeie keus.
Gewoon aanlaten dus.
Wel in de groei als de luchtvochtigheid te hoog is je koolstof filter ertussenuit halen anders zuigt deze zich vol met vocht en zal hij geen of niet voldoende geur meer opnemen in de bloei.
Hoeft niet maar je filter gaat langer mee.
Comment
-
Geen probleem.
Zou jammer zijn als opeens je huis gaat stinken omdat je dat niet gedaan hebt.
Is natuurlijk niet leuk elke keer je filter ertussenuit te halen maar bij mij is het zo dat ik het filter gewoon helemaal weglaat tot de plantjes beginnen te ruiken.
Is makkelijker want waarom zou je van zaadlingen of stekjes de geur al wegzuigen. Ze ruiken toch nog niet.
Kan me voorstellen dat veel mensen geen zin hebben om constant die slangen af te koppelen en met het filter te gaan slepen. Dus gewoon weglaten tot je ze ruikt is een optie.
Nog 1tip.
Als je het filter niet gebruikt pak deze dan luchtdicht in. (muhltut, mm lekker limburgs haha... Vuilniszak)
Doe je dat niet gebruikt je filter zichzelf op aan de passieve luchtstroom en luchvochtigheid. (vochtvreter effect)
Heb je de afzuiging al getest?
Maakt hij veel herrie? mijn ervaring is dat ook een softbox herrie kan maken als deze verkeerd geinstalleerd zit.
Aan rubber ophangen en zorgen dat hij nergens tegenaan komt is aan te raden. Evenals de slangen.
Zorg ook voor voldoende verse lucht dmv een deur of raam open te laten, en indien mogelijk NIET je lucht naar buiten blazen maar een andere ruimte in.
Je planten gebruiken de verse lucht om te ademen krijgen ze niet voldoende groeien ze ook niet goed ook al doe je voor de rest alles 100% goed.
Zo zul je zelf ook wel ervaren dat 1 klein foutje je heel veel grammetjes kunnen kosten.
Ochnee heb ik weer een tip gegeven haha
Sorry voor de lange berichten altijd
Comment
Comment