Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"Chemiel's 1e binnen avontuur; Bouw microkast"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    "Chemiel's 1e binnen avontuur; Bouw microkast"

    Korting op 420shop
    Na mijn allereerste kweekervaring afgelopen buiten seizoen, (link onderaan deze post*) begon na de oogst het al weer direct te kriebelen. Dat er geen geduld was om nog een half jaar te wachten voordat ik weer wat kon zetten was al snel duidelijk. Gelukkig kwam tegelijkertijd een microkastje op mijn pad die ik zo kon krijgen van een medetuinman(kastje pagina 1en2) wat mij motiveerde om te beginnen met micro. Uiteindelijk is er een andere kast op mijn pad gekomen dan de witte die een stuk groter is. De komende tijd zal ik alle spullen bij elkaar verzamelen die ik nodig heb en flink wat informatie doorspitten. Het complete boodschappenlijst zal ik uiteindelijk in deze openingspost post plaatsen. Ook zullen er vast wat vragen komen tijdens de bouw. Dus jullie hulp is altijd welkom!



    Hope you enjoy


    De kast:

    DSC_0143.jpg


    Complete boodschappen/benodigdhedenlijst zonder prijs. Het complete kostenplaatje wil ik niet weten aangezien ik totaal niet om mijn budget heb gepast en gewoon heb gekocht waarvan ik dacht dat het nodig was.

    Tools:

    Decoupeerzaag
    Handzaag
    Boormachine
    Schroevendraaier
    Stanley mes
    Kwast
    Rolmaat
    Schaar

    Kast gratis via marktplaats
    2 x een T-neon armatuur van 2x36 watt + lampen (4x groei en 4 x bloei)
    Radiatorfolie
    Kit
    Dubbelzijdig tape
    dubbelzijdig montage tape (verdeelstekker monteren)
    Aliminiumtape
    tochtstrippen
    Pur
    Schroeven
    haakjes om lampen op te hangen
    Katrollen voor lampen
    Prima Klima 12,5 , 220/360 m3
    Rhino filter 300m2 (word in de bloei bevestigd)
    Kattenbak koolstoffilter (a4 grootte)
    2x slangklem
    Afzuigslang 12,7 cm (word nog bevestigd)
    Afzuigslang ventilatie tegen geluid (word nog bevestigd)
    Zwarte verf
    Rooster voor passieve inlaat (uit) een anti spatding voor kookpannen geknipt van action)
    latjes van labodem
    tijdschakelaar
    Doorlinkstekkertje voor t-neon kabel

    Volgens mij een aardig complete lijst mocht, ik nog iets tegenkomen zal ik dat erbij zetten. Vragen/opmerkingen over de bouw of iets anders zijn altijd welkom!
    Zal regelmatig updaten!

    *1e kweekervaring buiten op coco's


    Ik raad aan het hele topic goed te lezen. Ik heb namelijk problemen gehad met de luchtafvoer en filtering doordat de Buisvents (doucheventilator 12,5 cm) te zwak was icm deze filter.
    Raad aan dit topic even te lezen hoe ik het heb opgelost met een nieuwe ventilator en wat dingen aan te passen. Zie onderstaande link!

    Last edited by chemmie; 28 September 2014, 22:09.
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

    #2
    Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

    He leuk het bio avontuur gaat beginnen. ...

    Veel succes!!

    T-neon zit hier ook gewoon op een goede huis tuin en keuken tijdklok, niks aan de hand...

    Greetz
    Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

    Comment


      #3
      Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

      Ik weet nog niet wat het voor mijn micro word... Denk dat ik het bio avontuur voor buiten bewaar en misschien wel voor dit kastje op coco's blijf werken. Heb nog coco's voeding wat op moet.
      Last edited by chemmie; 27 December 2013, 02:29.
      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

      Comment


        #4
        Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

        Ik zal even eerlijk zijn en helaas ook bot.

        De spaanplaat op de bodem van dat kastje heeft al eens waterschade ondervonden.
        Hierdoor is deze al een stuk zwakker, dus pas hiermee op. (Deze zakt ook door, zo te zien)

        De potten zijn af gezonken, wat goed is maar als ik zo kijk lijkt hier licht door te komen.
        Er lijken op zich in het kastje een hoop gaten en niet afgedichte lichtlek plaatsen te zitten.
        De deurtjes lijken alleen door die scharniertjes dicht gehouden te worden.
        Hierdoor denk ik dat de deurtjes ook geen licht isolatie hebben.

        Dus, ik kan je alleen maar zeggen, als je geen herma's wil kweken, loop dit alles even flink goed na.

        Daarna test je in een donkere kamer met het licht van de kast aan en de deurtjes dicht.

        Pas ook even op met die twee houten planken die de kast omhoog houden.
        Deze lijken even snel in elkaar getimmerd,met spijkers, en deze nog niet eens afgebogen.



        Als een medekweker die dit in elkaar gezet heeft, zou ik maar niet om kweekadvies gaan vragen.




        Ik ben bot, ik weet het en dat wil ik niet zijn.

        De waarheid kan je echter nu beter horen als na drie maanden kweken.

        Ik zou zeggen,pak een zaag, hamer, waterpas etc en ga lekker zelf in de slag.


        Je kan veel beter Chemiel
        Last edited by Escargot; 30 January 2014, 08:11. Reden: Ter verduideljking, onduidelijke wijzigingen in opening posts"Laatst gewijzigd door chemiel050; 2 Weken Geleden om 16:00"
        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

        Comment


          #5
          Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

          Het is idd niet helemaal lichtdicht... Dacht er gewoon een kleed standaard over heen te leggen. Moet toch een prima oplossing zijn tegen het licht? Wil gewoon experimenteren en hoeft niet helemaal perfect. Zolang ik maar een plantje kan laten groeien en leer om een klimaat en scrogg onder controle te krijgen. Enige wat me nu bezighoud is op wat voor manier ik de lucht kan laten filteren door het gat wat er al zit en of dit nodig is ofniet?

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Owja en ik ben gewoon vet lui en tis een gegeven paard... Dus bedek we bedekken het hoofd van het paard gewoon.
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

          Comment


            #6
            Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

            Het zou gewoon doodzonde en nutteloos tijdverspillen zijn.

            Met een paar mooi afgezaagde stukjes hout een zaag, houtboor en een schroevendraaier.

            Ik zou zeggen, zet even een half dagje je schouders er onder.
            Met een klein beetje logisch inzicht, en een beetje zweet,maak je van dit kastje een volwaardige kweekkast.

            Ik heb in mijn kastje rondom de lamp niet geplamuurd.
            Dit is voor mij een doorn in mijn oog.

            Ik zeg maar zo Chemiel, even lekker jointje draaien, nodig een goede vriend uit (twee zien er meer dan een)
            En een avondje aan het werk.

            Het is toch veel leuker te weten, dat je aan het einde, een lekker wietje over hebt.

            Geloof me, met een beetje hulp van de mensen hier, hoeft jouw eerste kweek helemaal niet eens een uitprobeersel te zijn.
            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

            Comment


              #7
              Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

              Ik ga sowiezo voor de oogst! Absoluut! Experiment of niet... Die oogst zal er komen ook. Maar als ik dat halve dagje nou liever besteed aan blowen en er liever er een kleed overheen leg? Snap het probleem verder niet? De bodem kan wel verstevigd worden... Alles tip, top en strak is natuurlijk fijn. Maar crappy en functioneel ga ik ook mee akkoord... Zolang het zijn werk maar doet one way or another... toch? Wat voor problemen zou ik tegen aan kunnen lopenn dan? Kleedje voldoet toch prima tegen het licht? Ieg thx voor je reacties word gewaardeerd!
              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

              Comment


                #8
                Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

                Dan wens ik je het aller beste.
                Jouw buren ook trouwens.

                Veel succes met jouw kweek.

                PS die elektriciteits draadjes zou ik persoonlijk even vertinnen. (ook al ishet maar 12/5 volt)
                Jammer dat een jointje niet als soldeerbout fungeert.
                Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                Comment


                  #9
                  Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

                  Wat escargot zegt is helemaal waar, het is zonde om na een paar weken je plantjes te verliezen.
                  Het kan wel een test zijn maar tegen die tijd wil je ze allang niet meer kwijt

                  Tip: je inlaat zal op je plantje geen blazen, zorg ervoor dat er een panty of ander filtertje tegen te stof voor komt.
                  Dit stof gaat namelijk op je toppen zitten als ze in bloei staat en dat is ranzig.

                  Die uiteindes kun je gewoon in je pc fan stoppen, maakt niet uit hoe.
                  Je kan ook 2 pc fans (of meer) aan 1 telefoon oplader doen.

                  Comment


                    #10
                    Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

                    Tuurlijk is het zonde, probeer naast lichtstress alleen te begrijpen waardoor dat zou kunnen gebeuren...? Gaat ieg wel goedkomen. Zal even overleggen met een maat van me om er iets heel moois van te maken, mocht dat nog mogelijk zijn. Anders is een nieuwe kast zo gefixt en dan zelf maar aan de slag
                    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                    Comment


                      #11
                      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                      Comment


                        #12
                        Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

                        top daar kan ik wat mee... Ik hou jullie op de hoogte... Eerst maar aan de studie zodat ik ieg begrijp waar ik mee bezig ben... Technisch aangelegd ben ik niet... Maar met mn verstand en wilskracht moet het vast prima te doen zijn.
                        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                        Comment


                          #13
                          Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

                          Escargot is 90graden hoeken vergeten! Die zijn niet te missen.

                          Comment


                            #14
                            Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

                            Dan nog maar gezwegen over een schroef-/vijsmachine. Schroevendraaiers zijn voor ouderwetse timmermannen
                            "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

                            Comment


                              #15
                              Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

                              Ehhh..

                              Is dit zo wat



                              Heb maar even heel snel gegimpt hoor
                              Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                              Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                              Comment

                              Bezig...
                              X