Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"Chemiel's 1e binnen avontuur; Bouw microkast"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

    Wat zijn die cirkels die pvc buizen voor de inlaat? Die wou je toch onder de bodem? Hoe kan ik mijn lamp zo hangen dat die in hoogte verstelbaar is ? Waarom kan ik die oude gaten niet gebruiken? Moet ik alle folie erafhalen en alles verven of is het originele wit goed genoeg? Moet ik speciale verf hebben? Etc etc... Ik snap het plaatje wel en hoe het eruit moet komen te zien, alleen hoe ik alles precies in elkaar zet en toepas kom ik niet echt uit... Ook vragen mbt welke filter en hoe maak ik er omheenalles lichtdicht? Dichtkitten? Hoe sluit ik alles aan ? beide ventilatoren direct op het stroom en constant aan laten staan? Ieg kan ik alvast al wel een beetje aan de slag en als ik ergens tegen aanloop maar weer even kijken..
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

    Comment


      #17
      Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

      Comment


        #18
        Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

        Was ook nog bezig

        Het is dat ik toch bezig was met het leren van een tekenprogramma.....

        Jouw projectje komt me eigenlijk heel goed uit.

        Ik kan alles configureren distribueren, maar gebruik van de standaard pakketten, ken ik niet.
        Ik zei altijd "wil ik ook niet kennen", nu voelde ik me ineens een beetje gelimiteerd.

        Dus,al met al, jouw jouw projectje kwam mij goed uit.

        Basis met licht isolatie en aanwijzing.jpgBovenplaat dichten.jpgGat is niet handig vierkant dus.jpgInlaat en wateropvang.JpgInlaatbuis en waterlade.JpgPvc bochten.JpgPVC op 18.JpgSchaniertjes verwijderen.jpgStandaard met frame.jpgStep 1 and 2.jpgStep 1.jpgStep 3.jpgTweede plaatje triplex.jpgVentilatiegat maken.jpgWateropvangbak plaatsen.jpg

        Hier heb je een aantal foto's met diverse aanpassingen.

        Dnek dat je er zo wel uit komt
        Last edited by Escargot; 12 November 2013, 10:39.
        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

        Comment


          #19
          Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

          Ha, ha, lekker bezig Escargot.

          Die folie zou ik gewoon laten zitten. Dat wit beter reflecteert dan reflectie folies is een mythe. Die groeitenten en t-neon armaturen zijn ook niet wit van binnen. Je ziet de reflectie op witte wanden wel beter, want het is vooral een diffuse reflectie. Dat reflecteert dus alle kanten op. Ook je kast uit (als die open staat) naar je ogen toe dus. Voor HPS is die diffuse reflectie wel handig omdat het zo'n puntbron is, maar bij t-neon heb je daar niets aan. Is alleen maar verlies dat je een mooi verlicht plafond in je kast hebt.

          Die lamp moet je wel nog in hoogte kunnen verstellen. Zeker als je je potten zo vast zet. Ketting aan de lamp en wat haken aan het plafond maken. Of van die roller dingen kopen bij de growshop.

          Die licht isolatie zou je dat niet makkelijker met tochtstrips op de deuren kunnen doen in plaats van latjes in de kast die dan in de weg gaan zitten? Weet niet hoe lichtdicht dat is, maar ik zou toch zelf liever die latjes niet hebben.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #20
            Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

            Als je de deurtjes ziet wietefras, dan zie je dat de deurtjes alleen op de magneetjes sluiten, dus nee.

            Het zal niet gaan met alleen een beetje tochtstrip.
            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

            Comment


              #21
              Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

              Ik sluit mijn deur ook met alleen magneetjes. Dicht is dicht toch?

              Ik dacht dat het meer om de kieren ging. Die maak je dan dicht met afdekstrips op de deurtjes en mischien tochtstrips oid. Lijkt mij althans. Een vertikale plank midden voor in de kast lijkt me echt vreselijk irritant.

              Of een kleed erover

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #22
                Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

                Wow wow wow vet vet vet escargot,,, jaa hier kom ik een heel eind mee Hoop zsm aan de slag En met scharniertjes bedoel je de magneetjes ?
                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                Comment


                  #23
                  Last edited by Escargot; 12 November 2013, 15:14.
                  Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                  Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                  Comment


                    #24
                    Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

                    Waarom drukt nooit iemand spiegels op zijn wanden moet ook werken toch? En nog even oplossing zoeken voor die verticale paal... zou dat toch graag open houden... Komende tijd alle materialen maar bij elkaar sprokkelen
                    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                    Comment


                      #25
                      Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

                      Chemiel en Escarcot, mooi te zien de samenwerking die ontstaat op dit forum. Echt top.

                      @Escarcot, als ik een argitect nodig heb zal ik je benaderen, foto,'s voor de kast aanpassingen zijn mooi.

                      @Cemiel succes je gaat het wel redden, en die koolfilter zal zeker geen luxe zijn.

                      ga deze zeker volgen

                      Comment


                        #26
                        Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

                        Meningen over de radiatorfolie?? Er oplaten zitten, erafhalen? Als ik het erafhaal is het kastje gewoon wit, dus lijkt me beetje onzin om dan alnog te verven... Denk dat eerst alle folie er sowiezo maar af moet, kastje even schoonmaken en dan met nieuwe radiatorfolie met dubbelzijdigtape maar bevestigen... word het een stuk netter van lijkt me... Iemand gedachten hier over?

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        Thx Natnek! Geniet er ook erg van! Leuk dat je volgt... Ben ook superblij met de behulpzaamheid van de mensen hier! echt super!

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        Welke filter doen? http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/ca...kitchen/20821/ Zuigt deze filter zelf al of moet er na de filter buiten de kast nog afzuiging komen? Mocht ik domme vragen stellen tsja, je moet toch ergens beginnen...
                        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                        Comment


                          #27
                          Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

                          Ik heb geen idee wat betreft de radiator folie.. Geen ervaring mee.
                          Ik heb mn kast wel met en dikke laag latex verf geverfd. Ziet er goed uit, en als je en beetje water morst ofzo, dan is de hout van de kast iets meer beschermd. Alle hoekjes en kleine gaatjes zijn ook meteen bedekt met verf, vooral aan de onderkant. Zo kruipt het water niet in de hoekskes enzo

                          grts
                          -

                          Comment


                            #28
                            Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

                            Oorspronkelijk geplaatst door chemiel050 View Post
                            Waarom drukt nooit iemand spiegels op zijn wanden moet ook werken toch?
                            Er zijn er zat die dat doen. Kijk maar eens in het verslag van Blosterke met de bloei in een "mirrorbox".

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment


                              #29
                              Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

                              Misschien hier in het lijstje iets wat geschikt is? http://www.growshopalien.com/onlines...ts/nl/d17.html
                              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                              Comment


                                #30
                                Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

                                Ja maar koop het dan in de urban gardenshop in Terneuzen, in alien zou ik het eerste jaar mijn kop niet binnen steken met die kasteelmoord
                                Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                                Comment

                                Bezig...
                                X