Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"Chemiel's 1e binnen avontuur; Bouw microkast"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

    Kasteelmoord?? Bestel het liever gewoon via internet...

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Denk dat het deze gaat worden! Ook nog 2 stuks in de verpakking! http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80096904/

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Weet niet waarom maar heb alle folie er maar alvast afgetrokken. Motiveert me meer om het helemaal goed te doen. Half werk is toch maar geen optie

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    @escargot die balk in het midden wil ik sowiezo niet. Denk op 1 van de deurtjes een uitstekende strip te maken. die zodra beide deuren dicht zijn over de lichtdoorlatende kier heen vallen... Verder snap ik het gedeelte van je in en uitlaat nog niet helemaal. Doe ik bijv aan het begin van de pvc een pc ventilator (in het kastje) en buiten aan de andere kant de filter erin of erop? Ben echt een noob, dus zal af en toe wat extra begeleiding nodig hebben...
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

    Comment


      #32
      Last edited by Escargot; 30 January 2014, 07:53.
      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

      Comment


        #33
        Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

        Oorspronkelijk geplaatst door chemiel050 View Post
        Misschien hier in het lijstje iets wat geschikt is? http://www.growshopalien.com/onlines...ts/nl/d17.html
        Als je bedoeld voor die folies, ik zou er niet al teveel geld aan uitgeven. Het punt is wel dat een witte muur ook gewoon behoorlijk reflecteert. Iets van 80% (ook al is dat dan wel diffuus). Als je dan hele dure folie koopt dan heb je misschien tot 95%. Wat ook alweer minder wordt als het vies wordt.

        Het grootste deel van het licht gaat al direct op de planten, dus je hebt het maar over een deel van het licht wat op de wanden komt waarvan dan een fractie minder reflecteert. Het gaat dan allemaal zo om niets lijkt me.

        Al moet ik ook wel weer zeggen dat die spiegelkasten er gewoon cool uitzien en dat ze die nagemeten hadden en dat er vrijwel over het hele oppervlak een gelijk lichtniveau was. Ook aan de wanden (door de hoge reflectie). Maar goed, is dat het dan waard om daar zeg 50 to 100 euro aan spiegels voor te kopen? Verdien je dat terug?

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          #34
          Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

          Thx! Ben gewoon ff aan het brainstormen met de mogelijkheden. Denk dat het weer radiatorfolie gaat worden maar dan netjes met dubbelzijdig tape aan de wanden.
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

          Comment


            #35
            Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

            Als die kast wit is,heb je dat helemaal niet nodig.

            Aan de andere kant bedekt het wel weer alle lelijke gaten etc.

            Maar goed, het gaat de dames niet om schoonheid.

            Persoonlijk zou het me een worst zijn.

            Zolang de kast licht dicht is en ik kan de bodem of de lamp verstellen, zal het me een worst wezen.
            Het enige waar ik echt op wil hameren is altijd de elektriciteit.
            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

            Comment


              #36
              Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

              Veiligheid staat bij mij ook hoog in het vaandel... Ga de wanden toch bedekken, scheelt me idd alle gaten dichten. Nog even 2 weken wachten voordat ik mijn boodschappen kan doen en dan ga ik los!

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              Kan ik 2 de pc vans en de lampen met tijdschakelaar op 1 verdeelstekker aansluiten? of is t beter om te spreiden over meerdere stopcontacte?
              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

              Comment


                #37
                Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

                Dat kan prima op 1verleng kabel. Die folie is wel een goed plan. Elk beetj extra reflectie helpt mee aan een hogere opbrengst, daarbij isoleert het ook nog.

                Ik zou voor die oude telefoon laders gewoon twee regelbare adapters nemen. Dan kun j nog afstellen aan je afzuiging en dus zo beter je klimaat beheersen.

                Dan onder je bodem van de kast waar je potten door heen komen voldouwen met iets van glaswol of steenwol. Doordat die potten eronder uitsteken zakt je bodem temperatuur te hard als er maar een beetje tocht op staat, of als de ruimte zelf al niet verwarmd is.

                De t-neon is een slimme keus als lamp. Easy plug en play. Zeker als j niet technisch bent aan gelegd.

                Zelf vindt ik die 120 pvc buizen wel wat te lomp om als inlaat te gebruiken.. wat ook prima werkt is gewoon een kattenbak filter voor je inlaat plakken dat is ook lichtdicht en houd stof tegen..

                Mijn eerste gedachten gang zo even snel je verslag door gelezen te hebben. .

                GreetzZ Mafferd.

                Comment


                  #38
                  Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

                  Top mafferd! Denk dat het de regelbare adapters gaan worden. Heb liever zoveel mogelijk controle. De kamer waarin mijn kast zal staan kan gewoon vewarmd worden/zijn. Komt er veel warmte van zon t-neon lamp? Zal de kattenbak filter optie ook eens overwegen. (Ik blijf lui) Zit er zelfs over te twijfelen een andere kast te nemen zodat ik een 75 watt erin kan plaatjen. Kom daarvoor net wat centimeters te kort... Zal het veel kunnen schelen in opbrengst? Of kan beter direct een complete tent kopen als het me om opbrengst gaat... Kastje kost geen drol en die paar grammen meer wil het wel voor doen... Ik hoor het wel.. Verder heb ik hier mijn
                  boodschappenlijstje tot nu toe:

                  lamp ophang en verstel systeem (iemand suggesties iets met een katrolletje oid?)
                  T-neon 55 watt groei en bloei
                  Radiatorfolie
                  Dubbelzijdig tape
                  In/uitlaat (2 stille pc fans)
                  Koolstoffilter ikea
                  Pvc/kattenbakfilter
                  Balk, latjes, planken, verf
                  Tochtstrippen
                  Regelbare adapters
                  vijverfolie/plasticbak

                  Mocht er nog iets toegevoegd kunnen worden of mensen die andere ideeen hebben ze blijven welkom!

                  Op moment heb ik naast alle buitenzaden alleen Hericules liggen van sannies, zal deze geschikt zijn om te scroggen? Zijn wel regulier dus zit toch te overwegen om gefimiseerde te nemen. Zonde om er na die 3 week achter te komen dat het mannetjes zijn...
                  http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                  Comment


                    #39
                    Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

                    Ligt aan je budget. En persoonlijke voorkeuren. Ik zelf heb altijd kastjes gebouwd.. maar uiteindelijk wil je toch steeds groter en wat meer opbrengst.. dus blijf ik maar aan het bouwen wat toch vaak wel een paar centjes kost.. ma goed das hobby

                    Maar een tentj heeft ook zo zn voordelen. In geval van nood is een tentj snel afgebroken en op geborgen. De wanden zijn al reflecterend.. is al lichtdicht enz.. en er komen ook steeds meer kleine tenten in omloop.


                    Is het kastje bedoeld om je uit de shop weg t houden? Dan zou j ook 1ronde in dit kastje kunnen doen.. investeren in de t-neon is prima deze valt altijd weer in te zetten als groei lamp.. verder miniaal investeren.. en dan van het geld wat je uitspaart aan de shop, nadat je eerste oogtje binnen hebt een deftigere kastje of tentje halen.

                    Zou me zelf afvragen hoeveel je rookt en wat j dan als oogst zou willen eens per drie maand.. wil je het hele jaar door kweken of ook nog een maand op vakantie bijv.. als je dat weet kun je ook bepalen hoe zon kastje of tentje en met welke lamp en zo verder voor jou t beste is.

                    GreetzZ Mafferd.

                    Comment


                      #40
                      Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

                      Inderdaad, ik heb mijn PC fans ook aan van die regelbare adapters. Werkt perfect. Geen brom ook ofzo.

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        #41
                        Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

                        Mijn budget is trouwens 150/200 euro. Maar kan het voor minder ook goed dan is dat prima.
                        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                        Comment


                          #42
                          Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

                          Dat budget gaat wel te laag worden chemiel.
                          Je hebt al een kast dus dat scheelt.

                          Vaak verlies je enkele tientjes als je een probleem hebt met je plantjes. T zal dus geleidelijk gaan, dan merk je het niet zo

                          Comment


                            #43
                            Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

                            dat budget is er voor nu... wat er nog bij komt zie k wel Lijkt mij trouwens sterk dat het nog meer moet gaan kosten, maar dat gaan we zien
                            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                            Comment


                              #44
                              Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

                              Wat dacht je dat fem zaadjes kosten. En aarde en voeding.. afzuur middel een ph meter een ec meter.. een thermo/hygro meter.. een filter enz

                              Geloof cookaap maar, je zult nog eens verbaasd zijn als j alles bij elkaar rekent dat de kosten hard oplopen.

                              Vooral eerst plannen plannen plannen voor je aan bestellen gaat.. zou ook zeker j boodschappen lijstje blijven updaten. zijn hier genoeg bouwers die snel genoeg zien als je wat mist of een miskoop wilt gaan doen.

                              GreetzZ Mafferd

                              Comment


                                #45
                                Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

                                ph meter is er al, thermohygro meter ook... Zal ongetwijfeld wel meer bij komen, maarja dat hoort erbij. Heb ik afgelopen buitenkweek al ervaren.. Ben er van bewust ieg En hoop dat het zo laag mogelijk kan, is dat niet mogelijk, dan niet
                                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                                Comment

                                Bezig...
                                X