Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"Chemiel's 1e binnen avontuur; Bouw microkast"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

    Zag je vragen over spiegels een pagina terug... Kijk eens bij Blowsterke, die heeft ook spiegels in haar kast.

    Succes met samenstellen setup!

    Good weekend!
    Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

    Comment


      #47
      Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

      Update: Wat een ritje naar de gamma moest worden voor radiatorfolie ed heeft geresulteerd in een zoektocht naar een grotere kast op marktplaats... Wil hem strak en netjes hebben en het moet sowiezo stealth. Iets wat moeilijk met dit kastje gaat worden aangezien die al aardig wat gaten bezit... Dus ik ga op zoek naar een grotere kast waar ieg 1 of misschien 2 x t-neon 75 watts in passen. Even afwachten wat voor kast met welke afmetingen erop mijn pad komt. Ik hou jullie op de hoogte B)
      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

      Comment


        #48
        Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

        Was dit topic aan't lezen en dacht je ook net aan te raden van koop gewoon een ander kastje, iets groter en degelijker.
        Heb je geen kringloopwinkel in je buurt? Daar koop je vaak zo'n dingen voor een tientje.

        Comment


          #49
          Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

          Ga uit mijn hoofd Ganjax! Heb inmiddels een kast gevonden op marktplaats! Anders ging ik naar de kringloop. Ieg de kast is gratis en met de afmetingen: breedte 93 centimeter, 43 diep en 1,41 hoog! Zijn deze afmetingen wel handig of juist niet? Moet de kast lager of is deze prima geschikt?

          Ik begin dus nu opnieuw en heb dus weer advies op maat nodig... Hoop dat slakje (escargot) nu niet boos word na al zijn inspanningen, zolang ie maar weet dat ze niet voor niets zijn geweest want heb nog steeds veel aan zijn tips en tekeningen en zal die ook zeker toepassen! Laat dat duidelijk zijn... Ieg nu vraag ik me wel af aangezien mijn kast groter word of er bijv. ook een dubbele inlaat en grotere afzuiging in moet... Grotere lamp natuurlijk! T-neon 75 watt? Of er kan er meer in met deze afmetingen?

          Hoeveel planten kan ik doen? Denk wel te gaan scroggen, moeten natuurlijk wel in het lichtbereik blijven, dus ook niet teveel planten. Verder vroeg ik me af waarom mensen geen lampen via de zijkant plaatsen in de bloei... Dan krijgen de onderste toppen ook net zoveel licht en hoef je toch niet te scroggen? Misschien een domme vraag, maar vraag het me toch af... Ok weer ontopic... Ik ga regelen de kast op te halen en dan hoop ik jullie weer lastig te vallen met mijn vragen! En natuurlijk jullie gouden antwoorden weer te ontvangen! Dit word namelijk niet mijn microkast, maar JD's microkast! Van ons allemaal dus help me
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

          Comment


            #50
            Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

            2 TNeon armaturen van 2x36W passen er in, in de lengte.

            2x36W : 215mm x 445mm x 80mm
            2x55W : 220mm x 575mm x 80mm
            2x75W : 220mm x 620mm x 80mm

            Belichten van alle kanten zonder scrog is nogal arbeidsintensief omdat je het TL/spaarlicht liefst maximaal 5cm van de toppen hebt.
            Een plantje groeit en beweegt dus dat moet je bijhouden met je lampen.
            Op een scrog zet je het plantje vast en blijf je binden tot je topjes hebt.
            Dan is de groei eruit en zitten alle toppen op 1 hoogte zodat je er perfect met de lamp op kan.
            Last edited by QnQ; 19 November 2013, 08:59.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #51
              Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

              Top Qnq! Dan knallen we er 2 Tneon armaturen van 36 watt in. Kan ik mooi de hele oppervlakte van de kast gebruiken. Snap het idd, via de zijkant niet echt handig. Wie weet hoe ik de in en uitlaat onzichtbaar kan houden? Inlaat op de bodem oid? en uitlaat aan de bovenkant zoiets? Geen zin om gaten in de zijwanden te maken als dat niet nodig is..

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              Dit is de kast die ik nu op het oog heb! Zal de inhoud; al die planken te verwijderen zijn zonder dat die kast in elkaar donderd/veel schade krijgt? Iemand die dit op het oog zo kan zien? Geen idee hoe alles vast zit...

              hallokuttekop.jpg
              Last edited by chemmie; 19 November 2013, 09:33.
              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

              Comment


                #52
                Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

                Moet wel kunnen..

                Leuke foto naam >.<
                sigpic

                Comment


                  #53
                  Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

                  Mooi zo! Haha ja er moest toch wat staan. Vanavond kast ophalen!
                  http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                  Comment


                    #54
                    Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

                    Moet idd wel kunnen, maar pas op met dat geperste hout. Als dat vochtig wordt dan zakt het als karton in elkaar na verloop van tijd (als het niet in elkaar zakt, dan brokkelt het langzaam af bij vochtophoping; ook niet ideaal). Dus wel even een bodemfolie of zoiets vastplakken. Ventilatie-uitlaat zou ik aan de achterwand doen als je bovenop niet kan, inlaat sowieso onderin.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #55
                      Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

                      De inlaat onderin. Afzuiging boven aan je achterwand. Zo kun je hem redelijk stealth houden.

                      Ik denk dat j wel een steun balkje moet plaatsen als je alle planken eruit wilt gaan halen.

                      Qua maat een mooi kastje. Ben benieuwd wat er van gemaakt gaat worden.

                      GreetzZ Mafferd

                      Comment


                        #56
                        Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

                        2 x een t-neon van 36 watt is dat meer dan 1 x een t-neon van 75 watt? Als ik 2x36 doe krijg je 72... Maar ik heb er ook de ballen verstand van dus weet niet of mijn berekening zo klopt (vast niet) . Maar om zeker te zijn vraag ik toch bij deze maar even wat van de 2 nou het meeste gew/(l)icht geeft in mijn kast? Uitleg hoe ik dat bereken is welkom,leer graag. (antwoord alleen ook goed)

                        Bedankt Lr 2, zal er goed om denken dat ik bij de bouw ervoor zorg dat er zo min mogelijk waterschade mogelijk zal zijn! En thx voor de tips voor in en uitlaat. En mafferd die steunbalk waar zal ik die plaatsen op de bodem of helemaal bovenin? Of is het misschien handig als ik van die (ik ben de naam kwijt) metalen plaatjes waar gaten inzitten en gebogen zijn in een hoek van 90 graden, ga plaatsen in elke hoek voor de stevigheid? (of icm met de steunbalk)

                        Hoeveel pc fans heb ik nodig met dit formaat voor de inlaat? Zal 1 genoeg zijn of toch 2? En inverhouding tot de inlaat hoeveel zal ik dan boven in bij de uitlaat plaatsen? Iemand nog tips hoe ik dat kan doen met de filter/afzuiging?

                        Tot zover dit zijn wel weer genoeg vragen THX!

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        Straks kast ophalen, ben benieuwd
                        Last edited by chemmie; 19 November 2013, 12:33.
                        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                        Comment


                          #57
                          Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

                          Kast is binnen! Ik ben er erg blij mee. Had binnen 10 sec alle planken eruit en t staat nog erg stevig. Als je het kastje van binnen bekijkt en 1 deur dicht doet zie je dat alle delen van de kast perfect op elkaar aan zijn aan gesloten en ik ongetwijfeld met weinig tochtstrip de kast compleet lichtdicht kan maken. Nu de gaten er nog voor de rest van de ellende. Als ik gewoon via de onderkant en bovenop de achterwand de in en uitlaat doe blijft het er gewoon als een doodnormale kast uitzien, super! Kan niet wachten om alles erin te zetten en echt met de plantjes aan de slag te gaan!

                          DSC_0144.jpgDSC_0146.jpgDSC_0147.jpg
                          Last edited by chemmie; 19 November 2013, 23:48.
                          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                          Comment


                            #58
                            Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

                            Jaloers hoor. Als ik een garderobekast zie zit ik ook altijd te kijken hoe ik die dan om zou kunnen bouwen naar een kweekkast

                            Success en ik ben benieuwd wat voor moois je er van bouwt.

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment


                              #59
                              Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

                              Ha, ik heb dat ookWietefras,overal zie ik kweekkasten.

                              Kweekkasten in de etalages, bijikea op de stortplaats....

                              Kweekkasten.....
                              Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                              Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                              Comment


                                #60
                                Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

                                Lol, heb ik ook als ik in de kringloop kom.
                                Leuk kastje Chemiel, veel beter dan dat andere ding, hier kan je echt wat van maken.

                                Comment

                                Bezig...
                                X