Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"Chemiel's 1e binnen avontuur; Bouw microkast"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

    Misschien ga ik deze filter toch gebruiken en 'm in een kartonnen doos naast de kast zetten, thx tuinbroek! Alleen is zuigen door de filter niet beter ipv blazen? Mocht ik ervoor kiezen om te blazen zou mijn ventilator krachtig genoeg daarvoor zijn? http://www.growcenter-noord.nl/buisv...mm-p-2467.html icm http://www.growcenter-noord.nl/rhino...m3-p-2443.html. Werkt dit met een passieve inlaat??
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

    Comment


      Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

      In de doos? Hoe moet de lucht weg uit het filter dan?

      Was laatst ook een discussie over en niemand kon eigenlijk een reden aandragen waarom je niet zou kunnen uitblazen door het filter. Cookaap had alleen wel de tip dat je dan dat witte voorfilter aan de binnenkant moet stoppen.

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

        De doos blijft gewoon open en de filter ligt dan met de kant die dicht is op de bodem. De lucht kan via de zijkanten weg (doos blijft open staan)

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Heb dit gevonden hier op het forum, klinkt wel realistisch;

        1: filter in het hok, zuigen uit de filter

        2: filter buiten het hok, blazen door de filter



        1 wordt het vaakst toegepast

        2 wordt ook toegepast door, plaatsgebrek of geluidsdemping


        Ik had deze vraag al eens gesteld en dit heeft Bobo me weten te vertellen.
        (probeer de zoekfunctie eens, meestal krijg je op die manioer het snelst antwoord op je vragen )

        Nadeel door de filter blazen:
        Je afzuiger moet meer cappaciteit hebben door de filter te blazen om hetzelfde effect te bereiken dan als je afzuigt.
        Je stofmat heeft geen enkel nut dan.
        Je afzuiger gaat rapper defect, omdat je allerhande stof en beestjes in je rotor zuigen.
        Je filter raakt van binnenuit verstopt.
        Indien de verhouding van in en uitlaat niet goed zitten, creeer je bovendruk in je ruimte, niet zo goed voor plantsappen.


        Oftewel een filtertje of panty oid om de inlaat van de afzuiger heen, lijkt me ook wel handig
        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

        Comment


          Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

          Hoi chemiel
          Goede morgen, ja die is zeker krachtig genoeg, maar of zuigen beter is dan blazen, ik denk van niet want de kracht van je buisafzuiger blijft gelijk. En anders neem je zon plastic box voor het opslaan van spullen, en dan plaats je hem daarin, mocht je er niet uitkomen ik heb tijd zat en dan help ik je ff om het kastje een waardig nieuw leven te geven recyclen op zn best, ik ga mijn watergecuurde wiet met butaan behandelen om van die honey oil te maken.Ik heb al een beetje geprobeerd en sterk dat het is een kruimel en ik was de hele middag van de wereld.Ik heb zelf een geknutseld maar ook een echte besteld, vooral voor knipafval.Dat moet je ook es proberen.Nou je zegt het maar als je hulp nodig hebt gewoon vragen.Heb je die link ook bekeken van die zaadjes ze zijn goedkoop en goed ze staan nu 2 dagen onder het plastic en ik zie al wat nekjes bovenpiepen dus goed,ik ben eigenlijk een sannieklant maar nooit geschoten is altijd mis
          En de soort cheese ken ik en ze bloeien in 7 week af en die amnesia moet 8 tot 9 week dus ik bouw er een stuk bij aan en dan gewoon met zwart wit folie.Die fruit lebanon gaat
          ook erg goed.He chemiel laters ik hoor het wel
          Groentjes Tuinbroek.

          Comment


            Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

            Dat je je koolstoffilter vervuilt, door de aanzuiging om te draaien in afblazen, voorkom je dus door dat voorfilter aan de binnenkant te doen. Stof en beestjes komen dan nog steeds in dat ding terecht ipv in je koolstof.

            "Bovendruk in je ruimte slecht voor plantsappen"? Dat lijkt me een kletsverhaal. Of je heb het verkeerd samengevat

            Bij overdruk heb loop je het risico dat er lucht kan ontsnappen uit kiertjes. Dus buiten je filter om. Dan kan het dus gaan ruiken.

            Wellicht dat onderdruk slecht zou kunnen zijn voor de planten maar ik heb de druk gemeten met een zwaar indeukende tent en zelfs dat was echt maar verdomd weinig drukverschil. Hooguit een paar mbar. Een flinke stormdepressie scheelt makkelijk 30mbar.

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

                Precies ik snap m. dan gaat de filter maar aan de buitenkant! Hoop dat die niet te veel luchtweerstand geeft want wil de boel wel goed op temperatuur kunnen houden natuurlijk.
                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                Comment


                  Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

                  Maar het kastje is klein is er geen kleinere filter te vinden je hebt toch ook filters van kunststof zijn die niet kleiner?Ik denk dat je de oplossing moet zoeken bij terarium spullen of een gesp.verwarmings en douche spullen.Heb je al bij conrad.nl gekeken?

                  Comment


                    Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

                    Buiten mijn filter en beetje in de plastic verpakking zitten zwarte stukjes koolstof (neem ik aan). Is dit normaal of is het een teken dat hij niet goed is? Ook zit de onderkant vol met krassen en gebruikssporen. Het is een nalevering en alles zit wel in plastic maar ziet er toch gebruikt uit... Kan dat kloppen dat de behuizing misschien hergebruikt word of is dit geen goed teken? Hier een foto van de onderkant:

                    DSC_0181.jpg

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    Het is toch een redelijke kast hoor, denk dat zo'n filter wel voldoet... En hoe kleiner de kast hoe langer ik m kan gebruiken.
                    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                    Comment


                      Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

                      heb je hem bij verhoeven handelsonderneming gekocht dat zit bij delfzijl?Die vekoopt ze hergevuld
                      voor nieuw.Als jehem daar weg hebt is de kans groot dat hij opnieuw gevuld is.Ik heb vroeger ook een daar gekocht en toen zat er ook allemaal losse koolstof in de verpakking.

                      Comment


                        Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

                        Nee heb m daar niet weg, maar heb het vermoeden dat ie hergevuld is... iemand die weet of dit uitmaakt? Het is een nalevering dus mag dan aannemen dat de filter gewoon bij rhino zelf weg komt toch?

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        En tuinbroek, heb nog wat afval liggen. zullen we daar keer honing van maken?
                        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                        Comment


                          Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

                          ja zo gauw mijn honey oil spullen bezorgd zijn dan jagen we daar een paar gasbussen doorheen,
                          maar ik had zelf een geknutseld en stond versteld ik ga m vol douwen met toppen de sterkte
                          kan oplopen tot 80% thc ik was gister echt de weg kwijt.

                          Comment


                            Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

                            hahahahah lekker bezig tuinbroek, ik ga vanavond wietpepernoten maken
                            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                            Comment


                              Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

                              Ja zegt ie.Nou dan is de sint wel welkom dit jaar.
                              Die olie is goed jonge dat ding die buis is niet van het goede materiaal maar die olie is net doorzichtige honing en een klein stukje, zeg maar net zo groot als ben bits ik weet niet meer hoe ik in bed ben gekomen
                              Ik ga al die wiet in dat ding proppen echt ideaal spul alleen loopt het langs je vloei daarom moet je binnenste buiten draaien.In de states noemen ze het de crack van weed.
                              He ik ga ff eten
                              Tot laters,oh ja ik vond ook nog foto's op de pc met het kastje vol met 2 planten.
                              Nou laters

                              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                              He pepernootpiet nog gelukt of ging die brandweer niet naar haren. LOLOLOZo dr was net een gozer hier met wreed vuurwerk van die 100 grams dingen.
                              Was wel lachen he morgen komt mijn bom de honey oil extractor. Trouwens die lampen waren die duur want die zaadjes moeten voorgroeien en ik leen er een tent bij zodat die naast die andere kan.
                              En dan heb ik meerdere soorten das wel lekker kan jevan smaak en high of stoned afwisselen.
                              Nou ik wou nog gamen maar ben zo waus van die wiet he laters
                              Tuinbroek

                              Comment


                                Re: Chemiel's 1e binnen avontuur microstyle!

                                Morgen is het zover, dan kan de bouw beginnen. Hoeveel planten raden jullie aan met deze afmetingen? Zat te denken aan 2 of 3. Als ik 2 ga doen zal het scroggnetje hoger moeten en de planten iets meer groeitijd geven. Wat zeggen jullie?
                                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                                Comment

                                Bezig...
                                X