Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"Chemiel's 1e binnen avontuur; Bouw microkast"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Chemiel's 1e binnen avontuur; Bouw microkast en 1e microkweek op coco's.

    Top! Thx Ganjax
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

    Comment


      Re: Chemiel's 1e binnen avontuur; Bouw microkast en 1e microkweek op coco's.

      Eerst maar langs de pc winkel om te kijken of ze daar zulke kabels hebben.

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      Wat is de beste plek om een temperatuursensor te plaatsen? Onder de lampen of boven de lampen? Er staat wel dat het niet in een directe luchtstroom mag, maar verder...?

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      Kast testdraait inmiddels, moet alles nog wel netjes wegwerken en merk dat mijn kast alles behalve lichtdicht is, ook op plekken met tochtstrippen (kut). De kast staat in een ruimte waar cv verwarming aan staat en een raampje open. Mag snachts de ventilator uit of moet die aanblijven? Is toch puur voor co2, heeft de plant die snachts ook nodig? Denk dat ik ook een luchtbevochtiger moet gaan kopen. Zal straks eens kijken wat de temperatuur en lv is. Staat nu ingesteld op 25 graden.

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      Net gekeken en de thermo/hygrometer gaf 23,5 graden aan. Een verschil van 1,5 graden met de instelling van de controller (De sensor naast de thermo/hygometer geplaatst (tijdelijk). Weet nog niet wat de juiste positie van temperatuur sensor moet zijn. Onder de lamp is het vast warmer en dat is neem ik aan de warmte waar de plant in komt te staan? Oftewel de sensor (en eigenlijk ook de thermo/hygrometer) moeten onder de lampen geplaatst worden? Klopt deze gedachte?

      De lv was 40%, veel te laag. Dus zal waarschijnlijk iets van een kleine luchtbevochtiger moeten kopen. Iemand nog een tip om je luchtvochtigheid bij micro stabiel onder controle te houden?
      Last edited by chemmie; 15 December 2013, 23:03.
      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

      Comment


        Re: Chemiel's 1e binnen avontuur; Bouw microkast en 1e microkweek op coco's.

        adviezen?
        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

        Comment


          Re: Chemiel's 1e binnen avontuur; Bouw microkast en 1e microkweek op coco's.

          Als je genoeg ruimte hebt kan je voor 21euro een watervermister kopen hij is klein en je draait dmv doppen die je erbij krijgt op een pet fles
          Van een halve liter daar draait hij de hele dag op, werkt met een bijgevoegde 12volt convertorEr zit een knop op voor het regelen van 20% tot80% lv in mijn tent houd hij nu constant 70% lv precies goed voor de groei.Gekocht bij thuiszorg winkel fonkq voor 15.00 uur besteld volgende dag in huis.Maar mischien om dat je niet zo veel ruimte hebt een
          natte handdoek, maar die vermister is ongeveer15x15x18cm en daar een kleine lege fles op.
          Succes

          Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

          Comment


            Re: Chemiel's 1e binnen avontuur; Bouw microkast en 1e microkweek op coco's.

            Ik ga liever voor een vermister dan een handdoek Thx tuinbroek!

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Heb je een link tuinbroek? Kan m zo niet vinden. Zolang hij klein is en ik de lv percentage in kan stellen. Ben ik tevreden en 1 keer per dag bij vullen ga ik mee akkoord.

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Is het deze tuinbroek? http://shopvoorgezondheid.nl/air-o-s...r-voor-op-reis

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Wie kan me vertellen waar ik mijn temperatuur sensor voor de fan plaats en waarom daar?


            De temperatuur gaat s'nachts teveel omlaag. (Kachels gaan tegen 12/01 uur automatisch hier uit) waardoor het rond een uur of vier nog maar net over de 16 graden is als het raam op een kiertje staat... Iemand plans what to do? Elektrisch kacheltje bij zetten? of een andere geluidsloze optie? Kom maar door pleasse
            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

            Comment


              Re: Chemiel's 1e binnen avontuur; Bouw microkast en 1e microkweek op coco's.

              Hij had het over Fonq, dus misschien deze?
              Kan jouw huis wel wat fonQ gebruiken? Op fonQ vind je naast een groot aanbod voor je interieur ook keuzehulp en inspiratie » Shop de collectie!


              Weet je zeker dat je zo'n ding nodig hebt? Zo nauw luistert het toch allemaal niet?

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                Re: Chemiel's 1e binnen avontuur; Bouw microkast en 1e microkweek op coco's.

                Zit nu op 40 % kwa lv. Dus ga er sowiezo iets aan doen. Handdoek is geen optie puur alleen al omdat ik het lelijk vind. Ben best bereid te betalen voor een nette werkende oplossing.

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Zat al te kijken, maar is geen thuiszorgwinkel. Maar die zou idd een optie kunnen zijn.

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                En of het niet zo nauw komt weet ik niet... Lijkt me wel. Overal word je geleerd een lv van 70/80% aan te houden in de groei. Het gaat dan niet in me opkomen om met een lv 40% plantjes te zetten.
                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                Comment


                  Re: Chemiel's 1e binnen avontuur; Bouw microkast en 1e microkweek op coco's.

                  En chem
                  Weet je al wat je nou gaat doen
                  Die lucht bevochtiger zorgt ervoor dat de oogst nog groter word omdat van smorgens tot s, avonds de lv en de temp exact gelijk zijn ik hoef alleen in de tent om voeding te geven, als je eenmaal de juiste instelling hebt dan loopt het bij
                  mij als een trein, mijn planten groeien beter sinds ik de vermister heb.He toen je proef
                  draaide had je er toen ook ff huiskamerplanten er in gezet?
                  Dan kun je pas zien wat je luchtvochtigheid echt is, het medium en de plant geven ook vocht af.Nou hoop dat het lukt nu.
                  Tuinbroek.

                  Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

                  Comment


                    Re: Chemiel's 1e binnen avontuur; Bouw microkast en 1e microkweek op coco's.

                    Ik ga die luchtbevochtiger kopen. Of ik doe een bakje met water en een spons in mijn la (luchtschacht passieve inlaat) denk dat dat ook wel werkt en is mooi uit het zicht.
                    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                    Comment


                      Re: Chemiel's 1e binnen avontuur; Bouw microkast en 1e microkweek op coco's.

                      Lv 80% ? Das nodig bij stekken jah.. bij zaadplanten kan dat best een stuk omlaag.

                      Vergeet niet dat de waardes die je nu meet niet helemaal opgaan daar er nog geen plant instaat..
                      Deze regelen ook mee aan de lv en temp.

                      Mijn inziens kun je prima zonder zon bevochtiger.. zeker als je onder t-neon gaat kweken.

                      Greetzz mafferd.

                      Comment


                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          Re: Chemiel's 1e binnen avontuur; Bouw microkast en 1e microkweek op coco's.

                          Bij alle bio voedingstoffen begin je met zaad dan word geadviseerd de eerste 2 week groei 80% lv week en aflopend naar de bloei de laatste week
                          40% Ik merk dat dit ideaal is
                          de vermister (sonisch) kost 3 tientjes en werkt prima, maar zoals wel vaker die zegt dit en die zegt dat maar lees Ed Rosenthal of george jervantis en ziedaar het schema kwa lv
                          als ik heb beschreven.temp snachts 24*met lamp uit 28*
                          lamp aan.Ik zit in week 2 groei
                          Lv in mijn tent 65 tot70%.Dus lv
                          is nodig om de beste omgeving
                          voor 1 jarige snelle groeiers, sla
                          de tuinders literatuur maar door.
                          GrTuinbroek

                          Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

                          Comment


                            Re: Chemiel's 1e binnen avontuur; Bouw microkast en 1e microkweek op coco's.

                            Je afzuiger staat in de groei niet aan ono tenminste ik gebruik hem pas bij geur.En dan is de lv al 40 tot 50.%

                            Maar je zegt aan de andere kant wel alles is goed 20, 40, 60%.Dan gaat je afzuiger toch ook achteruit.Dit is onderzocht en blijkt heel erg mee te vallen
                            Gr tuinbroek.

                            Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

                            Comment


                              Re: Chemiel's 1e binnen avontuur; Bouw microkast en 1e microkweek op coco's.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
                              Hij had het over Fonq, dus misschien deze?
                              Kan jouw huis wel wat fonQ gebruiken? Op fonQ vind je naast een groot aanbod voor je interieur ook keuzehulp en inspiratie » Shop de collectie!


                              Weet je zeker dat je zo'n ding nodig hebt? Zo nauw luistert het toch allemaal niet?
                              Hoi wietefras
                              Ik hou mij ook aan 70% lv in de groei aflopend naar 40% in de bloei en had vorige week een dikke gram per watt en constant, , kijk er gaat met kweken wel eens iets mis maar ik kweek bio en ik voel gewoon dat de plant er baat bij heeft.Ik zou wel eens willen zien 2 mensen zelfde set up en de een
                              met en de ander zonder.Maar als je boeken leest van zeer ervaren kwekers die zullen dat beamen, in chemiel zijn geval
                              weet ik dat ook lv belangrijk is
                              omdat je probeert de natuur na te bootsen, en hij wou geen handdoek of waterbak, en nou al een spons, toen heb ik gezegd dat zon ding handig is en maar 27euro kost.
                              En zo ist gekomen
                              Tuinbroek.

                              Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

                              Comment


                                Re: Chemiel's 1e binnen avontuur; Bouw microkast en 1e microkweek op coco's.

                                Super!! Zodra mijn zaden binnen zijn van azarius ga ik gewoon aan de slag. Had vorige week zaden besteld maar zijn nog steeds niet binnengekomen. Vandaag voor de 2e keer gebeld en ze sturen ze opnieuw.

                                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                                Ik laat ieg de lv eerst voor wat het is. Of probeer het heel makkelijk het een klein beetje te laten stijgen. Moet vast goedkomen. Thx Qnq, maffert en tuinbroek! Wil nu ik het toch doe alles wel zo goed mogelijk doen. Waardoor ik sommige info heel letterlijk neem. Moet vast goedkomen zo... Volgende week voel ik me (hopelijk) weer vader van mijn geboren zaailingen
                                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                                Comment

                                Bezig...
                                X