Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Echt Low Budget, led 3 watt!!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Echt Low Budget, led 3 watt!!

Mee eens Nik, ik vind het ook beter om een zonneboiler te bouwen en dan kost het ook minder aan stroomverbruik. Maar dit is een snelle en makkelijk manier en stuk goedkoper dan een elektrische kacheltje van 2000 watt.
    Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

Comment

Hey, hoe is het met je plant? Ik heb een vraag over je aquariumaplossing. Ik zou het zelf willen proberen maar dan op een iets grotere schaal 60x60x15 zoiets. Nu is mijn vraag , laat jhe hem snachts ook opstaan? Hoe warm is het dan?

Ik heb namelijk moeiljkheden met snachts men temp op pijl te houden in mn tent, en ik probeer zo een lage kost moigelijk te hebben (lees: geen verwarmer van min 1000W aan te moeten staan hebben). Daarom had ik graag jouw resultaten geweten.

Comment

Een warmtekabel voor reptielen of warmtemat is ook ideaal die heb je ook in verschillende wattage's vanaf 25 watt tot ???
        Ik gebruik een warmte kabel van 12 meter en zou 100 watt moeten gebruiken volgens label.
        Daar mee krijg je het op de bodem warm genoeg bij, en dat is het belangrijkst.
        Als de wortels het maar lekker warm hebben i.p.v. de hele ruimte

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door West2010 View Post
          Een warmtekabel voor reptielen of warmtemat is ook ideaal die heb je ook in verschillende wattage's vanaf 25 watt tot ???
          Ik gebruik een warmte kabel van 12 meter en zou 100 watt moeten gebruiken volgens label.
          Daar mee krijg je het op de bodem warm genoeg bij, en dat is het belangrijkst.
          Als de wortels het maar lekker warm hebben i.p.v. de hele ruimte
          Mijn potgrond is wel altijd 25 graden , s nachts 18 denk ik zoiets . Heb ik dan een warmtekabel nodig? Mijn tent word 15 16 graden s nachts maar men aarde blijft wel rond de 20. Is dat eve goed? Of hebben de bladeren ook een temp nodig?

Verstuurd met S4 Exynos via Tapatalk Pro

Comment

Je kan ook een tuinslang door je aarde van planten ingegraven( langs de randen) en die weer in je verwarme bak laten komen en dan een klein aquarium pompje op aansluiten. Dan maak je eigen een soort radiator.

succes.

Comment

Of als ik nu gwn is een emmertje water in de tent zet, en s nachts het aquarium element laten aanspringen. Dan wordt het water warm en daarbij me tent ook? En als het water helemaal weg is, gwn de emmer terug bijvullen? Of heel te tijd laten aanstaan, zo heb je hoge lv en temp? Of is dat slecht?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CyayC View Post
                Of als ik nu gwn is een emmertje water in de tent zet, en s nachts het aquarium element laten aanspringen. Dan wordt het water warm en daarbij me tent ook? En als het water helemaal weg is, gwn de emmer terug bijvullen? Of heel te tijd laten aanstaan, zo heb je hoge lv en temp? Of is dat slecht?

@Morgenzonderzorgen sorry dat ik je topic volspam met me eigen problemen, ik zal ermee ophouden

Comment

Als de temperatuur van de wortels 18 graden of hoger is, dan is al die onzin niet nodig.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Q Kon je da niet even wat eerder zeggen
                    God was never on your side..

Comment

ghmm…….eeh,ja master Q.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CyayC View Post
                        Mijn potgrond is wel altijd 25 graden , s nachts 18 denk ik zoiets . Heb ik dan een warmtekabel nodig? Mijn tent word 15 16 graden s nachts maar men aarde blijft wel rond de 20. Is dat eve goed? Of hebben de bladeren ook een temp nodig?

Nee de bladeren kunnen er wel tegen, het belangrijkst zijn de wortels in dit geval.
                        En rond de 20 is goed ja, als het maar boven de 18 graden is

Comment

Sgoed, Dank

Comment

Stomme vraag mischien hoe meten jullie je wortel tempratuur snachts ?

Comment

Zo daar zijn we weer.

De verwarming heeft zijn werk gedaan, het plantje is opeens een wat sneller gaan groeien.

DSC01008.JPG

Maar het blik in het water was niet zo goed idee, het ging roesten. Het waterniveau is ook flink gezakt(verdampt).

DSC01010.JPG

Ik heb het simpel veranderd door een pot te gebruiken zonder gaatjes, normaal zal ik dat natuurlijk nooit doen want de eventuele overtollige water kan zo nooit weglopen uit de pot, dus goed opletten met water geven.
                              Ik heb ook vershoudfolie over de waterbak gespannen om verdamping tegen gaan.

DSC01012.JPG

Vergeet niet folks dat dit maar voor een fun is, maar we gaan vrolijk veder!!

Natuurlijk kan je ook een verwarmingsmat kopen, wat eigenlijk makkelijker is denk ik maar die heb ik niet en heb het maar geprobeerd wat ik wel heb liggen in huis.
                              Wat wel duidelijk is dat warmte belangrijk is voor de groei.

laterrrrrr

DSC01016.JPGDSC01018.JPG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diamond2012 View Post
                                Stomme vraag mischien hoe meten jullie je wortel tempratuur snachts ?
                                Gewoon met zo'n temp/LV meter die de max. en min waarden vastlegt en die leg je ('s nachts) tussen je potten op de grond.
                                Je hebt er ook wel speciale thermometers voor( die ze ook voor kalkoen gebruiken) die kun je dan in de pot steken, alleen kun je dan 's nachts niet meten.
                                En moet je wachten tot het licht net weer aan gaat om te meten

Comment

Bezig...
                                X