Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweek koelkast

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Kweek koelkast

Heb het er bij gedaan net. Nu afwachten. Morgen lucht afvoer maken. En daarna hps erin. Paar zaden bestellen. En de eerste hps gaat niet op dwc zijn denk ik. Eerst aarde.

Comment

Ik heb stekken voor mijn geld gekozen. 44 stekken op precies te zijn.

In de propagator gezet met een bodem temperatuur van 26 graden. Is dat in orde?

Er zat een kleine beetje bloei in 1 moederplant. De meesten stekken zijn zonder bloei. Had 3 moeder planten. Maar 1 had wel klein beetje bloei. Heb toch daar een paar stekken vanaf gehaald. Zijn die stekken toch geschikt? Of kan je er niks mee doen ivm met de bloei.

Klok staat op 19/5 cyclus.

Comment

Een bloeiende stek worteld slecht maar als je die wel geworteld krijgt en reveged kan dat een heel mooi bossige plant worden. De bloeinodes zitten heel kort op elkaar. Als je de bloeistek dus geworteld krijgt en terug in groei krijgt dan zal deze op de oude bloeinodes overal zijtakken gaan maken.
        Last edited by FlintStoned; 29 October 2014, 14:35.

Comment

Bijna alle stekken waren geworteld. Heb een strenge selectie gemaakt van de 12 beste. En daaruit blijven er nogmaals 5 over.

Evsa 400 watt gekocht met lampen. En spiegel kap.

Comment

Volgens mij heeft die bovenste kap uit de kofferbak gehangen tijdens transport
            Of zit het plastic er nog op ?

(sommige mensen kunnen aan de sleutels zien wat voor auto je rijdt)
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Comment

Comment

Is een propagator 60/58. Zo iets. Maar denk dat het hier gaat om gezichtsbedrog. Jij denkt dat die net zo groot is als de tent. Maar dat is hij niet.

Comment

Hps lamp boven de stekken.

Comment

Als je thermo/hygro meter de juiste waarden aangeeft: de rv van 41 % is wel erg laag, zeker voor stekken.
                      Zet je potten/trays eventueel op een kleine verhoging en giet wat water op de bodem van de bak, waarin de trays staan.
                      Probeer de rv op 65 % te krijgen.
                      Zolang je op 70 % of lager zit, kan je filter dat wel aan.
                      Maar bij een rv van 65 % moet je temperatuur ook omlaag: die is nu 31,7 C.
                      Bij een omgevingstemperatuur van 23 C en een rv van 65 % is de Vapour Pressure Deficit 0.98 kiloPascal.

Probeer aan de hand van de VPD calculator van autogrow de VPD net beneden de 100 kPa te houden.
                      Er is namelijk een correlatie tussen de omgevingstemperatuur, de relatieve vochtigheid en de Vapour Pressure Deficit.
                      Last edited by Kwasimodo; 4 November 2014, 19:24.
                      [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                      mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

Comment

In meter die tussen de stekken ligt heeft 27 graden aan. En de bak is wel net nat geweest. Straks gaat de lamp weer aan. Zal eens kijken. Anders Mss een natte handdoek op de grond?

Comment

Het is de hele nacht niet warmer geweest dan 28,5 graden. Vind het een mooie temperatuur.

Comment

Ziet er mooi uit! Ik volg je!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nimrod View Post
                              Het is de hele nacht niet warmer geweest dan 28,5 graden. Vind het een mooie temperatuur.
                              Er is niks verkeerd aan de temperatuur, alleen bij een temperatuur van 28 C hoort een RV van 75 %, om op een VPD van 0,94 uit te komen.

In jouw situatie is de RV 41, wat zich representeert in een VPD van 2.23 hectoPascal: en dat is helemaal verkeerd.

Kijk eens wat "racker" en "Xtreme" enkele jaren geleden -wetenschappelijk onderbouwd- over VPD op dit forum op schrift hebben gesteld en doe daar je voordeel mee.

Nogmaals, met grote nadruk wijs ik je er op dat je VPD ergens in de buurt van 0,90 hectoPascal moet liggen en dat kun je alleen bereiken door zowel de temperatuur als de RV te sturen.

De VPD calculator van "autogrow" kun je zo downloaden.

Ik gebruik hem eveneens, maar wel de nauwkeuriger versie, waarbij niet alleen de omgevingstemperatuur en de relatieve vochtigheid, maar ook de gemeten bladtemperatuur in het totaal plaatje wordt betrokken.

Overigens vind ik een pt-meter (bladtemperatuurmeter) niet zo duur: voor € 195 heb je een perfecte pt-camera van Dimlux.
                              Last edited by Kwasimodo; 6 November 2014, 08:56.
                              [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                              mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

Comment

Andere schoentjes gegeven vandaag.

Comment

Bezig...
                                X