Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zelfbouw reflector

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Zelfbouw reflector

Korting op 420shop
    Wegens gesprekken op de chat maak ik er maar gelijk een topic over. Het gaat over een zelfbouw houten reflector. Momenteel nog in fase 1, fase 2 zal morgen gebeuren met de nodige reflecterende afwerking en lamp/E40 fitting. Meer info volgt.

uploadfromtaptalk1411083549256.jpguploadfromtaptalk1411083564804.jpguploadfromtaptalk1411083577649.jpg

Verstuurd van mijn GT-B5510 met Tapatalk

Re: Zelfbouw reflector

Zal dit niet te zwaar zijn ?
    Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Da's een diepte staler. Denk je nog aan de warmte afvoer?
      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

@stemma

Neen niet overdreven zwaar is ook deels parket.. daarmee dat die ophanging ook nog moet komen.

@Hjm

Gaat nog gat van 100 mm diameter komen langs zijkant van reflector om zo de afzuiger als blazer te gebruiken gericht tegen de lamp om zo het cooltube effect te hebben. Langs andere kant van reflector komt nog gat om E40 fitting in te plaatsen. Ik ga nog moeten testen met lamp aan hoe warm en lamp met afkoeling .. maar in de tent zijn heel veel verluchtingsgaten ook dus is meegenomen.
        Last edited by LittleDwarf; 19 September 2014, 00:51.

Comment

Maak de ventilatie gaten op de kopse kanten en zet er een wc afvoer ventilator in.
          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

@HJM

Ja idd de kopse zoals jij zegt bedoel ik de zijkanten (niet de rechte stukken) en ga er idd een 100 mm diameter afzuigventilator insteken.
            Alsook van binnen en buiten kant ga ik van die reflecterende bouwstof gebruiken.

Comment

Kopse kant zijn de rechtopstaande stukken.
              Gebruik je wel LICHTreflecterende materialen, geen warmtereflecterende ?
              Denk ook aan de bedrijfstemperatuur van de lamp, als die te koud wordt verandert het spectrum, daarom raad ik meestal aan niet rechtstreeks op de lamp te blazen.
              Een cooltube is nogal anders, de lamp zit opgesloten in een kleine ruimte en moet daarom gekoeld worden.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Haal hem anders eerst uit elkaar en bevestig dan het reflectiemateriaal op de onderdelen. Dan zet je hem weer in op een normale manier in elkaar, dus zonder lichtlekken en spijkers scheef door het hout geslagen. Ik zou aan de bovenkant 1 of 2 kleine ventilatortjes (van die mini pc fans) monteren die de warmte wegzuigen, want in zo'n bak wordt een 400w lamp bijv gloed heet.

Comment

@Cookaap

Reflectiestukken ga ik op maat snijden en dan bevestigen dus hoef ik niet uit elkaar weer te halen en er komt een 125 watt spaarlamp is dus echt extreem warm zal niet worden met de blaasventilator erbij gerekend.

@QnQ

Het reflectiemateriaal is wel lichtreflecterend en op zich is het kleine ruimte waar lamp in gaat hangen 60x30x30 cm tent. Ik zal er rekening mee houden wanneer ik reflector ga afwerken.
                  Last edited by LittleDwarf; 19 September 2014, 10:44.

Comment

Misschien had je het ergens anders al uitgelegd, maar waarom wil je die reflector zelf bouwen dan? Qua lichtverdeling lijkt de vorm me niet echt optimaal, qua warmtehuishouding ook niet en zoveel kost een standaard reflectorkap toch niet?

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

@wietefras

Heb er vertrouwen in komt wel goed met reflector. Kost idd niet veel maar dit is wel creatiever.

Comment

Ah op die manier. Ja, ben er zelf ook een fan van om alles zelf te maken ook al heeft het niet altijd echt zin Vroeg me meer af of je misschien iets specifiek anders wilde doen dan je met een standaard product hebt.

Blani had bijvoorbeeld zelf een reflector kap gemaakt omdat hij zo een betere lichtverdeling kon regelen. Dat ontwerp wil ik zelf ook nog wel een keer proberen.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Comment

Update:

Fase 2 compleet.

fase 2.jpgfase 21.jpgfase 22.jpgfase 23.jpgfase 24.jpg

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Reflector met lamp en blaasventilator in tent:

Foto-0059.jpgFoto-0060.jpgFoto-0057.jpgFoto-0061.jpgFoto-0058.jpg
                            Attached Files
                            Last edited by LittleDwarf; 22 September 2014, 21:41.

Comment

Mooi dejavu

Verstuurd van mijn GT-I8150 met Tapatalk

Comment

Bezig...
                              X