Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp nodig bij afzuiging (PC fans icm koolstoffilter)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hulp nodig bij afzuiging (PC fans icm koolstoffilter)

    Korting op 420shop
    Hallo!
    Ik ben bezig met het design van m'n kweekhokje. Het is een stealth projectje, dus absolute discretie is noodzakelijk...
    Ik wil deze plaatsen in een werkbank die ik zelf ga in elkaar timmeren, in de kasten eronder zou ik dan een valse wand maken en daar m'n kweekje starten.

    Ik heb er redelijk wat vertrouwen in dat deze niet ontdekt zal worden, maar daarvoor moet ik wel de geur en het geluid onder controle kunnen houden.

    Mijn kweekplaats zou er als volgt uitzien:

    - 30x80x80 (lxbxh)
    - 4x Philips Tornado 23W
    - Koolstoffilter: http://www.eugrowshop.eu/nl/luchttec...can-1500-75m3/
    - PC fan: http://www.conrad.nl/nl/alpenfoehn-w...t-1210377.html

    #2
    Re: Hulp nodig bij afzuiging (PC fans icm koolstoffilter)

    - is je hoogte niet te laag ?
    - stel 80 cm hoogte - 10 cm van plafond naar onderkant lamp = 70 cm
    - 70cm - 20 cm van de pot (aarde) = 50 cm
    - 50cm - 5 cm (hoogte tussen lamp en plant) = 45 cm
    - je hebt dus een 45 cm dat je kan gebruiken om de dame te laten groeien en bloeien is dat niet weinig ?

    - Grts Amazing

    Comment


      #3
      Re: Hulp nodig bij afzuiging (PC fans icm koolstoffilter)

      Weet ik, helaas ben ik wat beperkt in hoogte (maar dat is wel een probleem dat de meeste kwekers lijken te hebben).
      Ik maak het kastje zo hoog als ik kan, zolang ze maar in de voorziene ruimte past!
      Tijdens de kweek ga ik ook sowieso m'n plantje klein houden (dus minstens 1 keer toppen en niet te lang voorgroeien).
      Ik doe het niet voor gigantische opbrengsten, maar ik wil zo een drietal keer per jaar een eigen rokertje hebben. Ik verbruik maandelijks ongeveer rond de 7g, dus dan hoef ik geen bomen die door m'n dak groeien

      Comment


        #4
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Hulp nodig bij afzuiging (PC fans icm koolstoffilter)

          - ik denk dat je zal mogen wachten tot je alleen woont.
          - je gedachten zijn leuk , maar gaan niet gaan.
          - indien je het echt wenst dan moet je dit nog halen
          - afzuiging , ventilator , koolstoffilter , indien hps ook nog vsa , pot , aarde , ...
          - als je dat al hebt dan zit je voor 60% veilig de rest 40% is geluk

          - Grts Amazing

          Comment


            #6
            Re: Hulp nodig bij afzuiging (PC fans icm koolstoffilter)

            Weet ik ook dat er veel geluk bij komt te kijken, maar het is een risico dat ik graag neem.
            De ruimte waarin ik zou kweken laat het toe om de aangevoerde lucht uit die ruimte te halen en de afgevoerde lucht in de wijde wereld te blazen.
            Kastje luchtdicht maken etc. zie ik wel zonder problemen lukken, ik wil enkel zekerheid hoe ik ervoor kan zorgen dat de luchtstroom gegarandeerd juist loopt.
            Zelf had ik zitten denken om de capaciteit van de invoer iets groter te maken dan deze van de afvoer, lijkt dit een goed idee?

            groetjes

            Comment


              #7
              Re: Hulp nodig bij afzuiging (PC fans icm koolstoffilter)

              http://www.phreshfilters.eu/which_filter.html

              Comment


                #8
                Kijk mijn vorige microkweek: 2 x PP, 3 x 18w TL, 70x50x120cm.
                Kijk mijn nieuwe ronde: Zoetstof's Sweet Skunk Auto's Vensterbankplanten

                Comment


                  #9
                  Re: Hulp nodig bij afzuiging (PC fans icm koolstoffilter)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Zoetstof View Post
                  Je moet ervanuit gaan dat je ongeveer altijd 20% meer afvoer hebt als invoer.
                  Maar hoe kan dat nou, er gaat toch net zo veel in als uit, net als bij een PC ?

                  Nou, dat komt hier door, dit gebeurt binnen ook:

                  Comment


                    #10
                    Kijk mijn vorige microkweek: 2 x PP, 3 x 18w TL, 70x50x120cm.
                    Kijk mijn nieuwe ronde: Zoetstof's Sweet Skunk Auto's Vensterbankplanten

                    Comment

                    Bezig...
                    X