Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

m'n kassie is klaar(denk ik.),maar past ze erin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    m'n kassie is klaar(denk ik.),maar past ze erin

    Korting op 420shop
    Hoi mensen ,
    Aangestoken door het enthousiastme van de micro-kwekers ben ik ook maar aan de slag gegaan, en heb mezelf een kastje in elkaar geknald.

    Aangezien ik het puur voor fun doe (ik rook alleen in het weekend) en dus niet voor de opbrengst (gewoon ....omdat het kan ) moest het een errug low-budget kastje worden.

    Het liefst helemaal gratis , maar dat is helaas niet gelukt , de lampen en de afzuiging heb ik dus gewoon moeten betalen , en met wat klein materiaal kwam ik toch nog net onder de 50 euro uit , toch nog best tevreden dus.
    (owja sjiet!! er moeten ook nog dames in , en zoals overal kosten vrouwen nu eenmaal geld )
    Allereerst een paar plaatjes van het een en ander:
    Lucht erin. (ondersteboven )


    de lamppies :


    Lucht eruit:



    mijn lampenkappie (gepolijst aluminium , mooi he?!?)


    en natuurlijk de dames in de dop......



    hier een plaatje van mijn kassie....


    Momenteel staat er 2x Lowrider1 , en 2x Lowrider2 (feminised) in ,
    deze dames blijven hier niet staan , maar verhuizen over 1 a' 2 weken naar de vrije natuur , voor een stukkie guerilla avontuur....,
    de 2 stuks Lowrider1 komen bij elkaar te staan en wie weet heb ik dan straks wat zaden voor de volgende ronde.

    Tot zover mijn kastje , ik ga pas na augustus de kast echt gebruiken , omdat ik tussentijds nog op vakantie ga , en dus niemand heb die de dames water zou kunnen geven.
    Om te beginnen wil ik er Lowriders inzetten , tis mijn eerste keer "indoor" ,dus wil ik het niet te moeilijk maken.

    Maar........ ( en daar komttie) , ik heb nu inmiddels meer dan helft van mijn leven paffend doorgebracht , en wat me tot dusver het meeste bevallen is aan de verschillende soorten dames is toch zeker de Haze varianten , veruit mijn favoriet vanwege de heerlijke aparte smaak en uitwerking,
    alleen is mijn kastje binnenwerks maar ongeveer 75 centimeter , daar gaat dus nog de verlichting en een stukkie pot vanaf (afhankelijk van de grootte van de pot , gemiddeld 10 a'15 cm hoog?).

    Mijn vraag is dus : gaat hier een Haze plantje inpassen zonder al teveel te moeten tobben met knippen en andere praktijken , ik ben maar een beginner op dit gebied dus wilde ik het rustig aanpakken.

    Het zal waarschijnlijk al een berg schelen als ik de dames gelijk in bloei zet , maar dan nog .......... gaat dit lukken? is er misschien een haze variant die nog wel de eigenschappen (lees : smaak) heeft van de Haze , maar niet veel ruimte nodig heeft?

    Owja, uiteraard hoor ik het graag als er mensen nog aanvullingen,verbeteringen, adviezen of domme opmerkingen hebben

    K'heb trouwens nog eens de temp en lv nagekeken , de temp is de laatste 24 uur tussen de 21 en de 27 graden gebleven , alleen de lv die ik gemeten heb komt niet echt geloofwwardig over; die schommeld tussen de 35 en de 69 % , kheb er gister een glaasje water ingezet , en waarschijnlijk is de waarde van 69 snachts gemeten (toen de lampen aan stonden) en 35 overdag (geen warmte van de lampen dus ook geen water verdampt).
    Iemand een ideetje om die een beetje constant te houden ?
    Ik zal het eens proberen met sproeien.......
    En wat is precies de ideaale lv? ik dacht iets van 65 a' 70 % , klopt dit?

    Zo, voor vandaag wel weer genoeg getypt , ik gaat een biertje pakken .


    Owja!! voor ik het vergeet nog 1 vraagje , Lowrider heeft maar 9 weken nodig van zaadje naar oogst , maar geld dit ook in guerilla stijl , dus als de omstandigheden niet ideaal zijn , zal hij er neem ik aan wat langer over doen?
    I like ladies with big buds !!

    #2
    Re: m'n kassie is klaar(denk ik.),maar past ze eri

    Oorspronkelijk geplaatst door baboom View Post
    Hoi mensen ,
    Aangezien ik het puur voor fun doe (ik rook alleen in het weekend) en dus niet voor de opbrengst (gewoon ....omdat het kan ) moest het een errug low-budget kastje worden.
    Hee Baboom! Heel goed werk verricht vooralsnog. Ik ben met dezelfde insteek (lowbudget) bezig met een kweekje op te starten. Zie mijn draadje voor meer info: http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...eek-t5266.html

    Oorspronkelijk geplaatst door baboom View Post
    Momenteel staat er 2x Lowrider1 , en 2x Lowrider2 (feminised) in ,
    deze dames blijven hier niet staan , maar verhuizen over 1 a' 2 weken naar de vrije natuur , voor een stukkie guerilla avontuur....,
    Hoe heb je 2 feminized zaadjes besteld? Ik wil ook precies 2 zaadjes maar weet niet waar dat het best te krijgen. Hoeveel heb je er voor betaald (inc. evt. verzendkosten)?

    Oorspronkelijk geplaatst door baboom View Post
    Mijn vraag is dus : gaat hier een Haze plantje inpassen zonder al teveel te moeten tobben met knippen en andere praktijken , ik ben maar een beginner op dit gebied dus wilde ik het rustig aanpakken.... Het zal waarschijnlijk al een berg schelen als ik de dames gelijk in bloei zet , maar dan nog .......... gaat dit lukken? is er misschien een haze variant die nog wel de eigenschappen (lees : smaak) heeft van de Haze , maar niet veel ruimte nodig heeft?
    Haze wordt over het algemeen toch wel groot als ik mij niet vergis. Het is mogelijk om ze kleiner te houden met een 12/12 schema (dwarfen), knakken, buigen, fimmen en andere technieken. Maar voor haze beter toch een grotere ruimte nemen imo.. Maar idd de lekkerste wiet! Kijk eens op de (alien) zaadbanken hoe groot de haze varianten kunnen worden.. dit staat er soms bij.

    Oorspronkelijk geplaatst door baboom View Post
    En wat is precies de ideaale lv? ik dacht iets van 65 a' 70 % , klopt dit?
    De ideale luchtvochtigheid hangt af van het stadium van de plant. In de groei moet hij doorgaans hoger zijn dan in de bloei. Percentages weet ik niet uit mn hoofd, moet daar ook nog mee beginnen.

    Verder zou ik nadenken over wat je gaat doen met de riekende lucht die bij de bloei van de plant af komt (als dit een probleem zal zijn). Welke voeding gebruik je?

    Al met al een hele mooie kast gebouwd, goed begonnen en je stelt de juiste vragen. Dit moet gaan lukken
    node voor node van klein naar groot
    LST LEMON SKUNK VERSLAG

    Comment


      #3
      Re: m'n kassie is klaar(denk ik.),maar past ze eri

      Netjes gemaakt, die fittings op je spiegelkap is mooi gemaakt
      Kast is voldoende groot genoeg voor je plantjes. Ik zou persoonlijk kijken om wat reflectie binnenin te hangen, licht=gewicht
      Veel succes ermee.

      Grtz
      420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
      Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

      Comment


        #4
        Re: m'n kassie is klaar(denk ik.),maar past ze eri

        THX voor de reacties tot dusver!!

        @BAssasin:
        Ik ga je draadje ckers ff bekijken , het is nooit te laat om te leren ,

        ennuh , die zaadjes waren er oorspronkelijk 5 , besteld bij de groene vrienden van Alien , alleen heb ik er al 2 staan bij een kennis , en nog 1 over , deze gaat er na de zomervakantie dus in .
        Die Haze zal het uiteindelijk wel niet gaan worden , maar ik wil het liefst wel wat bijzondere plantjes in hebben , niet de standaard soortjes.


        En wat betreft de voeding , de plantjes staan nu nog in gewone potgrond omdat ze uiteindelijk toch naar buiten gaan , maar als het zover is zal ik me ff moeten orienteren
        wat betreft voeding etc.

        Overigens ben ik met de lv in de weer gegaan en dat loopt al iets beter , dmv sproeien.
        De stank (je bedoelt natuurlijk die heerlijke wietlucht ) moet ik nog wat op gaan verzinnen , ik heb wel een afzuiging erin zitten , maar er zit (nog) geen filter op aangesloten .
        Dat zal ik wel moeten regelen voordat de dames na de zomer in bloei gaan.


        Mijn grootste probleem zal waarschijnlijk de temperatuur worden als het buiten wat kouder word , aangezien de kast in de garage staat.......,
        maarrrr.. misschien heb ik al een ideetje , ik heb namelijk wel verwarming in de garage maar ik ben niet van plan om de garage warm te stoken zodat mijn hokkie warm blijft.
        Wat ik wel zou kunnen doen is aftakkingen maken op de aan en afvoerleidingen van mijn huidige verwarming en daar verwarmingsslangen op aan sluiten .
        Deze slang zou ik op kunnen rollen in bijvoorbeeld een dubbele bodem van mijn hokkie (weer een 4 centimeter hoogte kwijt ) en vervolgens weer aan kunne sluiten op de retour leiding.
        Met een paar afsluiters ertussen kan ik de doorstroming een beetje "knijpen"en de temparatuur min of meer regelen


        @Westport:
        Ik heb de binnekant geverfd met witte grondverf , zou dat niet voldoende moeten zijn ?
        of is het beter om hem nog te bekleden met het een of ander?



        Zo, nu voor de zomer afgelopen is nog warmte en een luchtfilter proberen te realiseren en theoretisch moet et allemaal wel gaan lukken.

        Ik zal zsm nog een plaatje droppen van wat er nu instaat , voordat ze de natuur in gaan.
        en met een beetje mazzel zal ik dus na de zomer beginnen met mijn kweekverslag.

        GreetZ!!
        I like ladies with big buds !!

        Comment


          #5
          Re: m'n kassie is klaar(denk ik.),maar past ze eri

          Leuk kastje !

          Even een opmerking over witte grondverf, in sommige verfsoorten zijn producten verwerkt die giftige dampen afscheiden als deze warm wordt. Misschien beter een stukje folie kopen, of kalk gebruiken. Kalk steriliseert tevens.

          Over je luchtinlaat kun je nog een stukje gaas spannen om ongedierte buiten de deur te houden.

          Om de warmte vast te houden kun je isoleren, met schuim, glaswol of bubbelfolie. Bubbelfolie wordt ook in de prof. groente- & fruitkassen gebruikt.

          O ja, je luchtvochigheid is het laagst als het warm is, dus als je lamp aan is. Probeer een ventilator, bijv. van je computer of een mini-zwenkventilator, in je hok te plaatsen. Dit bevordert een constante luchtvochtigheid, en ik ben er zelf achter gekomen dat je je temperatuur beter onder controle kunt krijgen.

          De temperatuur in de winter kun je omhoog krikken door je lamp 's nachts te laten branden. 's nachts is het het koudst, de warmte van de lamp kan dan je hok verwarmen. Spaarlampen geven niet veel warmte af, maar alle beetjes helpen.

          Keep it up !
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


            #6
            Re: m'n kassie is klaar(denk ik.),maar past ze eri

            mooimooi! Laat ons weten als je begint aan je kweekje!
            grow da weed, smoke it's buds

            Comment


              #7
              Re: m'n kassie is klaar(denk ik.),maar past ze eri

              Kijk dat zien we graag, iemand die er eerst redelijk goed over nadenkt en zich de tijd geeft. Super mooie spiegelkap voor je slletjes, Haze in zoon kleine kast is een uitdaging denk ik. maar voor de voorgroei heel geschikt en dan hup de natuur in om daar van die bomen te worden. Leuk initiatief. en ik merk dat je je al goed hebt ingelezen. Ik ga deze kweek zeker volgen.

              Greetz Monty

              Comment


                #8
                Re: m'n kassie is klaar(denk ik.),maar past ze eri

                @ Flip,de grondverf zit er nu al op , zou het nog zin hebben om er folie (alu.) op te nieten ?
                misschien een slim plan om aan de binnenzijde radiatorfolie te nieten aangezien dit ook reflecteerd?
                en heb ik dan meteen een stukje isolatie te pakken?


                dat van die zwenkventilator is een goed idee , maar mijn kassie is een beetje klein , dus weet niet of ik die erin gepropt krijg , ik loop inmiddels al met het idee om er misschien een kleine meter op te bouwen zodat ik wat meer ruimte heb voor de ventilator etc.

                de temperatuur zal waarschijnlijk wel een geval apart blijven aangezien het toch verrekte koud zal worden als het overdag buiten een graadje of 10 is .
                in mijn garage zal het dan niet veel warmer zijn .
                maar daar verzinnen we ook wel weer wat op.



                Tot dusver bedankt voor de nuttige feedback , ik kan weer ff aan de slag

                THX!!!!!!

                update.
                mijn plantjes staan nu een kleine 2 weken in mijn kassie,
                Ik heb een vermoeden dat ik voor de binnenkant van de kast verkeerde verf gebruikt heb, als de lampen aangestaan hebben reuk jk een soort van oplosmiddel.
                Ook vind ik dat van de 4 er 3 een beetje "vervormd"uitzien , de blaadjes ietwat gekruld , en naar mijn inzien hadden ze al wat groter moeten zijn.
                Er zit overigens wel veel verschil tussen de lowrider 1 en 2 , het lijkt erop dat de 2 veel beter groeit ,
                vanaf het begin groeien de 2 beter dan de 1 .
                Nog 1 weekje en dan gaan ze de vrije natuur in , vanmiddag weer een stukkie wezen fietsen , en weer 2 mooie plekjes gevonden.
                Ook al een mooi plekkie gevonden voor volgend jaar , daar wil ik wat kneiters van bomen neer zetten ,plek zat en totaal afgelegen

                Ik denk dat ik mijn kassie overnieuw ga bouwen en hem dan toch maar iets groter bouw .
                misschien groot genoeg voor een 70 watt hps , ik dacht zelf aan iets van 40 diep , 50 breed en iets van 1,5 meter hoog
                Dat moet toch wel gaan lukken? met 2 of 3 plantjes erin.

                Hier nog wat plaatjes van hoe het een en ander er nu uitziet.


                rechtsboven en linksonder zijn de lowrider2



                boven: Lowrider1

                onder:lowrider2


                tijd voor een plons water!!

                latersssssss


                @update
                hele hele heeeeeelee late update

                tis nu aardig wat weken verder , ik ben de tel inmiddels kwijtgeraakt....,
                de 4 lowriders zijn uiteraard allang naar de buitenlucht verhuisd.

                helaas hadden we geen slechtere tijd kunnen bedenken om het spulletje buiten neer te zetten ,na het planten had het een week niet niet geregend.
                tot overmaat van ramp ook geen tijd gehad om wat water te gaan geven , met als resultaat dat 3 van de 4 plantjes het niet overleeft hebben .
                van 1 slachtoffer konden we nog wat sporen terugvinden , en het leek erop dat deze door de slakken was beetgenomen ,de andere 2 slachtoffers waren van de aardbodem verdwenen.

                gelukkig is er nog 1 lowrider over , die zal ons misschien nog een beetje blij gaan maken.
                onderstaande foto is de dame na 8 weken , waarschijnlijk door slechte omstandigheden niet helemaal lekker kunnen groeien, dus die hebben we maar laten staan (a.s woensdag nog eens kijken en waarschijnlijk gelijk maar omhakken ,we zijn dan 6 weken verder)


                en nog een plaatje van de locatie , we vonden het wel een mooi plekkie voor een dame(tje)


                het grote pluspunt van deze hele fiasco is wel dat we een heeeeel stuk wijzer zijn geworden, volgend jaar willen we het wat groter aanpakken met een stuk of 10 dames (geen lowriders) op een betere plek.
                (we zullen dan ook proberen wat minder bier te nuttigen voor we op pad gaan , dat scheelt denk de helft )
                Ook gaan we dan de plantjes een beetje beschermen tegen slakken etc door er een koker van gaas omheen te zeten , zodat er de eerste paar weken geen ongedierte bij kan komen.
                de plek is al gevonden , enige minpunt is dat we het s'avonds/s'nachts zullen moeten gaan doen omdat het nogal een flinke loop door een weiland is , en we willen natuurlijk niet opvallen.

                maar oke , genoeg geluld,
                mijn kassie heb ik uiteraard nog en daar gaan nu 3 nieuwe dames in , en uiteraard zal ik proberen om het e.e.a met fotos bij te gaan houden in dit topic, aangezien deze niet naar buiten zullen verhuizen zal dit een stuk makkelijker gaan .

                de zaden heb ik eerst ontkiemd , en zijn vandaag verhuisd naar de aarde , hopelijk zullen ze snel hun kopjes laten zien , ik ben van plan om ze op 24 uur licht te zetten ,overdag buiten (zolang het weer het toelaat) en snachts onder mijn 2 spaarlampjes.

                wil ik toch nog heel "off-topic" gaan door ff snel 1 foto te spammen van de dame in mijn achtertuin.
                Ik heb van een maatje lang geleden een plantje gehad (net ontkiemd) en die doettet lekker ,volgens mij is het een dame , hij stinkt al lekker , alleen nog geen duidelijke sporen van vrouwelijkheid ,afwachten en bidden dus .
                (vrijdag alvast beginnen met p-k 13-14 , en hopen dat het niet voor niks is.)


                commentaar advies en domme opmerkingen zijn nog steeds welkom !!!!
                Last edited by baboom; 24 August 2009, 20:21. Reden: @update
                I like ladies with big buds !!

                Comment

                Bezig...
                X