Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweekkast bouwen-> mening van kenners nodig

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    kweekkast bouwen-> mening van kenners nodig

    Korting op 420shop
    Hoi ,

    om een lang verhaal kort te maken , ik ben pas gebeten door het kweek virus. Ik heb nu plantjes buiten staan maar aangezien dat deze waarschijnlijk pas klaar zijn in september en ik toch graag wat vaker wil oogsten dan een keer per jaar zou ik graag een kweekkast bouwen.
    ivm koeling heb ik de mogelijkheid niet om over te gaan op een HPS lamp.

    ik zou het willen doen zoals op dit prentje
    de paarse tl-lampen kunnen elks afzonderlijk afgeschakeld worden zodat ik naarmate de planten groter worden meer licht kan geven . de bovenste tl lamp (groen) is in hoogte verstelbaar . De hele kast zou 1.7m breed zijn en 1.5m hoog. Zo houd ik nog ruimte over om later eventueel meer planten te zetten . De bedoeling is dat er de eerste keer 5 planten in komen.

    wat denken jullie ervan ?

    aangezien dat ik geen ervaring heb met het kweken van onze vriendjes kan ik jullie hulp goed gebruiken

    alvast bedankt !

    greetz

    gforze

    #2
    Re: kweekkast bouwen-> mening van kenners nodig

    rare opstelling... Zou je er weinig over kunenn vertellen
    je zou beter eens zoeken naar scroggen of in het onderdeel microkweek als je enkel met tl gaat werken denk ik.
    Grtz $iR
    sigpic

    Comment


      #3
      Re: kweekkast bouwen-> mening van kenners nodig

      HMMM je zou je lampen ook gewoon boven in kunne doen en dan gewoon de potten wat hoger zetten bv dingen onder de potten zetten zolang ze nog klein zijn en als ze groter worden dan plaats je er weer wat anders onder zo kunnen je lampen gewoon blijven hangen
      God was never on your side..

      Comment


        #4
        Re: kweekkast bouwen-> mening van kenners nodig

        het is misschien een beetje onduidelijk maar de lampen hangen aan de achterwand.
        wou er eigelijk voor zorgen dat de hele plant licht krijgt en niet alleen de toppen
        Last edited by gforze; 18 June 2009, 20:47. Reden: typfout

        Comment


          #5
          Re: kweekkast bouwen-> mening van kenners nodig

          Je wilt ze licht van de zijkant geven? Ze groeien naar het licht..

          Beter heb je dan tijdens de groei gewoon de TL buizen boven, en tijdens te bloei nog extra TL buizen tegen de wand. (Moet je wel mee oppassen, blad + TL buis mogen elkaar niet raken).
          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

          Comment


            #6
            Re: kweekkast bouwen-> mening van kenners nodig

            dat gaat volgens mij niet lukken want de plant gaat langst elke kant naar het licht opzoek en het resultaat gaat volgens mij zijn,een langst alle kanten gestrekte plant buite aan de buitenkanten...

            ik zou gewoon als je dan toch zoveel tl's wilt gebruiken,de planten vanbovenaf belichten maar de breedte en de diepte van het hok volledig gebruiken met tl's!

            en wat $ir zegt ben ik ook wel voor te vinden,zo zou ik het toch doen in ieder geval! gewoon scroggen...

            grtzzz

            Comment


              #7
              Re: kweekkast bouwen-> mening van kenners nodig

              1,7 breed en 1,5 hoog en wat is de diepte Gforce?
              Heb er eens over nagedacht en zie het niet echt lukken. De tip van weedy, daar kan ik wel inkomen... Kheb er gewoon veel bedenkingen bij.
              Misschien moet je ons een proberen duidelijk te maken hoe je het precies in werking ziet. Volgens mij is je idee ergens niet slecht, maar de natuur is de natuur en die zul je nooit naar je hand kunnen zetten...
              BTW tl geeft "groeibaar licht" tot op 25cm, het best plaats je je planten tss 1 & 5 cm van de plant (lamp verlagen dmv katrolsysteem of planten dichter tegen lamp zoals bella zegt en dan stapje per stapje lager). Tl produceert ook wel tamelijk wat warmte en je zult zoizo iets van afzuiging moeten voorzien, ookal ist pcfan. Zo zijn er wel nog enige opmerkingen die ik moeilijk zie lukken in jou schema.
              Op dit forum is echt veel kennis aanwezig, benut ze zou ik zo zeggen zeg ik zo
              Grtz $iR
              Last edited by SirSmokeAllot; 19 June 2009, 15:35.
              sigpic

              Comment


                #8
                Re: kweekkast bouwen-> mening van kenners nodig

                ik denk dat jullie gelijk hebben dat dit idee tegen de wetten van de natuur in gaat.
                mijn bedoeling was om aan de zijkant van de kast extra lampen te voorzien zodat er meer licht in de kast is (eigenlijk wat weedy zegt). Er zijn nog complicaties opgetreden mar langs de ene kant is het wel positief, de kamer waar ik dit wilde doen is maar 1.70 op 1.70.

                Ik ga dus moeten afzien van deze kast anders sluit ik me tijdens het bouwen op.
                Ik heb nog een stuk of 10 tl-armaturen liggen. kan ik de plantjes hiermee van genoeg licht voorzien ? en dan eventueel door kettingen aan het plafond te maken ze zo verstelbaar maken.
                Zou ik dan ook niet best zaadjes kopen voor buitenplantjes? aangezien dat de warmte er niet echt oploopt .

                echt bedankt voor de reacties van iedereen
                Last edited by gforze; 20 June 2009, 09:49. Reden: domme zinsbouw:p

                Comment


                  #9
                  Re: kweekkast bouwen-> mening van kenners nodig

                  Lijkt me een handig idee ik zou alle TL - Armaturen op een frame monteren en dat frame in z'n geheel in hoogte verstelbaar maken, anders zit je met een zee van kettingen/kabels boven je lampen


                  als de lampen dichtbij genoeg hangen, dan zullen ze een deel van hun licht ook aan de onderkant doorspelen wat ik vaker heb gezien hier bij de micro kwekers, is een spaarlampje onder/naast de planten
                  sigpic
                  Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

                  Comment


                    #10
                    Re: kweekkast bouwen-> mening van kenners nodig

                    zal ik doen

                    en dat van dat spaarlampje kan ik mss beter een ecolight plaatsen

                    Comment


                      #11
                      Re: kweekkast bouwen-> mening van kenners nodig

                      monteer je armaturen niet op een frame ofzo want dat gaat moeilijk werken vind ik. Hang ze vast aan bvb een redelijk zwaar balkje en werk met haken en kettingen. Zo kun je heel nauwkeurig de lampafstand bijstellen.
                      Je idee is niet zo heel slecht hoor, maar zoek eens naar scrogg of lst. Dit benaderd heel dicht wat je wil bereiken.
                      Binnenkort maak ik wel een draadje aan want heb een nieuw multifunctioneel groeihok in elkaar geprutst Nog enkele upgrades en dan is ze klaar voor massaproductie

                      Grtz $iR
                      sigpic

                      Comment


                        #12
                        Re: kweekkast bouwen-> mening van kenners nodig

                        @ Sir Smoke Allot;
                        Wist je dat deze thread al maanden oud was? gforze is al 4 weken niet op het forum geweest
                        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                        Comment


                          #13
                          Re: kweekkast bouwen-> mening van kenners nodig

                          ach ja...tijdje afwezig geweest en beantwoord draadjes in profiel he. nu je het zegt
                          Grtz $iR
                          sigpic

                          Comment

                          Bezig...
                          X