Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Koelkast als groeihok?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Koelkast als groeihok?

    Korting op 420shop
    Ben vol enthousiasme begonnen om mijn zomerkoelkast (voor de bierfeesten) nu om te bouwen tot kweek/groeihok voor m'n toekomstige dames.

    Nu wil ik toch even van jullie weten of jullie denken of dit gaat werken:

    Het is dus een koelkast van zo'n 50x50x90 cm (LxBXH) binnenmaat, welke helemaal wit van binnen is.
    Met 1 TL van 8watt erin, wordt de temperatuur een mooie constante 22 graden waarbij ik de deur op een minimale kier heb (ivm stroomkabels).
    Zo krijgt de toekomstige plant in mijn ogen ook verse lucht.

    Tevens heb ik onderin een chineesbak staan met water voor de vochtigheid in de koelkast en gevoelsmatig leek het inderdaad mooi vochtig te worden in de koelkast.
    Tevens heb ik natuurlijk de glazen schapjes, zodat ik de plant in 1e fase mooi hoog onder de TL kan hangen en geleidelijk naar beneden kan plaatsen.

    TL heb ik op een plank bevestigd met tussen de TL en de plank een aluminium vleesschaal (zo'n wegwerpding van de slager), die reflecteert de boel dus mooi.
    Deze plank kan ik gewoon in de sleuf van de schapdrager van de koelkast schuiven, dus die hangt prima.

    Zo heb ik dus in mijn ogen een prima kastje, zonder dat ik mijn koelkast moet slopen oid.

    Enige is dat ik nog even moet checken wat de temp doet indien ik de lamp dus na 18 uur licht, ineens uit doe voor de volgende 6 uur... want volgens mij mag de temp niet meer dan 7 graden van elkaar verschillen, klopt dit?

    Wat denken jullie?

    Nadat de plant dusdanig groot is geworden dat ie er niet meer in past, is het de bedoeling om hem bij ons op zolder (constante 20 graden) te laten bloeien, gezien het feit dat we de winterdagen in gaan en dus op ongeveer 12/12 gaan komen (gok ik)


    ps.. zal vanavond ff fotootje plaatsen van hoe het eruit ziet.
    Last edited by Nefius; 23 September 2009, 15:12.
    Info nodig...? Zie: Misty's ABC

    #2
    Re: Koelkast als groeihok?

    Ik denk dat je het niet gat trekken om ze op de zolder zonder lamp af te bloeien want de intensiteit van het licht minderd + check es lichturen

    voor de rest een goed idee als voorgroei hokje enkel nog een paar extra tl's dan ben je zeker anders gaan ze bijna niet groeien
    Last edited by Jointjedraaien; 10 August 2010, 17:19.
    Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

    A. The cop!

    Comment


      #3
      Re: Koelkast als groeihok?

      Zit nog te twijfelen of ik ze niet ga dwarfen, zou natuurlijk beter gaan in de koelkast..
      kan ie wat langer blijven staan.
      Info nodig...? Zie: Misty's ABC

      Comment


        #4
        Re: Koelkast als groeihok?

        Je kan natuurlijk ook voor direct 12/12 gaan en der een goeie bloeilamp opzetten
        Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

        A. The cop!

        Comment


          #5
          Re: Koelkast als groeihok?

          Hoe ga je je lucht verversen ?
          Je plantje zal verse lucht nodig hebben.

          Comment


            #6
            Re: Koelkast als groeihok?

            Koelkast staat op een kier van zo'n 7mm (dus over de hele hoogte), dus ik hoop eigenlijk dat dat voldoende is.

            Bijgevoegd de (nog lege) kweekkoelkast
            Alleen nog ff 1 lampje erbij en dan testen wat ie qua temperatuur doet indien ik de lamp 6 uur uit heb (en dus de deur ook iets op een kier).

            Met de deur dicht (en na 9 uur) is de temperatuur "slechts" 4,5 graden gezakt (naar 17,5 graden).

            Dus ik verwacht/hoop dat met een extra lamp, de temperatuur in de koelkast naar zo'n 26 graden stijgt en met de lampen uit (voor 6 uur) niet verder zakt dan 20 graden.
            Attached Files
            Info nodig...? Zie: Misty's ABC

            Comment


              #7
              Re: Koelkast als groeihok?

              hmm toch ziet het er wel goed uit..
              mischien zal je wel een gat moeten boren in de zeikant voor verse lucht er in en "vuile" er uit.. maar goed dat is aan jou..!

              voor de rest als dit je kweek kast word ga ik je zeker volgen!

              succses!
              sigpic

              Comment


                #8
                Re: Koelkast als groeihok?

                Gaten boren in mijn (nog werkende) koelkast is geen optie.
                Dan nog liever een systeem dat de deur verder open gaat (en deels weer opgevuld word met o.a. blowers en plankje oid).

                Heb zojuist een 2e lamp bevestigd (11 watt SL) en dus samen met de 9 watt TL zou dit in mijn ogen voldoende moeten zijn om de boel op 18/6 te laten groeien.
                Zit er eventueel aan te denken om niet 18/6 te doen, maar 15/9 (meer richting dwarfen).
                Lijkt me dat dit toch gewoon mogelijk is? (scheelt toch weer stroom).

                Morgen maar even de hele koelkast goed schoonmaken van binnen, want toen ik de bakjes eruit haalde, zag ik wat schimmelplekjes.. lijkt me niet echt lekker voor m'n toekomstige dames.
                Dan hopelijk dat overmorgen mijn plantjes boven de grond uit komen en dan kunnen ze mijn koelkastje in (heb inmiddels ook al een tijdschakelaar.. olee).

                Deze kweek is verder overigens te volgen op:
                koelkastkweek
                Last edited by Jointjedraaien; 10 August 2010, 17:20.
                Info nodig...? Zie: Misty's ABC

                Comment


                  #9
                  Re: Koelkast als groeihok?

                  Ja sorry maar als je die nog werkende koelkast wil gebruiken zou ik toch kijken voor iets anders. Als je de deur gaat open laten dan ben je veel van je voordelen van je koelkastje.
                  Er zou toch zeker een verluchtingsgatje moeten inkomen en hoe leg je dan je kabels van je lampen en de bevestiging?

                  Voor de stroom zou ik het wel niet laten, weet wel niet wat uiteindelijk de bedoeling is maar 20W mag je zelfs 24/24 7/7 laten branden denk niet dat je het zal merken aan je elektriciteits rekening
                  Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                  A. The cop!

                  Comment


                    #10
                    Re: Koelkast als groeihok?

                    Denk dat ik dus toch maar een systeem maak waardoor de deur op zo'n 10cm staat en ik dan 2 ventilatoren (1x ingaand en 1x uitgaand) bevestig en de rest dicht maak (dmv plankjes oid).
                    Alleen even kijken hoe ik dit dan bevestig.

                    Kortom.. knutselen!

                    hmz.. 3 dagen geleden de ontkiemde zaadjes in de grond gestopt, maar nog geen teken van leven.... wordt een beetje ongeduldig
                    Info nodig...? Zie: Misty's ABC

                    Comment


                      #11
                      Re: Koelkast als groeihok?

                      Nou, met 1x spaarlamp en 1x tl wordt de temp (met de deur op een kiertje) zo'n 28 graden.
                      Heb hem sinds 10 minuten uit staan, dus ga kijken wat de temp doet binnen 6 uur (voor de 18/6).

                      Als mensen verdere ideeen hebben over mijn koelkastkweek, dan hoor ik het graag.

                      Last edited by Jointjedraaien; 10 August 2010, 17:20.
                      Info nodig...? Zie: Misty's ABC

                      Comment


                        #12
                        Re: Koelkast als groeihok?

                        ik zou geen koelkast gebruiken als groeihok

                        als je geen kast wil maken ff langs ikea(of andere winkels) voor een goedkope kast
                        kringloopwinkel misschien ook nog

                        als je toch je koelkast wil gebruiken misschien als drooghok

                        Comment


                          #13
                          Re: Koelkast als groeihok?

                          En waarom dan niet?
                          Info nodig...? Zie: Misty's ABC

                          Comment


                            #14
                            Re: Koelkast als groeihok?

                            ikke44 idd, waarom niet? Een koelkast lijkt me een ideale basiskast. volledig lichtdicht, altijd een stabiele temperatuur, onopvallend voor de personen die dat van waarde schatten. Enz.

                            Comment


                              #15
                              Re: Koelkast als groeihok?

                              zoals gezegd ik ben nog beginner
                              maar volledig lichtdicht klopt niet als deur op een kier moet voor de kabels zoals thread starter zegt

                              En ik begin met hps kweek en dan koelkast gewoon te klein of het zou zoeen amerikaanse moet zijn met dubbele deuren

                              koelkast met kabels eruit trekt ook aandacht maar ik laat toch geen bezoek toe in mijn kweekruimte dus dat punt geldt voor mij niet

                              Ik vind gewoon dat er handiger optie's zijn dan een koelkast

                              Comment

                              Bezig...
                              X