Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

100W HPS of 2X55W Duofluor?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    100W HPS of 2X55W Duofluor?

    Korting op 420shop
    Ik ben aan het twijfelen tussen een HPS van 100 watt en een duofluor lamp van twee keer 55 watt. Welke zou de beste (meeste) opbrengst geven?

    #2
    Re: 100W HPS of 2X55W Duofluor?

    100 wat HPS geeft 9500 Lumen
    110w (2*55w Compact Fluorescent) geeft 9600 Lumen

    Scheelt niet veel. Ik denk wel dat de hps een diepere instraling heeft dan de douflour.

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: 100W HPS of 2X55W Duofluor?

      ja ik weet wel van zeker die douflour is een TL balk toch ?
      die hebben niet zon diepe straling dan zou ik persoonlijk voor een 100 watter nemen hps

      Comment


        #4
        Re: 100W HPS of 2X55W Duofluor?

        Dan ga ik voor een hps. Die diepe straling, in welke eenheid wordt die uitgedrukt? Alvast bedankt voor de tip

        Comment


          #5
          Re: 100W HPS of 2X55W Duofluor?

          in welke eenheid wordt die uitgedrukt?


          Bij planten zijn lumens van een lichtbron van ondergeschikt belang maar het is juist te doen om de fotonen die uitgestraald worden op golflengtes van lager dan 450 nanometer en 630 nanometer of nog hoger.
          Het blauwe licht zorgt voor de opening van de huidmondjes van het blad waardoor de energiepakketjes in het blad geraken en aanzetten tot fotomorfogenese. Het rood zorgt voor de bloei en dikkere bladen. Straling boven de 650 nanometer zorgt voor langere planten.
          Kortom: planten hebben veel licht nodig tussen 400 en 700 nanometer maar juist al het licht aan de boven- en ondergrens wordt het meest benut voor het proces van de fotomorfogenese en fotosynthese. Energie in het middengedeelte (groen) wordt nauwelijks aangewend voor het floreren van de plant.

          Bij het licht voor planten spreken we over PAR-licht (Photosynthetic Active Radiation) maar waar het bij planten werkelijk om gaat is de PPFD-factor (Photosynthetic Photo Flux Density) . Deze laatste wordt gemeten in micro-mol. De micro-mol zijn energie-pakketjes die gemeten worden aan het aantal van die pakketjes wat per seconde een oppervlakte van 1m2 bereikt.

          Comment


            #6
            Re: 100W HPS of 2X55W Duofluor?

            Neurp... nu in mensentaal? :p
            waarom letten we dan precies op de verpakking van een lamp?

            groe(n)tentoedels!

            Comment


              #7
              Re: 100W HPS of 2X55W Duofluor?

              Ik heb al veel goed nieuws gehoord van de duo fluor, die zou ideaal zijn voor een scrogje

              resultaten van 0.7/0.8gr/W
              Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

              A. The cop!

              Comment


                #8
                Re: 100W HPS of 2X55W Duofluor?

                waar vind ik je die 100watt hps ben namelijk al tijdje aan het zoeken maar nergens te vinden helaas.

                Comment


                  #9
                  Re: 100W HPS of 2X55W Duofluor?

                  e-bay en als je het vraagt in een growshop kunnen ze die ook wel bestellen
                  Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                  A. The cop!

                  Comment


                    #10
                    Re: 100W HPS of 2X55W Duofluor?

                    Hier kan je 100w hps bestellen!

                    Comment


                      #11
                      Re: 100W HPS of 2X55W Duofluor?

                      ik heb de 2x 80watt duofluor en de planten staan vol in de bloei het ziet er veelbelovend uit

                      Comment


                        #12
                        Re: 100W HPS of 2X55W Duofluor?

                        ja 2x80w werkt prima.
                        licht is gewicht..
                        Gzz

                        Comment


                          #13
                          Re: 100W HPS of 2X55W Duofluor?

                          je kan op de website van Alien ook een 100W HPS bestellen.

                          er zijn ook nog andere Wattages: 70W HPS, 100W HPS, 150W HPS, 100W MH en 150W MH.

                          ik heb nu de 2x55W voor me stekjes en zaailingen en ga denk ik 100 of 150W MH halen voor groei van plantjes en moederplant.

                          grtz soos

                          Comment

                          Bezig...
                          X