Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pc fan+telefoon adapter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Pc fan+telefoon adapter

    Inderdaad is een regelbare voeding/adapter een stuk handiger, want zo kun je de snelheid van de ventilator(en) regelen!
    Ik tevens zou ik ook kiezen voor krimpkous of aftapen ivm vocht.

    Bij mij werkt de regelbare adapter uitstekend!
    Info nodig...? Zie: Misty's ABC

    Comment


      #17
      Re: Pc fan+telefoon adapter

      of je koopt voor 10 euro bij de gamma een badkamer ventilator van 100 m3 stekkertje er aan maken en klaar is kees,,

      groet

      Comment


        #18
        Re: Pc fan+telefoon adapter

        100m3 voor een microkweekhokje is er wel een beetje over vind ik + de snelheid van zon badkamerventilatortje kun je niet gaan regelen of je hebt een toestel nodig van 65 EUR.
        Ik kom vaak in de gamma en moet dat nog eens checken maar 10 eur voor zon ventilatortje lijkt mij een beetje weinig. Volgens mij zul je toch gauw 3 keer zoveel neertellen, maar hier zou ik me wel eens in kunnen vergissen.

        Grtz $iR
        sigpic

        Comment


          #19
          Re: Pc fan+telefoon adapter

          100m3 is ja helemaal niks, amper genoeg voor een hokje van 1 bij 1 bij 1 als het al genoeg is...

          en ik heb er van de week nog 2 gehaald, 9,95 per stuk. 120 of m3 kost 19,95 maar daar is de aansluiting weer groter van..

          moet je wel zelf een stekker en een snoer bij kopen.. ook liggen er vlak in de buurt 3 standen schakelaars speciaal voor die ventilatortjes voor 6,96, zo kun je de ventilator op 3 stande laten draaien

          en beter wat teveel afzuigen als te weinig, + dat er met zo'n klein ventilatortje meer verliezen zullen zijn in de slangen en e.v.t. een koolstof filter...

          een 12 volt pc ventilatortje op +- 5 volt van de tel lader is in mijn ogen veels te weinig.. dan draait ie net rond maar verplaatst amper lucht..

          zet je er 12 volt op doet ie tenminste nog iets, maar niet veel, in mijn ogen niet voldoende om voor fatsoenlijke luchtverversing in je hok te zorgen..

          maargoed zo denk ik erover, ik kan nog geen tests vinden met de harde feiten dus tot dusver is het gewoon mijn mening en geen feit

          ieder zijn ding, no hard feelings


          groet

          Comment


            #20
            Re: Pc fan+telefoon adapter

            Tuurlijk niet, daarom is het forum.
            Ben zelf al een tijdje op zoek naar een andere oplossing en zie het nu eens van de andere kant. Zo zie je maar wat een vraag stellen allemaal teweeg kan brengen.
            Merci voor de info en ik breng de gamma binnenkort wel eens een bezoekje...

            Grtz $iR
            sigpic

            Comment


              #21
              Re: Pc fan+telefoon adapter

              Duidelijk.vind het er alleen niet echt safe uitzien zo als jij afbeeld.
              Je bedrading ligt blank

              recht is recht. krom is krom.

              Comment


                #22
                Re: Pc fan+telefoon adapter

                Mooi uitgelegd allemaal en erg duidelijk met de foto's erbij.
                Je kan ook een fan controller op 1 adaptor aansluiten. Kost amper 10 euro en er kunnen 3 fans op
                Het voordeel is dat je de draden van je fans niet stuk moet knippen.

                Zo eentje heb ik bijvoorbeeld.

                Greetz,
                zion

                Comment


                  #23
                  Re: Pc fan+telefoon adapter

                  Meerdere aansluiten op een goedkope(telefoon)adapter raad ik iedereen af.
                  Gewoon om de simpele reden dat zo adapter dat niet trekt.
                  Of de vennetjes draaien dan niet meer op volle toeren of het adaptertje gaat het binnenkort begeven .
                  Beter is een goed gedestabiliseerde voeding van 2ampere of meer gebruiken ook beetje afhankelijk van hoeveel vennetjes je gaat gebruiken,
                  wat je ook kan gebruiken is een oude voeding uit een pc die zijn daar natuurlijk ook zeer geschikt voor.

                  Oorspronkelijk geplaatst door DutchBullet View Post
                  Bedankt, zou je ook een tut kunnen maken van hoe je meerdere fans op 1 telefoon lader kan aansluiten? Alvast bedankt!

                  Groeten,
                  DutchBullet

                  Comment


                    #24
                    Re: Pc fan+telefoon adapter

                    hey , heb gemerkt dat er heel wat verschillen zijn in de "power" van pc fans.
                    De sterkere zitten over het algemeen in de voeding van pcs ingewerkt, naar mijn ervaring.

                    Een leuk trucje is de fans aansluiten op 2 adaptors van bv 6V, die je in serie schakelt. ( verhoudingen van voltages maken niet uit, 8-4 is mss zelfs beter als 6-6)
                    Zo dan je dr bv. een van je adaptors op je timer aansluiten, zodat de fans automatisch harder gaan wanneer je lamp aan is.
                    Gwn een schakelaar drtussen kan natuurlijk ook.

                    Zo heb je een poor mans solutions voor een min of meer regelbare luchtflow.

                    Je kan idd ook gwn een adaptor kopen met wisselbaar voltage .

                    Comment


                      #25
                      Re: Pc fan+telefoon adapter

                      Wat ik heb zijn 2 ventilatoren op een 12v adapter en dan een potmetertje er tussen. Kan je hem zo hard laten gaan als je wilt, gewoon een soort draaiknop is die potmeter. En s'avonds ietsjes zachter laten gaan mocht je ventilator geluid maken en op je kamer staat.
                      Binnenkort ga ik een kweek beginnen als de kast klaar is en maak ik waarschijnlijk er wel een verslag ervan.

                      Comment


                        #26
                        Re: Pc fan+telefoon adapter

                        Oorspronkelijk geplaatst door Smiths View Post
                        Wat ik heb zijn 2 ventilatoren op een 12v adapter en dan een potmetertje er tussen. Kan je hem zo hard laten gaan als je wilt, gewoon een soort draaiknop is die potmeter. En s'avonds ietsjes zachter laten gaan mocht je ventilator geluid maken en op je kamer staat.
                        Binnenkort ga ik een kweek beginnen als de kast klaar is en maak ik waarschijnlijk er wel een verslag ervan.
                        Bedankt dat ik het niet zelf moet zeggen - een dimmer is gewoon een potmeter (variabele weerstand) die je tussen voeding en apparaat zet.
                        Zeker als je een nieuwe adapter koopt, beter een universele die je qua voltage kunt instellen, volgens mij heb je dan automatisch een manier om in snelheid te varieren. Dit alles gaat natuurlijk alleen over DC (computer vents) , niet over AC (ventilatoren).

                        Comment


                          #27
                          Re: Pc fan+telefoon adapter

                          nice dude

                          Comment


                            #28
                            Re: Pc fan+telefoon adapter

                            Kroonsteentjes en krimpkous kan natuurlijk wel maar echt practisch is het niet. Als je fan kapot gaat moet je of de-solderen, klungelen met schroevendraaiers en bij je nieuwe fan eerst kabeltjes strippen etc.
                            Erg onhandig allemaal.

                            Ik heb deze oplossing in combinatie met een regelbare trafo. Hij staat op 9V in plaats van 12V waardoor de fans aanzienlijk langer meegaan.
                            Om de fan dus te wisselen voor een nieuwe is het een kwestie van seconden, even de oude uit de aansluiting trekken en de nieuwe er in duwen. Net als bij de pc dus.

                            Link naar het plaatje: http://img180.imageshack.us/img180/9...ansluiting.jpg

                            Comment


                              #29
                              Re: Pc fan+telefoon adapter

                              jah egt mnr DuHu

                              ik zou even nog willen vragen zou je dit ook bv met een soort batterij aansluiting kunnen maken dat je geen stopcontact nodig hebt?

                              grtzzz

                              Comment


                                #30
                                Re: Pc fan+telefoon adapter

                                Met een 9V batterij kom je er ook wel...
                                Met zo'n kabeltje: http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:i...20clip.gif&t=1

                                Comment

                                Bezig...
                                X