Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pc fan+telefoon adapter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Pc fan+telefoon adapter

    Oorspronkelijk geplaatst door ro65 View Post
    Meerdere aansluiten op een goedkope(telefoon)adapter raad ik iedereen af.
    Gewoon om de simpele reden dat zo adapter dat niet trekt.
    Of de vennetjes draaien dan niet meer op volle toeren of het adaptertje gaat het binnenkort begeven .
    Beter is een goed gedestabiliseerde voeding van 2ampere of meer gebruiken ook beetje afhankelijk van hoeveel vennetjes je gaat gebruiken,
    wat je ook kan gebruiken is een oude voeding uit een pc die zijn daar natuurlijk ook zeer geschikt voor.
    Ik sluit me hier helemaal bij aan...
    kijk even op http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...lator-regeling.
    Daar ben je voor 10 euro klaar en hebt een instelbare temperatuur regeling als je handig bent...
    Daarbij komt dat niet elk telefoon adapter de benodigde spanning kan op brengen om de ventilator ubberhaubt te doen starten.. Of dat je hem simpelweg overbelast omdat de spanning weleens lager is maar de stroom dat ie moet leveren is velen malen hoger dit resulteert in warmte en de addapter kan gevaarlijke tempereturen aannemen.(brand gevaar)
    En de regeling met een potmeter is niet actief je zou hem telkens bij moeten corigeren omdat er meer factoren meespelen bij regelen van temperatuur dan alleen afzuiging..
    Onkruid is kruid dat op de verkeerde plek groeit

    Comment


      #32
      Re: Pc fan+telefoon adapter

      Hier was ik dus al dagen naar op zoek! xD bedankt!

      Comment


        #33
        Re: Pc fan+telefoon adapter

        Thanks , deze had ik nodig
        Een dag niet gesmoked , is een dag niet geleefd!

        Comment


          #34
          Re: Pc fan+telefoon adapter

          he wat zou je nou moeten zonder mijn link naar dit topic? hahahaha werk het systeem al?
          ik ben maar nog het begin...

          Comment


            #35
            Re: Pc fan+telefoon adapter

            Heel handige tips hier, maar ik heb volgende vraag nog:

            Ik heb hier o.a. enkele kleinere fans liggen die i.p.v 2 draden, er 3 hebben. Hoe kan je deze dan aansluiten op een 12V adapter? Ik heb ondertussen een 4-tal fans verzameld en er zitten o.a enkele tussen met 3 draden (rood, zwart, geel).

            Comment


              #36
              Re: Pc fan+telefoon adapter

              Zwart = min
              Rood = plus

              Geel = snelheids sensor voor de pc, dit draadje is vaak ook wel wit. Hoef je dus niet te gebruiken.

              Comment


                #37
                Re: Pc fan+telefoon adapter

                leuk gedaan

                mij is het ook gelukt maak niet uit welke plader je gebruikt
                werk goed in me kweek hokje

                gr pokon

                Comment


                  #38
                  Re: Pc fan+telefoon adapter

                  mooie toelichting, best handig voor mensen die geen idee hebben hoe ze de fans aansluiten

                  ikzelf gebruik een usb kabel om m'n fans te voorzien van stroom, gaat op dezelfde manier.

                  Comment


                    #39
                    Re: Pc fan+telefoon adapter

                    USB kabel? usb lader of usb via de pc?

                    Comment


                      #40
                      Re: Pc fan+telefoon adapter

                      was oorspronkelijk de bedoeling van hem om ze op pc poorten van een laptop aan te sluiten die m'n hokje in de gaten houdt en ventilators activeert wanneer nodig, ik slaag er echter niet meteen in vanuit het .NET framework(waarin m'n monitor software geschreven is) m'n usb poorten aan te spreken om de stroom in of uit te schakelen en niet genoeg vrije tijd om hier veel tijd aan te verliezen(sharpusblib zou een .NET library zijn waarmee je usb poorten kunt aanspreken, maar nog niet verder bekeken)

                      nu zitten ze dus gewoon op een stroom adapter met usb ingang die aan een timer hangt.

                      Comment


                        #41
                        Re: Pc fan+telefoon adapter

                        Oorspronkelijk geplaatst door Maxican View Post
                        Zwart = min
                        Rood = plus

                        Geel = snelheids sensor voor de pc, dit draadje is vaak ook wel wit. Hoef je dus niet te gebruiken.
                        Bedankt! Het werkt!

                        Comment


                          #42
                          Re: Pc fan+telefoon adapter

                          lol ben echt juist een klein kind zo gelukkig dat dit gelukt is
                          enkel teleurgesteld dat er in mij ouwde pc maar een fan in zat
                          weet toevallig iemand of dat er nog een fan zit in een pc scherm ik vermoed van wel?

                          Comment


                            #43
                            Re: Pc fan+telefoon adapter

                            Nee dat zit er niet in bij een monitor, bij een TFT al helemaal niet.
                            Je kan ze wel gewoon kopen bij een computer winkel, van 2 tot 12 euro gaan de prijzen.
                            De goedkoopsten volstaan meestal al... hoe duurder ze worden hoe minder geluid ze vaak maken en dat is niet zo belangrijk...

                            Comment


                              #44
                              Re: Pc fan+telefoon adapter

                              Geluid vind ik juist wel belangrijk.
                              Lekker een stil stealth microkweekje opzetten.. ;p

                              Gewoon ff bij een pc hardware boer langs en een paar van die dingen kopen!

                              grtz
                              B.

                              Comment


                                #45
                                Re: Pc fan+telefoon adapter

                                De meest luide 80mm koelertjes van een computer ga je niet horen buiten je kweekruimte hoor... maak je er maar niet druk om en koop gewoon de goedkoopsten die er zijn.

                                Er zijn echter wel modellen die meer lucht verplaatsen (en dan dus ook meer geluid maken!) en dit wordt gemeten in CFM meestal m3/h kan ook.

                                Meestal hebben de goedkoopsten een fijne verhouding tussen luchtverplaatsing en geluidsproductie.
                                Last edited by Exmember9813; 31 January 2011, 08:56.

                                Comment

                                Bezig...
                                X