Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pc fan+telefoon adapter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Pc fan+telefoon adapter

    Ik maak me nergens druk om..

    Zeg alleen dat geluid bij sommigen wel belangrijk is, ik heb sowieso hoe stiller hoe beter.
    Overigens kun je ook een stille pc fan van zalman nog wel horen hoor, ligt aan je hokje etc. ;p

    Grtz
    B.

    Comment


      #47

      Comment


        #48
        Re: Pc fan+telefoon adapter

        Ik weet nog hoe blij i kwas toen ik mn fan aansloot op mn gsm adapter...;p
        Ga er nog 1 maken voor mn groeihokje. Zit nu een buisventilator in maar die gaat weg, staat toch altijd uit en tmoet wel circuleren.

        laters
        B

        Comment


          #49
          Re: Pc fan+telefoon adapter

          vind het alleen maar raar dat zo'n fannetjes zoveel lucht gaat verplaatsen, volgens mij circuleert het wat weinig, maar we zullen wel zien als het zover is

          Comment


            #50
            Re: Pc fan+telefoon adapter

            Oorspronkelijk geplaatst door excenium View Post
            lol ben echt juist een klein kind zo gelukkig dat dit gelukt is
            enkel teleurgesteld dat er in mij ouwde pc maar een fan in zat
            weet toevallig iemand of dat er nog een fan zit in een pc scherm ik vermoed van wel?
            kringloopwinkel eens inlopen en verhaaltje ophangen dat jullie voor de plaatselijke scoutinggroep een aantal oude pc fans zoeken voor een spel. Verzin maar iets, electronich blaasvoetbal of zoiets. Door de groepskas het altijd erg zwaar heeft vraag je of de kringloopwinkel deze wil sponsoren. Doorgaans zeggen ze dan kijk daar maars in die berg PC als je ze er zelf uit haalt mogen jullie die wel voor die kids hebben.

            Comment


              #51
              Re: Pc fan+telefoon adapter

              on a side note:blijf weg van pc monitors en ga die niet openmaken. een computer werkt (eens voorbij de voeding) op laagspanning en kun je dus opendoen en zonder problemen mee prutsen zoveel je wil. Maar een monitor (zeker crt's) zijn condensators moeten eerst ontladen worden, anders kan dit gevaarlijk zijn wanneer je hier mee gaat spelen.

              Comment


                #52
                Re: Pc fan+telefoon adapter

                Hallo allemaal,

                Ik heb toch even een opmerking over de keuze van een telefoon oplader.
                Als je lader 12V is en je ventilator ook, betekend dit niet dat je ze op elkaar kunt aansluiten!
                Veel ventilatoren zijn 12V en 2,0A. Telefoonladers zijn vaak 12V 1,0A.
                Omdat de vetilator dan veel meer vermogen vraagt als dat de adapter kan leveren zal hij heel erg warm worden.
                Beter zou zijn als je vertialtor 1,0A trekt en je adapter 2,0A levert. Zo hoeft je adapter niet op volle kracht te werken.

                Ook met 12V kun je brand krijgen!

                Ciao TJ
                "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

                Comment


                  #53
                  Re: Pc fan+telefoon adapter

                  welke pc fan gebruikt nu 2 volle amperes?? das veel wel erg veel, meestal ergens tussen de 0.13A en 0.25A

                  in jou geval zou je met een 24 watt ventilator zitten, zou nie goe zijn voor uw stroomverbruik in uw pcke en zou meer opwarmen dan helpen voor de afkoeling (leg eens je vingers op een 24 watt gloeilamp ) en da trekt een telefoon adapter idd niet

                  edit: even wat fans opgezocht, en zelfs zeer zware (dubbele!) CPU fans gaan zelden boven de 1.08 Watt (op frozenCPU etc. na, die trekken 2.15 Watt)
                  volgens mij kun je dus echt wel stellen dat je telefoonlader iedere pc fan aankan. dit alles wil natuurlijk niet zeggen dat je niet voorzichtig moet zijn. het blijf elektriciteit.
                  Last edited by Barre; 12 February 2011, 19:37. Reden: extra info added

                  Comment


                    #54
                    Re: Pc fan+telefoon adapter

                    lol, zal wel is een tijd laten draaien zal ik wel merken dat het waerm wordt of niet

                    Comment


                      #55
                      Last edited by ceBep; 3 February 2011, 09:02. Reden: dubbel post

                      Comment


                        #56
                        Re: Pc fan+telefoon adapter

                        Heb zelf net ook een telefoon lader (van Sagem) aangesloten op 2 pc fans, werkt PRIMA!

                        Telefoonlader: 5V - 500mA
                        Fan 1: 12V - 0.24A
                        Fan 2: 12V - 0.19A

                        Comment

                        Bezig...
                        X