Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

paar vragen eerste kweekje.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: paar vragen eerste kweekje.

Hang je lampen idd horizontaal, zorg er voor dat ze minder dan 5cm van je plantje af zijn.
    Waarom heb je 2 timers? Kijk of je de 2 lampen op 1 timer kan doen. Is denk ik handiger.

Let er goed op hoe hoog je kan gaan in je kastje. Ik dacht dat het nog wel even kan ( 3.5 week in de groei, hollandse hope ) Ik zelf loop hier nu tegen aan en moest mijn planten knakken. Ik weet niet hoe hoog die ak kan worden? Ga liever wat eerder over van 18/6 op 12/12. Dat is althans mijn ervaring, tot nu toe.
    Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
    Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

Comment

oke horizontaal dus? ik laat het eerst nog even zo als het is, want het het is nogal een gedoe om het aan te passen. als ik merk dat het plantje een beetje scheef gaat groeien dan pas ik het wel aan. het gaat nu wel goed volgens mij. hieronder zie je een foto van nu.
      hij rekt zich gelukkig niet meer in de lengte nadat ik hem heb overgepot. wel een beetje natuurlijk maar de blaadjes laten zich nu steeds meer zien

maar waar kun je zien wat de kleurcodes zijn van de lamp?
      en ik zat er over te denken om ook het tl buisje er Bij te doen.
      of is dat verkeerd? 2 soorten ligt bij elkaar?

thnx voor de reacties trouwens heb ik wat aan

groetjzz
      Attached Files

Comment

Horizontaal ja! Als je de lamp bij de fitting hebt staat het op de zijkant. Bij hele goedkope lampen staat er vaak niets op. Een extra lamp (tl) kan best een goed idee zijn.
        Er zijn hele goeie ervaringen met twee verschillende kleurcodes door elkaar heen.
        Iets van 2x bloei lamp en 1x groei lamp oid. Kun je even opzoeken via search....

We helpen elkaar!
        Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)

Comment

oke, ik ga even opzoek.

nog even een vraagje, hoe breed word een plant in het algemeen?
          want mijn kast niet niet heel breed.. hij is wel zo'n 1.70 m hoog

Comment

over het algemeen zo breed als de pot + wat uitstekende blaadjes

Als ze een muur tegenkomen, passen ze zich aan aan de ruimte die wel beschikbaar is.
            sigpic
            Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

Comment

Aaight, das een zorg minder. thnx.

en wanneer kun je zie of hij goed genoeg is gegroeit zodat je hem in de bloei-fase kan laten komen? en hoeveel week duurt dat ongeveer?

Comment

Je kan de bloeifase inzetten wanneer je wilt, de plant zal alsnog eerst groeien tot een minimum.

De duidelijkste voortekenen dat een plant klaar is om te bloeien, is als de voorbloei te voorschijn komt.

Hoelang dit duurt hangt af van je schema's, soortje etc etc etc gewoon je planten bekijken en luisteren naar wat ze willen
                sigpic
                Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

Comment

oke, dan laat ik ze gewoon weekje of 6 doorgroeien en zet ik haar dan in de bloei.

ik heb nog wat vraagjes over hoeveel water ik eigenlijk meot geven.

en ook over voeding, wat voor voeding kan ik het beste gebruiken?
                  ik wil strax het liefst zo veel mogelijk gram van de plant kunnen halen.
                  dus waar meot ik nu eerst mee beginnen voor groei?
                  en waar moett ik dan op over gaan zodat ze veel en grote toppen krijgt
                  ook ongeveer hoe duur dat dan is, zit wel beetje krapjes in mijn budjet

Comment

Je kan kijken of er nog andere zijn die ervaring hebben met dit soort. En wat hun ervaring met groei tijd/ voeding is.
                    Het water geven moet je een beetje aanvoelen, goed naar de planten kijken. Een teken om water te geven is dat de bladen naar benenden hangen en niet meer (zo) horizontaal staan. Hoeveel je dan moet geven hangt van je planten af gewoon even proberen. Zorg erg wel voor dat ze geen natte voeten krijgen!
                    Er zijn verschillende kweekschema's met de voeding die je dan moet geven, vaak van een merk. Afhankelijk wat je koopt ben je je 50 tot 150 verder. Deze schema's kan je ook vinden bij een aantal online growshops.

Comment

is dit nu een vragen , of gaat het over het maken van je kast of is dit nou een kweek verslag,

duidelijk wezen waar je het in welke rubriek zet

Comment

ow ja sorry, ik heb inderdaad een beetje alles in een

zal hier mijn vragen in zetten en een appart kweek verslag maken

Comment

Mag ik vragen hoeveel van die TL-spaarlampen je nu hebt hangen?
                          Acid, the drug that changed our world.

Comment

ik heb 2 spaarlampen hangen en ik doe er toch nog een tl buisje bij voor wat ertra wit licht. ik maak even een appart kweekverslag. morgen is ie klaar+ubdate

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ganja050 View Post
                              ow ja sorry, ik heb inderdaad een beetje alles in een

zal hier mijn vragen in zetten en een appart kweek verslag maken
                              ik denk dat je met deze gewoon je verslag moet houden dan verplaatst ik deze naar de kweekverslagen toe okee !! ?>?

Comment

Bezig...
                              X