Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

paar vragen eerste kweekje.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

paar vragen eerste kweekje.

Korting op 420shop
    Hey Kwekers,

ik heb even een paar vragen ivm mijn eerste kweekje.
    ik heb een vrouwelijk AK-47 zaadje gekocht met zaai/stekgrond.
    ik heb het laten ontkiemen en in de grond gestopt.
    ik heb nu een heel klein plantje.
    ze staat in een klerenkast die ik met aluminiumvolie heb beplakt en een tl-buisje heb opgehangen.

ik wou graag wat tips enzo willen wat voor lamp en hoe ik mijn ventilatie moet regelen en waar ik verder goed op moet letten.

kan iemand mij een beetje opweg helpen?

alvast bedankt.

hier heb ik een paar foto's die even een beeld geven
    Attached Files

Re: paar vragen eerste kweekje.

Snuffel eens wat rond in het microkweek gedeelte..
    Eerste opmerking,je plantje mag max 10 cm van de tl-lamp af staan.

[HELP]vraag verplaatst naar micro kweekruimte[/HELP]

Grts
    Daniella
    Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

Misty's ABC

Comment

hang je tl buis omlaag tot ongeveer 3 cm boven je plantje anders zal je plantje gaan rekken voor bij het licht te komen en krijg je dunne stengeltjes en superlelijke plant

verder

Comment

oke bedankt,

ik heb de tl buis zo'n 9/10 cm van het plantje gehangen.
        het ziet er nu zo uit.

nou heb ik ook nog een andere lamp gevonden die veel meer warmte geeft namelijk 30 graden.

is het mischien nodig om een andere lamp dan een tl buisje te gebruiken?
        bijv zoals deze? of kan ik gewoon blijven kweken met het huidige tl-buisje?

Grtz
        Attached Files

Comment

het gaat bij lampen niet om de warmte, maar om de hoeveelheid licht en voornamelijk het spectrum.
          Als je denkt dat je hok te koud is kan je er nog een spaarlamp bij hangen, die worden redelijk warm (iets van 70 graden). Let wel even op de kleurcode, de laatste 2 cijfertjes geven aan hoe 'warm' het licht is in Kelvin. Zo heeft een 827 een 'warmte' van 2700K en een 860 heeft een warmte van 6000K. In de groei fase wil je zo 'warm' mogelijk licht, dus ongeveer 4000K of meer.

Kijk eens in Misty's ABC en dan bij verlichting.
          Last edited by Jointjedraaien; 29 March 2011, 04:09.

Comment

Kijk ook alvast eens naar aarde, en bedank je hoe je dat wil doen. bloei/groei voeding.
            Ik weet niet of een ak erg kan ruiken, maar dan is een filter ook wel handig.
            Een PH meter vind ik ook erg handig, is niet al te duur bij het tuincentrum.

Kijk hier eens: Bouw-en-inrichting-van-mijn-kweekkast Dat is mijn binnenkweek.
            Last edited by Jointjedraaien; 29 March 2011, 04:08.
            Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
            Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

Comment

mijn plantje groeit nogal erg in de steel. volgens mij is heb ik inderdaad de lamp te hoog boven het plantje gehouden. ik heb hem nu zon 3/4 centimeter boven het plantje. bij deze zet hoop ik dat het plantje vanaf nu wat minder de lucht in schiet en wat meer blaadjes krijgt. als ik nu toch wat fout doe, Gelijk reactie alsjeblieft.

hieronder zie je het plantje nu. als hij inderdaad te hoog is zeg het er dan graag ook even bij.
              het plantje is nu 2 dagen boven de grond.
              Attached Files

Comment

kijk wat je hebt gedaan heeft voor en nadelen

het voordel wat je nu hebt

ke hebt meer stam waar je wortel kan schieten dus pot het plantje nu om tot aan de lobbladen dat is die blaadjes wat die nu heeft de goede blaadjse dat zijn de echte canabis bladeren die groeien dan gewoon door en mooi niet te grote internodes

en
                je hebt je plant nu gerekt maar met vanaf nu de juiste lamphoogte kan je de schade beperken tot alleen maar voordeel

door het grote wortelstelsel gheeheh

Comment

Hij is wel wat langg ( gestrekt ) ja. Hoeveel licht krijgt hij/zij? per 24hr?
                  Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)

Comment

ik heb het tl-buisje op een tijdschakelaar aangesloten, die ik op 17 uur per 24 uur heb staan.

van 8 uur 's ochteds tot 23 uur savonds. ik kan hem zeker beter van 7 uur t/m 23 uur zetten zodat Zij 18 uur per dag krijgt, of niet?

grtz

Comment

Ik zou hem op 18 uur licht zetten en dan 6 uur donker. Wanneer je dat doet moet je even kijken wat voor jou het best uit komt. Bij mij gaat hij in de avond aan tot de volgende morgen. Kan ik mooi savonds en sochtends ff kijken. Afhankelijk van de groote
                      zou ik hem na +- 3 weken op 12 uur licht zetten met 12 uur donker. Om de bloei te beginnen.

Comment

oke, even kijken hoe het uipakt.
                        maar zou ik ''net als puurjointje zei'' haar overpotten en dan in de grond zetten tot de blaadjes? of gewoon laten doorgroeien zoals ze nu staat?

Comment

Ik zou haar eerst nog minimaal een week laten wortelen,
                          Daarna idd overpotten en ingraven tot de lobblaadjes,dit voorkomt dat je plantje erg iel blijft aan de grond,en zorgt voor een beter wortelstelsel dan wanneer je haar zo zou laten staan.
                          Neus verder eens rond in mijn abc,(te vinden onder elk van mijn posts)daar is ook veel info in te vinden over juiste verlichting en lichtspectrum..

Grts
                          Daniella
                          Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

Misty's ABC

Comment

hey allemaal,

mijn plantje heb ik overgepot in een grotere pot en een redelijk groot deel van de steel begraven. ik heb ook een nieuw lampenset gebouwd. het plantje krijgt zo wat meer licht van de zijkanten en de blaadjes beginnen iets breder te borden. ik hoop zo snel mogelijk op een vertakking. hieronder heb ik wat foto's.

Groetjes
                            Attached Files

Comment

Goed idee om er wat meer wattage aan licht bij te plaatsen enkel zou je beter de spaarlampen niet naar beneden gericht moeten plaatsen.
                              Nu heb je maar een klein gedeelte dat effectief gebruik word omdat het meest ernaast schijn.
                              Tevens moet het plantje nu kiezen welke richting hij uit groeit omdat hij naar het licht toe groeit en waarschijnlijk dus schuin zal groeien.

Zoiezo bij spaarlampen is het licht minder mooi verdeeld als bij een tl en wor dus minder effectief gebruikt.
                              Je had beter 2 extra tl's erbij kunnen plaatsen voor een optimaler resultaat, alhoewel 1 zo'n klein plantje aan 1 tl nu ook wel genoeg zou hebben

Welke kleur hebben de spaarlampen overgens?
                              Nu zou je vanaf kleurcode 33 kunnen gebruiken maar 840 of 865 zou nog beter zijn zodat je plantje lekker kortere internodes aanmaakt
                              In de bloek daarna overgaan op kleurcode 827

Comment

Bezig...
                              X