Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skafe's Kleine Kweekkastje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Skafe's Kleine Kweekkastje

Korting op 420shop

Mijn kastje is bijna af!
    Eigenlijk moet alleen de (magneet) sluiting voor het laatje nog geplaatst worden, maar ik heb geen goede schroefjes. En ik moet nog even 6 kettinkjes kopen om het lampje op te hangen. (inmiddels gekocht! )
    Waarom 6? Omdat er dan 2 dienen als valbeveiliging! Het kastje komt niet in mijn eigen huis te staan, maar bij een vriend van me, dus ik vind de brandveiligheid erg belangrijk! Daarom zit er ook een rookmelder in.

Ik heb het kastje gekocht via marktplaats, met 15 euro als budget. Vereiste waren dat het kastje onder het bureau, waar die uiteindelijk komt te staan, moest passen, dus de maximale hoogte was 74 cm en het kastje is (inmiddels zonder poten) 71 cm hoog.

De binnenmaten zijn: hoogte 65 cm, breedte 75 cm, diepte 30 cm.

Dit heb ik tot nu toe gekocht:
    digitale tijdsschakelaar 4,50
    tochtstrip 4,50
    lampen 4,00
    armaturen 2,00
    kastje 15,00
    pc fan (2x) 13,98
    zaadjes (Big Bang feminized van de Greenhouse) 16,05
    stekkers (2x) 2,95
    stekkerdoos 4,99
    rookmelder 5,63
    snoer 5,95
    tape (2x, eendenplak en dubbelzijdig plakband) 7,90
    sproeier 2,00
    random dingetjes 5,63
    haakjes 3,04
    schroefjes 5,40
    magneetsnapper 4,16
    kettinkjes (6x) 2,64
    aarde en potten 14,00
    2x 15w lampen 4,00
    2x fitting 4,00
    actieve kool 5,50
    2x stekker 2,95

Met een totaal van 138,23 euro.

Daarnaast moet ik, voordat we kunnen gaan groeien) nog wat spulletjes kopen zoals de aarde, potjes, voeding en eventueel sproutpads. Ik denk dat ik in totaal nog 50 euro uit moet geven. Er komt namelijk ook nog een scrog in.

Als verlichting het ik twee 24 Watt spaarlampen. Deze waren maar 2 euro per stuk! Ik ben van plan om nog 2 spaarlampen te gaan halen en daar heb ik ook wel rekening mee gehouden bij het maken van het armatuurtje, maar die zijn voorlopig nog niet heel hard nodig.

Zie hier het kweekverslag!

En voor de fotofielen:

1: Het kastje, vlak nadat wij de plankjes aan de binnenkant eruit hadden gesloopt.
    2: De schade van het slopen, gelukkig ben ik dat niet
    3-9: het kastje zoals het er nu uitziet.
    Attached Files
    Last edited by Skafe; 22 November 2009, 15:10.

Re: Skafe's Kleine Kweekkastje

ziet er goed uit micro kweek he
    ik heb zelf ook nog wat zaadjes big bang liggen dus ga ff naar je plantje kijken als ze der zijn maar veel suxes

Comment

Mooi kastje. Gaan goeie kweekjes in gebeuren

Comment

skafe

wat je nodig hebt voor je scrogg is
        2 stukken hout van 73 cm van 4x4 cm
        2 stukken hout van 21 cm 4x4 cm
        2 stukken hout van 25 cm 4x4 cm

dat is bij elkaar +- 250 cm hout

je pakt de 2 sukken van 73 cm voor de voor en achterkant
        dan pak je die van 21cm voor de linker en rechter kant (maar die linker en rechter kant doe je tussen de voor en achterkant zo krijg je een frame van 29x 73 cm)
        dan heb je aan de zijkanten aan beide kanten 1 cm speling en aan de voor en achterkant een halve centimeter speling dit is voor hem goed ik je hokje te krijgen.
        dan de je als laatste die 2 stukken van 25 cm aan de linker en rechter kant van je kastje schroeven (die 2 stukken dienen als steun voor scrogg)
        nu hoef je alleen nog maar je gaas of net over het frame te spannen en dan kan je je scrogg eerst diagonaal in je kastje brengen en dan horizontaal op je steun leggen is misschien wat geklooi maar daardoor die speling wat ik heb opgegeven
        ps als je vindt dat het frampje dan nog wat los zit kan je van de rest stukken hout bijvoorbeels een stukje van 5 cm zaag je die schuin door en dan heb je 2 spietjes die je dan links en rechts tussen je frame en kast kunt duwen hierdoor blijft je scrogg steviger en stabieler op z'n plaats
        vandaar dat je als steunbalkjes niet dezelfde lengte als je kast moet geven anders krijg je het spietje er niet meer tussen

Comment

ik zat er zelf aan te denken om het scrogje op te hangen met kettingen en om hem dan ook aan de onderkant vast te maken (ook met kettingen), zodat het plantje niet de scrog niet omhoog kan duwen. Dan zit het wel stevig lijkt me.

Comment

dat wat ik heb neegezet voor je is geen verplichting maar een hele goede optie maar wat jij ermee doet meoet je helemaal zelf weten
            ik heb liever een gaas strak over een frame gespannen
            maar iedereen legt zijn verw8ingen en eisen ergens anders

Comment

Ik ga in de balkjes gaatjes boren om de 4 of 5 cm en daar dan draad doorheen halen.

Waarschijnlijk gaan we 1 plantje scroggen en 1 plantje LST'en, leuk om te vergelijken

We hebben ook besloten om te gaan sparen voor een HPS .elke maand 15 e pp, dus over 3 maanden hebben we dan 90 e en dan is er nog wat over voor een extra ventilator. de huidige pc fans gaan we waarschijnlijk gebruiken voor inlaat.. Maar nu moeten we nog beslissen hoeveel watt we willen. 70 of 100 waarschijnlijk, met 150 verliezen we teveel hoogte en ik denk dat het te warm word... Welke zouden jullie aanraden ivm de hoogte?

Er ligt hier ook nog een groei lamp (in ieder geval dat is mij verteld) van 160 watt, een HP Mercury. Zal ik met deze lamp voorgroeien? of word het dan veel te warm door de beperkte ventilatie?
              Last edited by Skafe; 9 November 2009, 20:02.

Comment

Ik heb mijn spaarpot eens leeggehaald en daar zat genoeg in voor een 70 watter! nu moeten alle 5, 10, 20 en 50 centjes nog even ingewisseld worden en op mijn rekening belanden. En dan kan er een 70 watt HPS aangeschaft worden
                Haal ik genoeg ventilatie met 2 pc fans?

Comment

Leuk idee in zo'n kast.

Waarom begin je niet eerst met een spaarlamp? Ik weet niet precies wat de maten zijn.
                  Maar met een 70W en 2 fans.. Dan gaat het denk ik zo wat warm worden.

Afzuiging:
                  Als minimum kun je de helft van je wattage aanhouden als m3 afzuiging. Dus 70W, dan zou je een fan moeten hebben van 35 m3.
                  Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
                  Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

Comment

De pc fannetjes die ik nu heb zouden op topsnelheid ongeveer 40 m3/h moeten halen. Dus in principe zou het kunnen.

Ik heb inmiddels besloten om (nog) geen 70 watter te halen en mijn geduld te oefenen tot ik ruimte heb voor een kastje van 60x60x120 met een 250 watter erin.

Voor dit kastje heb ik gister nog 2x 15 watt spaarlampen gekocht, dus er komt 78 watt aan spaarlampen in. ook hebben we gister een filtertje geklust, want de dames beginnen al zachtjes hun heerlijke geur te verspreiden.

We blijven het kastje nog upgraden.
                    zo moet het ook nog echt goed licht/luchtdicht gemaakt worden, want er zitten nog een paar kiertjes bij de deurtjes. Nu is dat nog niet echt een probleem, want de lampen staan nog op 24/0 en de geur is nog heel zwak.
                    Ook gaan we nog een weestation kopen en waarschijnlijk ook nog een ventilatortje.

Dit is weliswaar geen zwenkventilator, maar hij kost maar een tientje. Zou dit wel een goede koop zijn? Of moet ik toch maar gaan zoeken naar ventilator die zwenkt? helaas.. deze is uitverkocht..
                    Een extra ventilator is denk ik wel een must, want volgens mij blokkeert de pot voor de inlaat de luchtcirculatie nogal..

Kosten tabelletje in post #1 is aangepast.
                    Totale kosten nog net geen 140 euro. Netjes toch?

edit 2:
                    We hebben besloten om nog eens ongeveer 20 tot 30 euro te investeren om het kastje volledig licht- en luchtdicht te maken. achter de deurtjes komt een latje te zitten met daarop de tochtstrip, zie afbeelding.
                    Er moet ook nog een weerstation gekocht worden en een goede adapter voor de pc fans, zodat die wat harden kunnen draaien. eventueel ook nog een dimmer voor de fans.
                    Attached Files
                    Last edited by Skafe; 27 November 2009, 18:15.

Comment

Je zou ook een universeelvoeding kunnen nemen. Dan kan je de fan's op 4,5 6 7,5 enz. volt zetten. Zal even een foto zoeken.
                      Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
                      Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

Comment

die heb ik gekocht, de fans staan nu op 7,5 V.

Comment

Attached Files

Comment

Leuk Kastje geworden. Nice

Grtz

Comment

wat een gaaf stealthy kasje daar komt wel een lekker eigen-rokertje uit straks

suc6

Comment

Bezig...
                              X