Mijn kastje is bijna af!
Eigenlijk moet alleen de (magneet) sluiting voor het laatje nog geplaatst worden, maar ik heb geen goede schroefjes. En ik moet nog even 6 kettinkjes kopen om het lampje op te hangen. (inmiddels gekocht! )
Waarom 6? Omdat er dan 2 dienen als valbeveiliging! Het kastje komt niet in mijn eigen huis te staan, maar bij een vriend van me, dus ik vind de brandveiligheid erg belangrijk! Daarom zit er ook een rookmelder in.
Ik heb het kastje gekocht via marktplaats, met 15 euro als budget. Vereiste waren dat het kastje onder het bureau, waar die uiteindelijk komt te staan, moest passen, dus de maximale hoogte was 74 cm en het kastje is (inmiddels zonder poten) 71 cm hoog.
De binnenmaten zijn: hoogte 65 cm, breedte 75 cm, diepte 30 cm.
Dit heb ik tot nu toe gekocht:
digitale tijdsschakelaar 4,50
tochtstrip 4,50
lampen 4,00
armaturen 2,00
kastje 15,00
pc fan (2x) 13,98
zaadjes (Big Bang feminized van de Greenhouse) 16,05
stekkers (2x) 2,95
stekkerdoos 4,99
rookmelder 5,63
snoer 5,95
tape (2x, eendenplak en dubbelzijdig plakband) 7,90
sproeier 2,00
random dingetjes 5,63
haakjes 3,04
schroefjes 5,40
magneetsnapper 4,16
kettinkjes (6x) 2,64
aarde en potten 14,00
2x 15w lampen 4,00
2x fitting 4,00
actieve kool 5,50
2x stekker 2,95
Met een totaal van 138,23 euro.
Daarnaast moet ik, voordat we kunnen gaan groeien) nog wat spulletjes kopen zoals de aarde, potjes, voeding en eventueel sproutpads. Ik denk dat ik in totaal nog 50 euro uit moet geven. Er komt namelijk ook nog een scrog in.
Als verlichting het ik twee 24 Watt spaarlampen. Deze waren maar 2 euro per stuk! Ik ben van plan om nog 2 spaarlampen te gaan halen en daar heb ik ook wel rekening mee gehouden bij het maken van het armatuurtje, maar die zijn voorlopig nog niet heel hard nodig.
Zie hier het kweekverslag!
En voor de fotofielen:
1: Het kastje, vlak nadat wij de plankjes aan de binnenkant eruit hadden gesloopt.
2: De schade van het slopen, gelukkig ben ik dat niet
3-9: het kastje zoals het er nu uitziet.
Comment