Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

G'z eerste kweekje , In PC kast,

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

G'z eerste kweekje , In PC kast,

Korting op 420shop
    Hey, ik ben G, ben nu bezig met me eerste kweekje,

zit met een pc kast van, 45 bij 20 en 46 hoog,

heb de grote gaten dichtgemaakt met polystireen, wat ze vroeger onder parket deden, en daarover netjes alu folie,

de bedoeling is dat dit een goedkoop projectje word met elke keer rond de 20/30 gram.
    Ik wil er ongeveer 100watt aan lampen in hangen, welke dat worden weet ik nog niet precies, niet veel ruimte, Suggesties?

aan/af zuiging wil ik graag pc fans gebruiken, ook deze heb ik nog niet, waar kan ik deze in de buurt halen?roll:

heb al een tijd schakelaar, een elektronische die 3500watt kan schakelen,

ook wil ik graag de koolstof filter van monty gaan proberen te maken,

moet ook nog potten kopen, denk 2x stuks voor 2 planten

En dan de zaden, ik had als tip gekregen om te dwarven, hou van een sterk soortje, Suggesties?

tips voor goedkope lv en temp meter en ph meter zijn ook welkom

foto's komen later,
    alle tips zijn welkom!

groetjes,

edit: foto's

mijn probleem: aan de voorkant aan de onderkant zit niet echt lekker een grote plek waar ik lucht aan kan zuigen, wel aan de bovenkant aan de voorkant,

en even getest met een 40watt gloeilamp, met 1 aanzuig koeler, met koeler bleef die aardig op temp, gok zoon 25 graden, fan uit en temp steeg snel, dus is die wel goed geisoleerd,
    Last edited by The Gz; 14 December 2009, 22:13.

Re: G'z eerste kweekje , In PC kast,

Update!!!!

Comment

aan/af zuiging wil ik graag pc fans gebruiken, ook deze heb ik nog niet, waar kan ik deze in de buurt halen?roll:

kringloopwinkel

Comment

gewoon uit andere pc halen bedoel je? denk nie dat ze het los hebben ofwel?
        thanks voor de hulp alvast, JA die heb ik nodig

zat te denken aan deze zaden, http://www.wietzaadjes.nl/shop/produ...roducts_id=344

welke soort lampen? ivm mijn beperkte hoogte, graag rond de 100watt, en ik ga direct op 12/12 dus heb ik dan groei SL nodig?

goedkope lv/temp/ph meter tips?
        Last edited by The Gz; 14 December 2009, 22:29.

Comment

Hey, ik ben G, ben nu bezig met me eerste kweekje,

Hey G,

zit met een pc kast van, 45 bij 20 en 46 hoog,

heb de grote gaten dichtgemaakt met polystireen, wat ze vroeger onder parket deden, en daarover netjes alu folie,

de bedoeling is dat dit een goedkoop projectje word met elke keer rond de 20/30 gram.
          Ik wil er ongeveer 100watt aan lampen in hangen, welke dat worden weet ik nog niet precies, niet veel ruimte, Suggesties?

Misschien is 100w een beetje veel voor in een pc kast(je).
          Kan iemand anders vast wel ff wat over roepen.

En als je dan toch voor +/- 100w wil gaan.
          Bijvoorbeeld 3 x 30w spaarlampen van de conrad.

Deze hebben een redelijk hoge lumenopbrengst per lamp.
          (2200)

Philips Tornado lampen worden heel veel gebruikt.
          Althans als ik hier alleen al op jointjedraaien kijk is dit volgens mij de meest gebruikte spaarlamp.

Kringloop id, willekeurige pc winkel, Conrad.
          E.e.a wel afstemmen op de warmte in je pc kast. (of zorgen dat je de fan kan regelen dmv fancontroller. Bij een pc kast floep je die er zo in.

heb al een tijd schakelaar, een elektronische die 3500watt kan schakelen,

ook wil ik graag de koolstof filter van monty gaan proberen te maken,

moet ook nog potten kopen, denk 2x stuks voor 2 planten

En dan de zaden, ik had als tip gekregen om te dwarven, hou van een sterk soortje, Suggesties?

tips voor goedkope lv en temp meter en ph meter zijn ook welkom

goedkope lv/temp (combi) meters kun je meestal wel bij kijkshop, conrad of andere electroboeren aanschaffen.
          Weerstation is ook een mogelijkheid. Hoeft niet veel te kosten. (vanaf 10e ofzo)
          Ph meters zijn wel een stukje duurder. Ik heb er zelf 1 gekocht bij detectorshop.nl voor 29,95. Deze zijn normaliter voor een aquarium bedoeld , maar e.e.a werkt prima om voeding etc. te controleren.
          Je kan ook bij een intratuin achtige winkel een ph testsetje kopen.
          (5e ofzo) Alleen schijnen deze tests een minder precies meetresultaat te geven.

foto's komen later,
          alle tips zijn welkom!

Bij deze wat suggesties.

groetjes,

Grtz & Suc6

Gertie
          sigpic

Gertie's bescheiden bloemen tuintje

Comment

Ik zou als ik jou was het by een Joint Doctor soortje houden, aangezien die uit zichzelf al klein blijven. Je hebt dan keuze uit Lowryder #1, Lowryder #2 of Dieselryder (geloof ik)

Ook schijnt Blueberry klein te blijven.

Comment

op buitenlandse fora zie je vaak dit soort cfl's voorbij komen,

hebben wij die hier ook? 150watt met 15000lumen?

ik ga vanmiddag brainstormen om de kast wat groter te maken, wil toch wel wat meer hoogte,

Comment

Grtz

Comment

ben nu bezig met kast ophogen, maak van dik karton er een verhoogd dak op, hij word 15cm hoger (=

Comment

Is dat geen gedoe met een pc-kast? met de 46 cm die je nu hebt kom je denk ik wel een eind. Waarschijnlijk moet je dan wel dwarfen, in combinatie met toppen/fimmen, knakken of LST'en.
                    Ik ben zelf aan het LST'en en dat is echt onwijs leuk om te doen, je bent wel meer tijd kwijt, maar daar staat tegenover dat je veel intensiever met de plant bezig bent. En dat is natuurlijk wel een belangrijk onderdeel van een hobby!

Comment

ik heb me pc kast uitgebouwt aan de bovenkant, zal wel iets warmte kwijt raken,
                      heb het gemaakt van karton met aan elke kant 2 lagen duktape
                      en daaroverheen aan de binnenkant alu folie,
                      hij is nu 56cm hoog, 20cm breed, 40 diep, wel iets beter

ps: admin kan je hem verplaatsen naar bouwverslagen micro? want ik ben nog wel ff bezig met bouwen, aangezien dit meer bouwen is,

Comment

Lowrider,
                        Indoors, Lowryder completely eliminates the need to induce flowering by reduction of day-light hours; indeed, it eliminates the need for a timer, period. Yes, it will grow consistently well and finish under 24 hours of light, from sprouting to harvest, in eight weeks. You can achieve similar results with 18 or 12 hours of light per day, if you like to give your room
                        time to cool down, for example - 18 hours straight through until harves is recommended. The point is, with Lowryder, there is no need for a change in the light period to induce flowering, nor is it necessary to have separate vegetative and flowering rooms.

dus als ik dit goed begrijp kan je hem op 24/24 laten staan? en goeie resultaten halen?

Comment

Op aanvraag verplaatst naar Kweekruimte Micro.

Grtz

Comment

2e pc fan is toegevoegt, 120mm intake en 120mm out,
                            de out is 2x zo sterk als de intake, regelbaar in 6 standen door mijn universele ac adapter met volt select,

ook is de kast nu lekker hoog, met een labyrint voor om het licht tegen te houden,

hmm lowrider dwarf neer zetten ... kan dat direct op 18/24 (schijnt beste te zijn voor lowrider) dus vannaf ontkiemd?

nu nog elektra lampen + lampen + koolstoffilter + zaad (=

Comment

even vraagje,
                              heb bij gamma het volgende gevonde, is van huismerk, aangezien ik maar 2 kweekjes zal draaien,
                              23watt sl, 1371 lumen, warm wit,

dacht aan 6 stuks omdat ik aardige topjes wil,

dus 8226 lumen, 138watt warm wit, in ruimte van 65cm bij 50 en 20 diep,

het past allemaal net, ik dacht aan zoon opstelling, kruis= fanm

en het is warm wit, is dit goed?
                              Kleurtemperatuur Kelvin Mired
                              Extra warmwit < 2700 K 370 M
                              Warmwit 2900 – 3000 K 333- 345 M
                              Neutraal wit 4000 K 250 M
                              Koelwit > 5000 K 200 M
                              Last edited by The Gz; 19 December 2009, 18:10.

Comment

Bezig...
                              X