Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e kweek - Big Bang feminized

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

1e kweek - Big Bang feminized

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

Ik had nog een kast 'over' dus bedacht dat het misschien leuk was om een budget micro kweek te houden.
    Als dit me bevalt als hobby, dan wil ik het misschien nog wel wat luxer aanpakken (wat wil zeggen; HPS lampen, druppelsysteem etc), maar nu dus lekker low budget!

De kweek bestaat uit:
    - De kast zelf is naar schatting 70x50x140 cm
    - Deze heb ik bekleed met aluminium folie (heb nog zwart wit folie op mn werk, ik zal kijken of ik dat binnenkort mee naar huis kan nemen)
    - Potgrond is van het tuincentrum (goedkoop), ik heb het wel gezeefd, naar aanleiding van een kweekverslag dat ik hier ergens heb gelezen.
    - 3x spaarlamp, 20W, 2700K
    - temp=24gr, lv=43%

Totale uitgaven tot nu toe: 50 euro bij de bouwmarkt (fittingen,lampen, potgrond, tijdschakelaar, kettinkje, tie rippies, plantenbak) en 15 euro voor de zaadjes. Schroeven, tape etc had ik nog liggen

Ik had 5 feminized Big Bang zaadjes besteld, waarvan ik er eentje heb laten vallen toen ik de verpakking open maakte ( ja echt..).
    De andere vier heb ik eerst laten weken (+10uur) en daarna tussen twee watjes gestopt.
    Twee daarvan kregen een worteltje en heb ik nu onder de aarde gestopt. Die andere twee liggen nog tussen de watjes (zou dat nog wat worden, wat denken jullie; zie foto).

De lampen ga ik nog aan een plankje ofzo bevestigen en dat bekleed ik dan weer met reflecterend materiaal, maar dat komt van de week wel.

Nou - een foto zegt meer dan duizend woorden, dus hier zijn de plaatjes. Wat denken jullie?

De nog niet ontkiemde zaadjes

De boel van boven af gezien

Van iets dichterbij

Deze heb ik op de kop getikt voor 5 eurootjes

Voor de potjes staat t bakje waar de zaadjes in zitten, afgedekt met een boek (ivm licht/lv). In de fles zit water (zonder voeding ofzo)

De spaarlamp; 20w 2700k

Re: 1e kweek - Big Bang feminized

Heey Gerrit! Veel succes gewenst met je kweek

Ik heb toch mn twijfels over je potgrond... Ga je ze nog bemesten in de toekomst want ze zullen dat wel nodig hebben denk ik. En 43% luchtvochtigheid is nogal aan de lage kant denk ik... Je kan er eventueel een bakje met water en een handdoek ofzo in om te verdampen? maar voor de rest ziet het er goed uit

Succes!!!! Greetz
    Only dead fish follow the stream

Comment

Hallo daar!

De eerste update!

Van de twee zaadjes die ik nog hoopte te ontkiemen is niets gekomen, die kunnen de prullenbak in denk ik..

Van de andere twee is heeft er eentje (hopelijk) haar kopje boven de grond laten zien.

Ik heb de potjes iets hoger gezet; ze staan nu ongeveer 8-10 cm onder de lampen.
      Ook hangt er nu een lap stof in een bakje water, maar de lv gaat niet echt omhoog. Ook koelt de kast overdag nogal af, ik zag vanmiddag 18 graden op de thermometer staan. (lampen gaan uit om 10u sochtends en weer aan om 18u). Heeft iemand hier low budget tips voor?

Kristoffer: je raadde aan om voeding te gebruiken, maar het duizelt mij een beetje aangezien er zo veel merken zijn; heb jij een tip of aanrader?

Vlak bij mijn huis is een growshop, maar om een of andere reden is die altijd dicht (ook wanneer hij wel open hoort te zijn). Ben er nu al drie keer voor niets heen gegaan
      Is dit een of andere vage growshop tactiek, snap ik iets niet of ligt het in dit geval aan deze specifieke growshop ?
      Bij de tuincentra keken ze me trouwens ook raar aan toen ik vroeg om turfpotjes - misschien ligt t gewoon aan waar ik woon.

maar goed, hierbij nog wat foto's:

Comment

Voeding is in het begin niet nodig, maar beginnen met goede voorbemeste potgrond is wel handig. Goede potgrond hoeft niet gelijk 10x zo duur te zijn als normale potgrond. Ik snap dat je dat nu niet meer kan aanpassen, wel zou je eventueel wortelstimulator kunnen meegeven, maar er zijn zat mogelijkheden hiervoor en het is natuurlijk eigen keus. Ik zal je volgen omdat ik zelf ook een big bangetje heb
        Succes in elk geval, zijn er vragen hoor ik ze wel.

Bodahir

Comment

Hallo allemaal,

even een korte update:

- de lv gaat nogsteeds niet echt omhoog, ondanks bakjes water + een shirt dat in een van deze bakjes hangt.

- temperatuur is met de lampen aan rond de 24graden, met de lampen uit rond de 17.

- slechts een plantje heeft het overleefd (van de vijf zaadjes), enigszins teleurstellend, maar ja, hopen dat dit wat wordt!

- ik wilde graag dit plantje toppen en iets later hier stekjes van nemen, zodat ik toch wat meer plantjes heb. zouden jullie mij dit aan of af raden?

- het plantje krijgt nu om en om regenwater, thee en kraanwater. Vanaf maandag wil ik voeding geven. (Pokon universeel npk 7+3+7 met humusextract).

- ik wil het plantje ook een grotere behuizing geven, is overpotten en tegelijk beginnen met voeding geven handig?

Nog wat plaatjes om t allemaal wat visueler te maken:

Het plantje drie dagen geleden:

En het plantje zoals ze er vandaag bijstond:

Alvast bedankt en prettig weekend!
          Gerrit

Comment

Gerrit gaat goed hoor.
            Die lv krijg ik ook niet omhoog deze dagen. Dat komt vanwege de vorst. Als het niet meer vriest kan je de omgeving waarin je kweekruimte staat een beetje luchten zodat het weer wat vochtiger wordt.
            Probeer misschien 's nachts de temperatuur iets hoger te houden dan krijg je ook minder paarse stengels
            Als je gaat overpotten moet je de potgrond opvullen tot aan de lobbladeren. Begin nog niet met voeding doe dit pas als je planten wat groter zijn... meer internodes, nu voeden is echt overbodig.

Bodahir

Comment

Ik ga deze ook volgen. Heb zelf ook een BB boven de grond staan, echter gaat het daar iets minder goed mee (wss overbevoede potgrond). Ik ga binnenkort ook maar is regen opvangen, om zo de PH te sturen. Wat betreft de luchtvochtigheid, daar kan ik helemaal in mee gaan. Bij mij ligt dat ook slechts rond de 40%.

Op de achterkant van mijn fles met plantvoeding staat dat na overpotten van de plant 2-4 weken gewacht moet worden met voeden. Echter vind ik dat nogal overdreven. Zelf zou ik een weekje wachten.

Ik denk dat we ook ongeveer gelijk lopen. Ik ben zo'n 2 weken geleden ook van start gegaan.

Veel succes toegewenst!

Comment

Zal gevolgd worden, alvast succes ermee.

Grtz
                420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

Hallo allemaal,

De kleine is overgepot.
                  Na het lezen van jullie berichtjes besloten even te wachten met voeding; ze staat nu dus op een dieet van thee en regenwater.

Ik ga me verder niet meer drukmaken om de lv, ik wacht wel af tot t weer hier een beetje opklaart.

Gauw een plaatje nog; ze raakt al wat voller!
                  Volgende week krijgen jullie de volgende update,
                  Tot dan
                  Gerrit
                  Last edited by monty; 17 February 2010, 14:44.

Comment

Hoe kom je nu aan regenwater? Of heb je gewoon sneeuw laten smelten (dat heb ik wel moeten doen) ?

Ik zou toch aanraden dat plaatje heel ietsjes kleiner te maken dat kijkt prettiger.

Comment

Ik vind het wel mooi hoor Roy88, weet niet wat voor browser je gebruikt maar bij mij is hij standaard beeldformaat alleen kan ik 'm wel inzoomen en is ie inderdaad heel groot!
                      Gerrit, het gaat de goede kant op

Bodahir

Comment

DSCF0582..jpgDSCF0580..jpgDSCF0578..jpg

long time no see everybody!

mijn enig overgebleven plantje staat nu een tijdje in bloei en heeft het naar haar zin!
                        wel twee keer schroeiplekken gehad, want te dicht op de lamp.
                        verder geef ik nu een mix van regenwater en kraanwater+voeding.

deze kweek was een testje om te kijken of ik het leuk vond om een plantje op te kweken in de ruimte die ik over had. dit is zeker het geval en ga volgende keer wat meer investeren (zowel tijd als geld).
                        ik zal dan ook zeker een beter kweekverslag in elkaar draaien!

voor nu ben ik vooral benieuwd hoe lang het nog duurt voordat ik kan oogsten ?

Comment

Hey leuk om te lezen dat je ook aan het bloeistadium bent begonnen. Ik ook sinds enkele weken. Vraag me alleen af hoelang bij jou een "tijdje" is.

Wel jammer dat de rest is gesneuveld. Gecondoleerd ^^

Comment

hoeveel gr heb je er vanaf gehaald en hoeveel plantjes had je??

Comment

Bezig...
                            X