Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste kweekkast, gemaakt van een oude koelkast.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Mijn eerste kweekkast, gemaakt van een oude koelkast.

Ik zal volgens mijn plan eigen plan verder gaan, en als het fout afloopt, dan herzie ik mijn mening. Dan heb je er eentje tegoed van me. Kgeef je dan wel zaad. Pc fans heb ik trouwens nog genoeg. Het is niet dat ik het geld niet wil uitgeven.

Heb net gezien dat er vandaag nog 2 zaadjes zijn ontkiemt, en dat er 12 een wit puntje krijgen, 2 anderen zien er nogal dood uit, het zijn ook wel de (lelijkste) kleinsten.
    Last edited by StonedRocks; 13 February 2010, 20:52.
    Ik ben een echte natuurmens, ook al die natuur kunstmatig.

Comment

prachtig
      ik voel dat het goed komt
      as it was in the beginning,
      so shall it be in the end
      -BM-

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jah Selah View Post
        prachtig
        ik voel dat het goed komt
        Vind ik ook, gezien er al 20 van de 22 zijn uitgekomen.
        Meer dan ikzelf verwachtte. Het is dus al goed zaad, dus wanneer ik een selectie zal moeten maken, dan zal ik volgens mij ook wel erg sterke planten overhouden.

Comment

Verplaatst naar micro kweek verslagen.

Grtz

Comment

Comment

Goed nieuws, ik heb al mijn kiempjes in turfpotjes gestopt. 200ml water gegeven per 10 en per 12 potjes. Het licht is net terug aangeschoten. Staan op 12/12, ik ben niet zeker of ze uiteindelijk allemaal hun kopje gaan bovensteken. Sommige kiempjes zagen er nogal zwart uit, en die 2 dooie heb ik vervangen door 2 nieuwe zaadjes, wel rechtstereeks in een turfpotje met stekpoeder gestopt. Hopelijk komt er snel iets uit, ik wacht af in spanning. Ik hoop dat ik het goed doe.

Comment

heyhey!
                koelkastid is super zalig!
                dicht goed af voor themperatuur want is al geisoleerd!

wat ik me wel meen te herinneren is dat je geen kit mag gebruiken bij het isoleren van je "kweekhok"...

dat is wel met 400 en 600 watt lampen dat ik het zag , maar vroeg het me uit nieuwsgierigheid af , of je dat al opgezocht hebt ...

cheeriow

ps. moeten ze voor groei niet op 20/4 of 18/6 staan ipv 12/12?...

Comment

Comment

oppassen met die turfpotjes zou ik zeggen, en al die zever van je wortels groeien er wel doorheen, das met een flinke korrel zou te nemen, las je overpot zou ik ze toch zoveel mogelijk proberen te verwijderen.
                    en verder drogen ze heel makkelijk uit in dergelijke potjes, ik gebruik ze allesinds niet meer

Comment

Tja Izz, ik ben een beetje schichtig als het om herma's gaat.. Mijn dames hadden 2 dagen 30+ graden en 2-3 weken later ballen.. Voorkomen is beter dan amputeren

Comment

Comment

Sorry dat ik even niets van me heb laten horen. Het is dus toch nog misgelopen. Alle zaadjes waar ik mee was begonnen zijn uiteindelijk allemaal verrot. :s Maar geen probleem. Door mijn enthousiasme, heb ik een vriend die al meer ervaren is aangezet tot het starten van een nieuw projectje. Hij heeft een nieuw kastje gemaakt, om kiempjes in voor te groeien, en heeft veel teveel zaadjes laten ontkiemen. Verwacht dat ze niet allemaal gingen uitkomen, maar deden dit toch. Er zijn er ondertussen wel enkelen gesneuveld. Nu ja, van die vriend krijg ik geschoten plantjes wanneer die geen plaats meer heeft in zijn voorgroeikastje. En we houden ons aan ongeveer hetzelfde schema. Ik help hem, en hij helpt mij, en zo gaat het goed. De mijne zijn nu 7 dagen oud. We hebben ze al 2x moeten verpotten, want ze krijgen hele lange, dikke en stevige wortels. En het zijn 5 gezonde spruiten. De ene groeit wat sneller dan de andere, dus hebben we de grootste apart gezet onder een andere lamp. De spanwijdte van de grootste blaadjes is ongeveer 6-tal centimeter. Ook zit er een achterkomertje tussen. Verder heb ik mijn kast voorzien van een aquariumbeluchter die de luchtvochtigheid in mijn kast omhoog brengt.

Cheerz!
                          Attached Files
                          Last edited by StonedRocks; 14 March 2010, 11:36.

Comment

leuk man in je koelkast ha ha.een maatje van me had een oude vriezer waarin hij voorgroeide en droogte,heb er helaas geen foto van

Comment

Collega's boomkwekers,

Vandaag nieuwe potten gaan zoeken, om de al iets grotere plantjes in over te potten. Maar vindt da maar eens. Ik kom altijd maar dezelfde stomme potten tegen. Zwarte, vierkante plastieken potten in verschillende maten kunnen toch zo zeldzaam nie zijn. Ik heb me wel kunnen behelpen. Het zijn zelfs niet eens plantenpotten geworden, maar daar kunnen we een mouw aanpassen.

Sinds ik die luchtbevochtiger geplaatst heb, droogt de aarde in mijn potten minder snel op. Wanneer ik zie dat de aarde nog nat staat geef ik eventjes geen water meer, zo krijgen ze sterke wortels. Ik zal morgen nieuwe foto's posten. De batterijen van m'n fototoestel zijn plat.

Groene groeten,

Comment

Beste vrienden, het spijt mij dat ik een poosje nogal weinig op het forum was, had een drukke periode. Maar ik heb goed nieuws. De 5 planten die ik had, bleken zoals verwacht 5 vrouwtjes te zijn. Ik heb mijn meest uitzonderlijke vrouwtje uitgekozen om uit de kast te halen, en een plaatsje in de volle zon te geven op de terras. Van de andere 4 heb ik er 2 getopt, zodat ik uit eigen ervaring iets kan leren. En tot nu toe gaat mijn voorkeur naar getopte planten. Mijn plantjes staan nu een weekenhalf in de bloei. Ik ben er zeer tevreden over. Zie hier het resultaat.

Grtz,
                                DSCF0063.jpgDSCF0073.jpgDSCF0049.jpgDSCF0064.jpgDSCF0061.jpgDSCF0065.jpgDSCF0048.jpgDSCF0053.jpgDSCF0070.jpgDSCF0059.jpgDSCF0051.jpgDSCF0074.jpgDSCF0072.jpgDSCF0068.jpgDSCF0050.jpgDSCF0054.jpgDSCF0076.jpgDSCF0056.jpgDSCF0060.jpgDSCF0062.jpgDSCF0067.jpg

Comment

Bezig...
                                X