Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

roooii's first try

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

roooii's first try

Korting op 420shop
    Goeiemorgen,

Ik heb toch maar besloten een kweekverslag te schrijven, zodat ik hier en daar de nodige tips kan krijgen. En ach, het is ook wel leuk om verslag te doen

Dit is de eerste keer dat ik kweek. Ik heb hier en daar wel wat kennis op gedaan, is kijken hoeveel daar van is blijven hangen als ik het in de praktijk breng.

Plant: 1x Big Bang, 1x White Widow (both feminised)
    Kweekruimte
    Lampen: 2x23watt Philips PAR38 Downlighter kleurcode 827

De Big Bang is nu net een weekje boven de grond. Helaas is m'n eerste White Widow niet ontkiemd en staat een nieuw zaadje opnieuw te ontkiemen. Komt er dus op neer dat de Big Bang straks een kleine week voorsprong heeft, maar goed...

Nogmaals tips en vragen zijn welkom

Groetjes!

Foto's:
    De stam is nog wel steeds rood.
    Last edited by Jointjedraaien; 3 June 2010, 03:45.

Re: roooii's first try

suc6 met je first try ben benieuwt, 1e keer is altijd leuk blijft altijd bij je ^^
    Als het kalf verdronken is ,kon het niet zwemmen.

Comment

Succes met je kweek, ik kijk mee.

Grtz

Comment

Succes man ik volg je
        Only dead fish follow the stream

Comment

Kijk is aan. Ik zie groen :p

good luck!

Smoke it!

Comment

Mm volgens mij gaat het niet zo goed met m'n plantje. Nou heb ik hier en daar al gelezen dat het van alles kan zijn.

Maar goed m'n plantje wordt hier en daar bruin op de punten van blad en het stammetje is ook nog steeds rood. Het blad is hier en daar ook geel/lichtgroenig.

Ik zal een foto posten als daar belang bij is.

Groetjes!

Comment

foto is wel handig ja

Comment

Hierbij wat fotos. Probleem is wel dat je het heel lastig kunt zien met mijn camera.

Als ze te groot zijn voor het forum verklein/haal ik ze straks wel weer weg. Nu even in het groot zodat je het goed kunt zien.

Ik dacht zelf aan kalium te kort, te lage luchtvochtigheid (welke ik nog niet kan meten op dit moment omdat m'n bestelde hygrometer nog niet geleverd is) of zeer onwaarschijnlijk overbewaterd. Maar ik ben geen expert op dit gebied dus misschien stel ik me ook wel aan, en is dr niks aan de hand haha

Last edited by roy88; 11 February 2010, 12:35.

Comment

Wat voor aarde gebruik je ? Ik zou eerder geneigd zijn om aan pH-problemen of voedingsoverload te denken dan aan tekorten met zo'n ieniemienie-plantje ...
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

PH metertje heb ik wel. En deze zit net iets onder de 7. Qua grond heb ik gewoon een zak potgrond gehaald bij de tuincentrum in de buurt. 1,5 KG samengestelde NPK meststoffen met sporenelementen per m3 staat er op. Zak van 10 liter.

Comment

Het zou wat overdone kunnen zijn voor je zaailingetje, maar wacht even af wat anderen zeggen hierover. Die bruine plekken op je blad vind ik er niet erg "normaal" uitzien...
                      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Wat zou ik er aan kunnen doen in jouw geval? Als ik het plantje nu verpoot gaat 'ie zeker dood?

Comment

Een paar dagen afwachten en ze even geen water geven. Het lijkt me dat ze vrij nat staan en de bladeren al wat hangen en bijeengeknepen worden door het plantje. Dit kan wijzen op verstikking tgv te veel water.

Comment

Paarse stengels duiden meestal op te lage temperatuur of te grote schommelingen, maar andere factoren als LV zouden ook een rol spelen alleen hoor ik altijd dat dat bij zaailingen nooit zoveel uit maakt. in elk geval voedingstekort bij zo'n spruit is onwaarschijnlijk!

Bodahir

Comment

hier heb ik ook paars/rode stengels maar van schommelingen of lage temp is hier geen sprake.

Ik dacht dat het met overvoeding te maken had?? zo ziet het plantje er wel uit, misschien te voedzame grond voor een zaaiing?

Comment

Bezig...
                              X