Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1x Church + 1x Trainwreck

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

1x Church + 1x Trainwreck

Korting op 420shop
    Goedendag allemaal

Ik ben nu 9 weken met een kweekje bezig en ik dacht ik post even de vooruitgang tot nu toe op dit forum . Ik heb een paar maanden geleden even een kastje in elkaar getimmerd en wat benodigdheden gekocht zodat ik mooi in de winter kan kweken . Ik heb 3 jaar geleden eens 2 buitenplanten succesvol geoogst maar dit is mijn eerste binnenkweek dus ik heb hier en daar wat kleine foutjes gemaakt maar t lukt verder aardig. De kast is 40x40x100 cm en het was de bedoeling om er 4 planten in te doen. Nu de kweek wat op gang is zie ik dat de planten even breed als hoog worden (was ik niet gewend met buitenkweek =P) en aan de hoogte van de kast heb ik dus nu niet veel. Ik gebruik 23(130)Watt spaarlampen. kleurcode 865 voor de groei en 827 voor de bloei. Hopelijk word dit wat een interessant verslag, en ik zal elke week een foto posten tot en met de oogst En dan natuurlijk een rookverslagje

Hier even een foto van de kast, binnen en buitenkant. Ik wilde de bierblikjes gebruiken als reflectoren maar zoals te zien is werkt dat voor geen meter

Kast..jpg
    Kast binnenkant..jpg

En dan nu naar de plantjes, ik ben begonnen met een church omdat ik de trainwreck nog niet binnen had en het lichtregime is hier 18/6. Dit is een foto waar het plantje 2 weken oud is. Zoals te zien is lijkt het nergens naar, hij is helemaal misvormd en verschrompeld (lage luchtvochtigheid?)
    Bij deze foto had ik de groeilampen ook nog niet.
    Week 2..jpg

De church is nu 3 weken oud en ziet er al veel beter uit omdat ik hem onder een plastic zakje heb gezet voor hogere luchtvochtigheid, Ookal is het voor mij nog steeds een raadsel waarom dat ding zo misvormd is. tevens ben ik bezig de trainwreck te ontkiemen.
    Week 3..jpg

Church is hier 4 weken oud en de trainwreck 1 week. Ik heb de LV nu onder controle, groeilampen aangeschaft en het geheel ziet er al een stuk beter uit. De nieuwe bladeren van de church zijn nu normaal van vorm.
    Week 4..jpgWeek 5..jpg

6 weken voorbij nu. Geen problemen
    Week 6..jpg

De church is hier 7 weken oud en de trainwreck 4. Ik heb de groeilampen er weer ingedraaid omdat ik besefte dat de bloeilampen waarschijnlijk niet veel helpen als er nog geen toppen zichtbaar zijn. Bij de church is hier en daar al het geslacht te zien, bij de trainwreck nog niks.
    Week 7..jpg

8 Weken na de start. Ik bespeur nu hier en daar topvorming op de church, trainwreck nog steeds niks. En ik heb de bloeilampen er weer ingedraaid.
    Week 8..jpg

En nu komen we bij vandaag. De church is nu 9 weken oud en de trianwreck 6 weken. De church heeft nu al leuke topjes maar bij de trainwreck zie ik nog nergens witte haartjes. Church is 42cm hoog met 12 nodes en de trainwreck is 34cm met 7 nodes, beetje minder compact.
    Week 9..jpg

En nog een mooie foto van het 1 week oude hoofdtopje van the church Op deze foto is trouwens ook duidelijk te zien dat de bladeren aangevreten lijken. Het rare is dat ik de hele plant gecontrolleerd heb en nergens stipjes, beestjes, schimmel, of wat dan ook kan herkennen, ook niet op de aarde. De enige beestjes die ik soms vind in de kast zijn hele kleine zwartje vliegjes, maar die doen toch geen kwaad? en ik zie ook nergens larven of eitjes of dergelijke. Maar het is verder niet echt een belangrijk probleem, zolang de toppen maar OK zijn
    Church top week 9.jpg
    Last edited by TJterror; 15 April 2010, 14:35.

Re: 1x Church + 1x Trainwreck

prachtiger planten
    zien er mooi uit
    je hok eveneens
    g zo door
    as it was in the beginning,
    so shall it be in the end
    -BM-

Comment

Die vliegjes die zijn er in mijn kastje ook. Denk niet dat ze veel kwaad doen. Je planten groeien goed en die Church ziet er erg mooi uit ook.

Comment

Ziet er super uit! Tuin je plantjes nog spruitjes waren had je toen gebruik gemaakt van voeding, die zag er namelijk wat overvoedt uit... Maar zoals ze er nu uitzien is het super
        Succes, ik ga je volgen... Bodahir

Comment

Bedankt Ik doe deze kweek alleen met potgrond en water, lekker simpel en ik ben gewoon benieuwd wat voor oogst daar uit komt Dit kweekje is ook een beetje om de kast te testen en t binnenkweken wat te oefenen .

Comment

nou die kleine zwarte vliegjes doen wel kwaad en goed het is de varenrouwmug ,vind het erg dat deze vaak zo onderschat worden want heb er vaker last van gehad en hebben mij ook al een paar oogsten sterk verminderd kwa opbrengst !!! in jou geval kan je er het beste een paar gele vangstrips in hangen krijg je voor 10 euro , het beste is nemathoden maar dat betaald zich zekr niet trg voor jou microkweekje
            voor de rest mooiie planten jonge
            ga zo door gr batssman

Comment

ps kijk eens vanaf de onderste blaadjes of je een soort wit poeder spot boven op de blaadjes (lijkt op meeldauw) zoja zijn de larven al bezig jou wortelstelsel te verneuken

Comment

Ja daar dacht ik zelf ook al aan, maar alles wat ik tot nu toe over de varenvrouwmug heb gelezen, is dat alleen de larven schade doen door bijvoorbeeld aan wortels of stengel te knagen en ziekten versprijden enzo, maar ik kan nergens larven of dergelijke vinden.....

Comment

Last edited by TJterror; 10 February 2010, 20:39.

Comment

Update zoals beloofd
                    Niet zo veel te vertellen eigenlijk, de trainwreck haalt de church wat in qa groei omdat hij wat later in de bloei schiet. the church heeft wat paarse stengeltjes maar dat komt denk ik omdat het relatief koud is in het hokje (17 graden overdag en 13 graden 's nachts). De topjes groeien verder wel leuk
                    Week 10.jpg

Hier nog een foto van the church hoofdtop.
                    Church top week 10.jpg

En ik zie dat hier bij de trainwreck ook iets in de maak is .
                    Trainwreck top week 10.jpg

Comment

Update 11 weken.

Week 11.jpg

Trainwreck hoofdtop
                      Trainwreck top week 11.jpg

Church hoofdtop
                      Church top week 11.jpg

En ik heb nog even een probleempje (denk ik). Precies in het midden van de hoofdtop van the church zit een bruin plekje, nu vraag ik me af wat dat is. Het lijkt me geen toprot want het is niet echt uitgebreid ofzo en het zit recht onder de lamp.
                      Bruin.jpg

Comment

ik zou het niet weten maar ik zou zorgen dat het wat warmer in je mooi hokje krijgt
                        dat vinden de planten fijn maar ziet er leuk uit

Comment

Ja t is naar omstandigheden niet mogelijk dat ik t hok kan verwarmen. dus ik moet voor warmte toch even op de zomer wachten. Maar je denkt niet dat dat bruine schadelijk kan zijn?

Comment

vreemd , lijkt alsof je je middageten boven je planten hebt gegeten lol
                            no but serious , maak eens een duidelijke foto (korterbij - gr batssman

Comment

Nou die camera die ik gebruik kan dichterbij niet meer scherpstellen maar het ziet er van dichtbij uit als 2 kleine puntjes van bladeren die bruin zijn, en nog een stuk of 3/4 haartjes die bruin zijn.

Comment

Bezig...
                              X