Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 Blue lyrics, 1e keer, kastkweek, envirolite

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 2 Blue mistics, 1e keer, kastkweek, envirolite

@pedro: wauw super info, merci! ik ga het zeker allemaal nog eens doornemen als ze net iets groter zijn. Als ik er nu al iets afknip blijft er niet veel over...

Comment

ik dacht dat een relais een soort schakelaar was die je kunt sluiten door een stroom door een spoel te sturen. ik zie eerlijk gezegd niet echt in hoe ik dit kan gebruiken om mijn timer te beveiligen. dient het dan als een soort zekering die afspringt als de stroom te groot wordt (dus als er een kortsluiting zou ontstaan)?? wat voor relais zou ik nodig hebben en hoe moet ik hem in mijn schakeling brengen?

Comment

The more I see, the less I know, the more I like to let it go

Comment

Re: 2 Blue lyrics, 1e keer, kastkweek, envirolite

Bij de tijdschakelijk van de aldi staat dat er max 3500watt op aangesloten kan worden. Dus die 100watt word dan echt geen probleem lijkt mij

Comment

hej allemaal!

het is intussen een tijdje geleden maar hier volgt een updatenu verandering in!

specificaties van de lamp:
            -CFL greenpower agro
            -merk phytolite
            -2100K blue enryched voor groei & bloei
            -125W

Ik had eigenlijk een 2700K bloeilamp besteld. voor de bloei zal die waarschijnlijk wel beter zijn maar het komt nu wel goed uit dat ik er ook onder kan groeien.
            Deze lamp is echt uber groot! ik schat zo'n 30 cm lang. ik kreeg de tip om een lampenkap te maken van een 50cl bierblikje. bedankt voor de tip maar voor deze lamp onmogelijk. Ik heb het iets groter aangepakt en heb een 5liter vat gebruikt. een hele klus maar het resultaat is mooi! (zie foto's) ik denk niet dat blik het allerbest reflecterend materiaal is maar als je eenmaal begonnen bent dan stop je niet he en als anderen het ook gebruiken zal het wel redelijk zijn en bovendien cheap!. Het was een gigantisch rotkarwei omdat ik hier weinig materiaal heb dus ik doe het niet opnieuw . oppassen voor de vingers vlijmscherp!

De lamp moet in een E40 socket maar die kon ik echt nergens vinden (online wel maar dat duurt te lang). heb dan maar heel zorgvuldig de + en - achteraan de lamp verbonden met een stekker voor PC voeding, zonder een E40 socket te gebruiken. Dan afgeschermd met een plastiek flesje zodat je er niet aan kan komen.

Voorlopig heb ik slechts kunnen vinden. Heb dan maar de 2 fannetjes parallel aangesloten. de spanning blijft dan gelijk en volgens mij kan dit niet voor problemen zorgen!?

De timer die ik nog gevonden heb kan ook 3500W aan dus volgens mij is het hele relais-verhaal van de baan.

Wat het aluminiumfolie
            Attached Files

Comment

Leuk gedaan die reflector. Zal toch een boel meer licht op je planten brengen.

Grtz

Comment

Comment

joow

sinds de lamp geinstalleerd is groeien ze als kool. ik maak me een beetje ongerust omdat de blaren nogal "geflapperd"voor mijn eerste kweekje te gebruiken maar is dit eigenlijk wel mogelijk? heeft iemand hier ervaring mee?

hoe vaak en hoeveel water zou ik ze nu ongeveer moeten geven? ik gebruik gefilterd water van de Brita-kan.

nog wat foto's

bedankt voor de reacties! ze zijn heel erg welkom

nono

SPM_A0119..jpgSPM_A0118..jpgSPM_A0117..jpgSPM_A0121..jpgSPM_A0120..jpgSPM_A0122..jpg

Comment

ik hoop dat dit goed komt
                    maaaaaaarrrrrr
                    ik heb mijn twijfels
                    jongen toch, waarom maes:p
                    nenee, zal wel goed komen
                    as it was in the beginning,
                    so shall it be in the end
                    -BM-

Comment

Ziet er mooi uit met dat vat en zo. Nog veel succes, ik volg je zeker (kan ook nog veel bijleren)!

Comment

Oei had nog niet alles gelezen. Vrees toch dat je plantjes een beetje voeding zullen nodig hebben eens de voeding in je grond is uitgewerkt (zeker in de bloei). Wanneer je blaadjes te bleek beginnen te worden is denk ik het moment om te beginnen daarmee (keuze genoeg op de markt wat dat betreft)

Comment

Hey nono ! Gieren die zelfgemaakte reflector dat heb je effe mooi in elkaar geknutseld
                          leuk soortje heb je daar trouwens nog veel suc6 met je kweek wip wel eens langs

Comment

even een update.

de plantjes zien er volgens mij behoorlijk goed uit. ik vraag me enkel af waarom al mijn blaadjes zo dicht op elkaar gepakt zitten. gaat de plant zich terug wat meer strekken als ik de lamp wat hoger hang of heeft dit enkel nadelige effecten?

Voor de rest zit ik nog met het probleem met bewatering en bemesting. ik geef ze ongeveer om de 2 dagen wat water uit mijn brita kan. is dit genoeg?

Pedro liet weten dat bemestingIEMAND SUGGESTIES?

wanneer moet ik aan verpotten beginnen denken?
                            is het nu al nodig om te dieven of kan ik beter wachten?

@ pedro: ik vind dat mijn plantjes zo laag blijven. is het dan wel een goed idee om te gaan toppen/fimmen?
                            kweek ze!
                            SPM_A0135..jpgSPM_A0139..jpgSPM_A0137..jpgSPM_A0138..jpgSPM_A0136..jpg

Comment

microkweek?!!? dan zou ik ze zekr gaan toppen / dieven planten groeiien nog makkelijk een flink stuk door afhankelijk van de soort
                              gr batssman

Comment

Hallo,

Vind dat je plantjes er heel goed uitzien. Dat de internodes vlug op elkaar volgen is eigenlijk wel goed, ondertussen wordt je stam steviger en je plant voller (je kan dan inderdaad gaan dieven onderaan om de stukken die wel genoeg licht krijgen beter te laten ontwikkelen). Maar zoals je zelf al dacht, als je je lamp hoger hangt zal je plant weer gaan groeien in de hoogte. Verpotten mag trouwens wel nu (en als je je plant tot de lobblaadjes ingraaft wordt de plant ook sterker omdat ze tot aan die blaadjes wortels kan aanmaken.

Fimmen of toppen is naar mijn mening een heel persoonlijke keuze die afhangt van je setting. Getopte (of gefimde) planten krijgen (simpel uitgelegd) meerdere hoofdtoppen (minder kans op toprot) en soms ook meer opbrengst. Je plant wordt dan ook veel breder en voller. Veel mensen kiezen er ook voor (als ze meer hoogte in hun kas hebben dan diepte) om dat niet te doen, dan groeit je plant vooral in de hoogte (ook meer verluchting tussen de planten als je niet dieft) en kan je nog gaan buigen als je plant toch te dicht bij de lamp groeit. Alles hangt dus af van de soort plant die je hebt (sativa's worden meestal groter dan Indica's) en van je hoogte (en hoe ver je van de lamp moet blijven). Maar wat je ook kiest, persoonlijk zou ik ze nu nog niet toppen en ze nog een weekje of zo geven (kwestie van voorkeur, de plant is dan al wat sterker). Denk dat je met je hoogte (1,70 m) toch nog wel wat speling hebt.

Weet niet hoeveel water je om de twee dagen geeft. De regel is hier denk ik: beter te droog dan te vochtig. Wietplanten haten natte voetjes (meest voorkomende reden van mislukte eerste kweek).

Wat die voeding betreft. Ik denk dat er wel mensen zijn die in het tuincenter voeding halen. Dan moet je kijken naar de NPK op de verpakking. Groeiende planten hebben veel N nodig (stikstof). Bloeiende planten (vanaf dat je de bloeiverschijnselen ziet) veel P en K. Ikzelf gebruik wel voeding voor wietplanten namelijk Biobizz (kost 8 euro voor een fles voor groeiende planten en 8 euro voor bloeiende planten op de site van bv Alien te bestellen en wordt dan onherkenbaar verstuurd). Denk dat dit de goedkoopste biologische voeding is specifiek voor wietplanten (dat zei de man in de shop), want 't is heel geconcentreerd en je moet er maar enkele ml per liter van gebruiken. Maar vermoed wel dat er alternatieven zijn binnen de gewone doe-het-zelf en tuinzaken.

Ga nu stoppen met

Comment

Bezig...
                                X