Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 Blue lyrics, 1e keer, kastkweek, envirolite

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2 Blue lyrics, 1e keer, kastkweek, envirolite

    Korting op 420shop
    dag allemaal!

    Bij deze start ik met mijn eerste kweekverslag/ervaring. mijn doel is 2 blue mistics te te kweken in een kleerkast van ongeveer 60x50 cm en 1,7 meter hoog. Ik ben student en zit op kamers. het is vooral de bedoeling dat het goedkoop blijft en dat niet te veel mensen het merken. Het is vooral voor de lol. ik heb al heel wat rond zitten snuffelen op het forum maar ben nog geen expert.

    Morgen komt normaalgezien mijn envirolite bloeilamp (125 watt) aan. de kast is aan de binnenkant volledig bedekt met aluminiumfolie. voor de ventillatie moet ik nog een oplossing bedenken.

    de zaadjes heb ik gedurende 2 dagen laten kiemen en nu net ca 1 cm diep in gewone potgrond gestoken. foto's volgen nog. De potjes heb ik gemaakt van omgekeerde flessen. dit had ik ergens gezien op t forum. ik heb de grond goed nat gemaakt. Het water kan er aan de onderkant uitdruppelen. ik weet niet zo goed of ik ze water moet geven, maar ik dacht dit niet te doen tot dat de plantjes boven komen. in afwachting op de envirolite hangen de potjes vlak onder een gewone TL-verlichting die altijd blijft branden.

    Ik ga proberen het verslag up to date te houden.

    ALLE OPMERKINGEN EN SUGGESTIES WELKOM!
    21
    0 tot 5 gram
    4,76%
    1
    5 tot 10 gram
    9,52%
    2
    10 tot 15 gram
    33,33%
    7
    15t ot 20 gram
    28,57%
    6
    20 tot 25 gram
    14,29%
    3
    meer
    9,52%
    2
    Last edited by nono; 15 February 2010, 10:23.

    #2
    Re: 2 Blue lyrics, 1e keer, kastkweek, envirolite

    Ey ey,

    Veel succes toegewenst

    Comment


      #3
      Re: 2 Blue mistics, 1e keer, kastkweek, envirolite

      joops!!

      De zaadjes zitten intussen 4 dagen in de grond en jawel de eerste spruiten zijn geboren. het derde zaadje dat meer tijd nodig had om te kiemen, is gisteren ook geplant. pas vanaf volgende week kunnen de plantjes de kast in en dan zou normaalgezien de envirolite

      foto's
      zitten in de bijlage.
      ik heb de indruk dat de plantjes er heel kwetsbaar uitzien en de stengeltjes lijken me erg lang. weet iemand hoe dit komt? ik heb hier geen ervaring mee dus alle reacties meer dan welkom!

      joops
      Attached Files

      Comment


        #4
        Re: 2 Blue lyrics, 1e keer, kastkweek, envirolite

        ziet er zeer goed uit (vind ik)
        mss moeten ze te veel naar het licht groeien
        maar ik weet het niet, niet naar mij luisteren
        as it was in the beginning,
        so shall it be in the end
        -BM-

        Comment


          #5
          Re: 2 Blue lyrics, 1e keer, kastkweek, envirolite

          Ziet er prima uit hoor, maarja het zijn spruiten dus wat wil je... 1 keer een briesje en ze wapperen alle kanten op zet je tl lampen maar lekker dicht bij je planten, dit vinden ze lekker. Je plant strekt zich waarschijnlijk omdat ze naar het juiste spectrum van de tl moeten zoeken, en die is niet zo groot ( +- 5 cm ). Als je dit al doet is het niet erg. want elke zaailing strekt wel een beetje in het begin, als je straks gaat verpotten moet je dan gewoon de aarde ophogen tot aan je lobbladeren
          Succes ermee!

          Bodahir

          Comment


            #6
            Re: 2 Blue lyrics, 1e keer, kastkweek, envirolite

            Hallo,

            Zien er mooie plantjes uit. Wel moet ik je zeggen dat aluminiumfolie niet zo gezond is. Beter koop je zwart-wit folie (kan je bestellen op internet en anoniem thuis laten leveren) of verf je gewoon de binnenkant van je kast wit. Succes in elk geval en laat ze niet te veel strechen zou ik zeggen. Ventilator op de steeltjes zetten helpt ook om de steeltjes dikker te laten worden en ze iets minder in de hoogte te laten groeien.
            The more I see, the less I know, the more I like to let it go

            Comment


              #7

              Comment


                #8
                Re: 2 Blue lyrics, 1e keer, kastkweek, envirolite

                Hey Nono,

                Wat leuk, iemand met dezelfde middelen en woonsituatie!
                Over de ventilatie.. ik heb een gat aan de achterkant van de kast gemaakt en daaraan een ventilator uit een voeding geplaatst.
                Over een Tijdschakelaar... ik heb bij de aldi een tijdschakelaar gekocht voor zon 1,50 misschien een aanrader Zelf heb ik de tijd op 18/6 staan. Dit staat voor de uren licht in de zomer. Zodra je ze in de bloei wil zetten kun je terug gaan op 12/12. Misschien een idee

                Ik ga je kweek zeker volgen!

                Peace
                Last edited by IWANtweed; 17 February 2010, 18:23.

                Comment


                  #9
                  Re: 2 Blue mistics, 1e keer, kastkweek, envirolite

                  Ik ga ze ook meteen op 18/6 zetten. raar maar waar maar ik had me vergist tussen groei en bloei. denk niet dat dit catastrofale gevolgen zal hebben.

                  ik ben net 2 pc fannetjes gaan halen. Een gat maken in de kast zelf is een slecht idee, die moet gaaf blijven want is van kotbaas. moet enkel nog nokia opladers vinden.

                  voor de tijdschakelaar moet ik nog een oplossing bedenken. mijn lamp is 125W en heb gelezen dat bij wattages hoger dan 100 het link kan worden ivm doorbranden/brandgevaar. ik ben lang niet altijd aanwezig dus geen risico's. heb iets gelezen over relais maar ben daar niet echt wijzer uit geworden.

                  Is 125W door een gewone tijdschakelaar echt gevaarlijk of niet?

                  moet de ventilatie snachts eigenlijk ook op blijven staan? aanvoer van CO2 is dan niet nodig en de lamp moet dan toch ook niet gekoeld worden?
                  kweek ze!

                  Comment


                    #10
                    Re: 2 Blue lyrics, 1e keer, kastkweek, envirolite

                    Je kunt gewoon een tijdschakelaar gebruiken. Ventilatie zou ik 's-nachts aan laten, desnoods met een dimmertje van een paar euro bij de bouwmarkt. Waarom? Omdat de relatieve vochtigheid van de lucht stijgt naarmate de temperatuur daalt. Dus ventilatie voorkomt een te hoge luchtvochtigheid tijdens de nachtelijke uren.

                    Comment


                      #11
                      The more I see, the less I know, the more I like to let it go

                      Comment


                        #12
                        Re: 2 Blue lyrics, 1e keer, kastkweek, envirolite

                        @xtremefotootjes 3e plantje is nu ook uitgekomen. het steeltje is al dikker dan dat van de vorige twee. zou niet weten hoe dat komt maar in ieder geval leuk

                        kweek ze!
                        Attached Files

                        Comment


                          #13
                          Re: 2 Blue mistics, 1e keer, kastkweek, envirolite

                          @ pedro: info ivm aluminium folie vind ik erg interessant. zal alternatieven eens overwegen! de lampenkap komt wel in orde. de lamp is thuis aangekomen! ik zal die pas maandag kunnen installeren aangezien ik enkel in weekend over huis ga. wat de relais betreft weet ik eigenlijk niet goed wat het doet en waarom het nodig zou zijn. de lamp die ik heb bevat zelf al wel een voorschakeling. Iemand expert?

                          kweek ze!

                          Comment


                            #14
                            Re: 2 Blue lyrics, 1e keer, kastkweek, envirolite

                            Hallo, hier ben ik weer,

                            Zeg het, weet totaal niet of het nodig is bij 150 W. Mijn broer heeft een 400 W HPS met voorschakelapparaat en zijn timers zijn twee keer stukgesprongen, toen heeft hij een relais gekocht en sindsdien is dat nooit meer gebeurd. Maar ja, zo'n HPS lamp geeft dan ook een enorme stroomstoot het moment dat ze opstart dus op dit vlak zou ik naar de raad luisteren van mensen die aan microkweek doen.

                            In een relais heet geloof ik ook een magneetweerstand. Er zit een magneet in die naar opzij slaat wanneer er teveel stroom doorgaat en daardoor je installatie veilig stillegt. Dit is wel een heel onorthodoxe uitleg, ken niet veel van elektriciteit, maar er staan wel heel wat topics daarover op het forum van grotere experts.

                            Wat betreft de aluminiumfolie heb ik ook nog dit gevonden:

                            antidetectie folie: 92-97%
                            wit-zwart folie:75-90%
                            witkalk: 75-85%
                            aluminium-folie: 35-55%

                            Dit zijn de percentages licht die gereflecteerd worden bij verschillende soorten binnenbekleding van je kast. Denk dat het je met het oog op opbrengst en gezondheid van je plantjes zelf wel al de juiste beslissing genomen hebt.

                            Ben blij dat ik een beetje heb kunnen bijdragen tot het welzijn van je plantjes,

                            Volg je zeker nog want mijn broer heeft ook Blue mistic staan, en ik zo zeggen: zeker toppen en dieven. Die planten van hem staan nu in bloei (ook op dit forum te bekijken onder 4 x blue mistic en 5 x royal automatic of zoiets, voor moets je er een idee van willen hebben hoe die er in de bloei zullen uitzien) en hij heeft ze niet gedieft. Het probleem is dat ze heel grote blaren krijgen en heel veel die later je toppen kunnen verstikken en toprot veroorzaken (daarom dief je er takken vantussenuit ergens in de groeiperiode) . Ook de plant zelf wordt vrij groot.

                            Wanneer je onder een spaarlamp groeit is toppen (of fimmen) heel belangrijk omdat het licht van je lamp niet diep gaat en je bovenaan een tapijt van toppen moet proberen krijgen, alles daaronder krijgt geen licht (scroggen is daar ook een optie eventueel)

                            Ga nu stoppen met me to bemoeien (als ik geblowd heb krijg ik babbelkicks binnen de het forum).

                            K volg je zeker nog verder (en wil zeker niets opdringen met al mijn info)

                            Pedro
                            The more I see, the less I know, the more I like to let it go

                            Comment


                              #15
                              Re: 2 Blue lyrics, 1e keer, kastkweek, envirolite

                              Spiegel: 100% (Zonder glas dan )
                              Maar dat is best een groot verschil Pedro en ik wist niet dat Witkalk zoveel meer reflecteerde als aluminium-folie... nouja weten we dat voor de toekomst.
                              ff weer ontopic. Nono, als je zo zeker van wilt zijn dat alles goed verloopt zou ik zonder twijfelen een relais kopen... Ik heb 0,0 verstand van die dingen en alles, maar 99% van zekerheid. Probleem bij mij vaak is dat ik het geld er niet aan besteed omdat ik dat niet altijd wil Maarja dan blijkt maar weer hoe handig het toch was als ik er wat geld in stak
                              Bodahir.

                              EDIT: Je kan Gertie vragen hoe hij dit heeft gedaan
                              Last edited by Bodahir; 17 February 2010, 21:11.

                              Comment

                              Bezig...
                              X