Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 Blue lyrics, 1e keer, kastkweek, envirolite

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: 2 Blue lyrics, 1e keer, kastkweek, envirolite

    Oei mijn zin was nog niet af. Was toch niet belangrijk. Nog veel growplezier!
    The more I see, the less I know, the more I like to let it go

    Comment


      #32
      Re: 2 Blue lyrics, 1e keer, kastkweek, envirolite

      @pedro & batssman88: bedankt voor je post man, ik ben blij met je goede tips!

      Ik heb 3 planten dus ik denk dat ik op elk van de 3 iets anders uit ga proberen.meer hoogte heb dan diepte, dus dat helemaal niks doen misschien wel het meest aangewezen is.
      ga in ieder geval wel nog ff wachten maar ben benieuwd! zometeen eerst overpotten naar emmers en waarschijnlijk wachten tot volgende week.
      Die biobizz klinkt interessant, ga k eens uitzoeken.

      kweek ze!

      Comment


        #33
        Re: 2 Blue lyrics, 1e keer, kastkweek, envirolite

        Ja, plantjes vermoorden is nooit makkelijk, daarom koop ik ook geen gewone zaden meer (die mannetjes dood doen doet toch meer pijn dan je denkt als je er voor gezorgd hebt...). Lijkt me met jou hoogte inderdaad geen slecht idee om niet te toppen. Als je de ene wel gaat toppen en de andere niet zal je zowieso wel een groot hoogteverschil krijgen, maar ja vind het zelf ook altijd spannend om het resultaat te zien van toppen ed bij m'n plantjes en als je 't brobeert kan je nog altijd buigen.

        Als je overpot in gewone emmers, boor dan zeker gaatjes onderaan voor de verluchting (er bestaan ook heel goedkope potten, maar weet het al die dingen samen kunnen oplopen in 't begin). In de growshop zei de uitbater mij dat de grond goed verlucht moet zijn en maar voor dertig procent vocht in de pot aanwezig mag zijn, en ook dat je beter vaak een klein beetje water geeft dan maar af en toe veel water.

        Blij dat je iets kon met de info. Blijf je volgen (met mijn zelf nog vrij bescheiden kennis).

        PS: Als je Biobizz zou gebruiken gebruik dan (zeker om te beginnen) de minimumdosering, en zeker niet elke dag bij je drinkwater doen (planten gaan dood van te veel voeding en de grondkwaliteit verminderd erdoor). Overvoeding herken je aan te donkere blaadjes, ondervoeding aan te lichte blaadjes.

        Veel plezier nog met de kids!
        The more I see, the less I know, the more I like to let it go

        Comment


          #34
          Re: 2 Blue lyrics, 1e keer, kastkweek, envirolite

          Hej pedro & co!

          gelukkig heb ik gefeminiseerde zaden, dan zouden ze normaal gezien toch allemaal vrouwtjes moeten zijn. het toppen-dieven-fimmen dilemma wordt steeds groter:p. voorlopig doe ik gewoon niks. In de emmers was ik idd van plan gaten te maken. ik heb er hier staan dus ik gebruik die wel gewoon. soms vervloek ik het wel dat hier geen growshops zijn. zou een stuk gemakkelijker zijn. die biobizz lijkt me wel een goede oplossing. nadeel is dat om naar belgie te versturen de prijs verdubbelt. bovendien heb ik die voor de groei wss niet eens meer nodig omdat we dan waarschijnlijk al 2 weken verder zitten.
          ik vrees dat ik een plantje (dat eerst donkere vlekken had) te veel water gegeven heb. stom stom stom. het hangt behoorlijk slap maar t zal wel weer goed komen.

          kweek ze!

          Comment


            #35
            Re: 2 Blue lyrics, 1e keer, kastkweek, envirolite

            jo de kwekers!

            lang geleden dat ik jullie nog eens een update gegeven heb. heb de planten inmiddels een week geleden verpot. moet wel zeggen dat ik veel te lang mee gewacht heb. ze zagen er niet meer uit. een goede tip voor beginners dus: verpot op tijd! de grond was volledig zanderig geworden en kon niet eens water meer vasthouden waardoor ze (zonder ik het wist) helemaal uitgedroogd waren.
            had klein probleempje met de emmers: na het verpotten gemerkt dat ze helemaal niet in de kast passen = dom. na goed duwen uiteindelijk toch gelukt maar niet ideaal.
            inmiddels zijn de plantjes hersteld en hebben ze een nieuwe groeiboost gekregen.

            HAD NOOIT GEDACHT DAT DIE PLANTJES NU AL ZO ERG ZOUDEN RUIKEN! niet normaal je ruikt ze al van op de gang:p

            de dames hebben ook namen gekregen: Layla, Jolanda en Esmeralda

            ik zou eigenlijk de plantjes iets 'groter' willen. ze zijn nu super stevig, compact en breed maar heb nog veel plaats in de hoogte. gewoon lamp wat hoger hangen? hoe lang zou het nog duren voor dat ik kan beginnen bloeien?

            ik probeer het verslag bij te houden.

            kweek ze!

            SPM_A0146..jpgSPM_A0150..jpgSPM_A0148..jpgSPM_A0149..jpgSPM_A0147..jpg
            Last edited by nono; 14 March 2010, 23:32. Reden: foutje met foto's

            Comment


              #36
              Re: 2 Blue lyrics, 1e keer, kastkweek, envirolite

              zou ik ze al in bloei kunnen zetten?

              Comment


                #37
                Re: 2 Blue lyrics, 1e keer, kastkweek, envirolite

                Hey Nono,

                Wat zien je plantjes er goed uit, zo mooi groen en compact! Ja als je de lamp hoger hangt dan strekken ze in de hoogte. In bloei zetten kan je wanneer je zelf wil. Weet niet of blue Lyrics nog veel groeien in de bloei (weet je hoeveel procent Sativa ze zijn?). Het beste is te wachten tot je wat voorbloei ziet in de oksels (maar dat is misschien nu al het geval?).
                The more I see, the less I know, the more I like to let it go

                Comment


                  #38
                  Re: 2 Blue lyrics, 1e keer, kastkweek, envirolite

                  voor alle duidelijkheid: de soort is BLUE MYSTIC en niet lyrics, heb helemaal in het begin die typfout gemaakt en weet niet hoe ik dat ongedaan krijg. sorry hiervoor mijn schuld.

                  dit is wat je over mijn plantjes op het net vindt, misschien niet oninteressant:

                  Blue Mystic is speciaal gekweekt vanwege haar blauwe gloed die over de toppen verschijnt halverwege de bloeiperiode.
                  Blue Mystic groeit en bloeit praktisch hetzelfde als Northern Light. Het enige verschil is de gekleurde gloed en de licht bosbesachtige smaak. Blue Mystic heeft tijdens de groei een neutrale geur in vergelijking met andere soorten.

                  Plant type: Meest geschikt voor de binnenkweek.

                  Plant lengte: Kort, meest Indica.

                  Stoned or high: Stoned, Indica body buzz.

                  THC gehalte: Sterk 15-20%.

                  Bloeitijd: 8/9 weken.

                  Opbrengst: 450 gram (Sea of Green per m2).

                  Oogstmaand: 8/9 (bij buitenkweek).

                  Moeilijkheidsgraad:pedro, het is dus een indica soort. wat de voorbloei in de oksels betreft weet ik niet zo goed wat dat betekent. er komen wel al behoorlijk veel nieuwe blaadjes uit de oksels! is dit voorbloei?

                  kweek ze!!
                  nono

                  Comment


                    #39
                    Re: 2 Blue lyrics, 1e keer, kastkweek, envirolite

                    @nono,

                    Juist ja, jij had dezelfde als mijn broer. Bij hem zijn die in de bloei toch nog wel een beetje bijgegroeid. Hij groeide een maand en een half voor, dus ze waren al vrij hoog en toch zijn ze nog eens de helft van hun lengte tot nog meer bijgegroeid. Hij heeft ze ook getopt in de groei en de lamp van zijn tent hangt nu tegen het plafont op 1,80 cm (dus planten zijn nu max 1,20 m.
                    Voorbloei is als je zo'n traanvormig iets met twee witte lange haartjes eruit in de oksels ziet verschijnen (en bij mannetjes bolletjes). Het begint normaal gezien bovenaan. Maar zoals gezegd niet iedereen wacht daar op.

                    Grtjs,
                    Last edited by pedro; 17 March 2010, 11:44. Reden: a
                    The more I see, the less I know, the more I like to let it go

                    Comment


                      #40
                      Re: 2 Blue mystics, 1e keer, kastkweek, envirolite

                      @pedro: die haartjes moet ik nog eens nader onderzoeken
                      ik zal meteen dat verslag van je broer nog eens opzoeken. 1,2 meter is wel behoorlijk hoog vind ik! die hoogte heb ik wel maar denk dat ze dan te breed zullen worden. ik ga begin volgende week beginnen bloeien denk ik.

                      hier zijn in ieder geval nog wat foto's:

                      SPM_A0159..jpg SPM_A0156..jpg SPM_A0157..jpg SPM_A0154..jpg SPM_A0155..jpg SPM_A0163..jpg SPM_A0160..jpg
                      SPM_A0161..jpg SPM_A0162..jpg SPM_A0158..jpg

                      Kweek ze!

                      nono

                      Comment


                        #41
                        Re: 2 Blue lyrics, 1e keer, kastkweek, envirolite

                        Ja, hij staat er ook telkens verwonderd naar te kijken dat ze telkens toch nog een stuktje groter worden. De zijne hebben wel direct meer plaats want er stond een herma pure-Ak bij van female seeds (die misschien ook wel zijn mooie mistics vol zaad gestopt heeft). Verkijk je niet op de breedte van zijn planten. Door toppen werden ze breder. Je moet in elk geval maken dat er nog genoeg lucht tussen je blad kan (eventueel dieven) want Blue Mistic is een plant met heel veel blad, dicht op elkaar (en groot) wat wel heel mooi is, maar opletten voor rot.

                        Denk dat nu in bloei zetten geen probleem zal zijn, de plantjes zien er toch al stevig en volwassen uit dus denk dat ze er wel klaar voor zijn.
                        Last edited by pedro; 17 March 2010, 13:22.
                        The more I see, the less I know, the more I like to let it go

                        Comment


                          #42
                          Re: 2 Blue lyrics, 1e keer, kastkweek, envirolite

                          @pedro

                          heb het verslag van je broer gelezen. dieven blijkt inderdaad echt nodig. volgens mij was ik er behoorlijk laat mee maar heb het dan toch gedaan. sommige takjes waren al bijna 5cm lang maar heb ze er dan toch maar afgetrokken. de plantjes zien er nu een heel stuk kaler en gestrekter uit dus heb de lamp dan toch maar weer wat lager gehangen. de takjes die ik er heb afgehaald heb ik dan maar bij wijze van experiment in de grond gestoken, wie weet komen er wel worteltjes aan? iemand al geprobeerd?

                          hier wat fotootjes.

                          kweek ze!

                          SPM_A0164..jpg SPM_A0169..jpg SPM_A0166..jpg SPM_A0167..jpg SPM_A0165..jpg

                          Comment


                            #43
                            Re: 2 Blue lyrics, 1e keer, kastkweek, envirolite

                            Dat is in principe gewoon stekken, alleen worden stekken volgens mij meestal afgesneden, maar het zou zomaar kunnen werken.

                            Grtz Skafe

                            Comment


                              #44
                              Re: 2 Blue lyrics, 1e keer, kastkweek, envirolite

                              Ja inderdaad eigenlijk wel. heb onderaan de steeltjes nog klein stukje afgeknipt dus misschien zou het nog wel eens zomaar kunnen lukken. voorlopig zijn ze nog niet verwelkt

                              nono

                              Comment


                                #45
                                Re: 2 Blue lyrics, 1e keer, kastkweek, envirolite

                                hej allemaal!

                                bij deze een update. heb beslist dat het groeien wel welletjes geweest is en ga vanaf nu over op de volgende fase: BLOEIEN

                                de plantjes zien er stevig uit volgens mij niet veel aan op te merken. hier wat pics van layla, esmeralda en jolanda:

                                SPM_A0171..jpg SPM_A0175..jpg SPM_A0173..jpg SPM_A0174..jpg SPM_A0176..jpg SPM_A0172..jpg

                                ze zijn wel niet allemaal even groot. het plantje aan de deur is een stuk minder gegroeid, ik vermoed door lichtinval. heb daarom cornflakesdozen achter mijn fannetjes geplakt zodat er hopelijk minder lichtinval komt.

                                SPM_A0179..jpg

                                de "stekjes" hebben nog geen worteltjes gekregen maar zien nog altijd groen dus ze zijn nog in leven. ik ben benieuwd.

                                SPM_A0177..jpg

                                heb nog een vraagje.
                                nu de plantjes in bloei gezet worden, wat moet er allemaal veranderen?

                                -de luchtvochtigheid moet naar beneden
                                -er mag s nachts absoluut geen licht binnen komen
                                -nog iets belangrijks ? ? ?

                                wat de voeding betreft: volgende week krijgen ze banale meststof en pas over 3 weken kom ik in amsterdam en zal ik in de growshop wel wat lekkers kopen. is het dan al te laat of heeft iemand nog tips/suggesties/opmerkingen?

                                kweek ze!

                                nono

                                Comment

                                Bezig...
                                X