Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 Blue lyrics, 1e keer, kastkweek, envirolite

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: 2 Blue lyrics, 1e keer, kastkweek, envirolite

    is er nog iets waar ik aan moet denken?

    nono

    Comment


      #47
      Re: 2 Blue lyrics, 1e keer, kastkweek, envirolite

      kleine update

      de plantjes staan nu 3 dagen op 12/12. voorlopig blijven ze stevig doorgroeien.
      heb gemeten hoeveel er bij gekomen is op 1 week tijd:

      jolanda: 5,5cm
      layla: 6,5 cm
      esmeralda: ........ Meer dan 13 cm !!!!!! WTF? (te zien op laatste foto)

      niet normaal snel gegroeid :d

      enkel jolanda moet nog een groeischeut krijgen denk ik, de andere 2 zijn nu ongeveer even groot.

      nog enkele foto's. er is niet al te veel op te zien maar toch.

      ik krijg niet al te veel reacties meer. heeft er toch nog iemand suggesties bij post #45?

      kweek ze!

      SPM_A0186..jpgSPM_A0183..jpgSPM_A0184..jpgSPM_A0181..jpgSPM_A0182..jpgSPM_A0185..jpgSPM_A0188..jpg

      Comment


        #48
        Re: 2 Blue lyrics, 1e keer, kastkweek, envirolite

        Hey, het gaat ook zo goed dat er weinig op aan te merken valt. Mensen gaan maar veel posten als er van alles fout gaat, dus geen nieuws is goed nieuws

        Zou wel maken dat er echt geen licht binnen kan in de nacht-periode zodat ze niet getriggerd worden om mannelijke bloemen aan te gaan maken. Ook kan je problemen hebben met de bloei van je planten als er licht lekt.

        Keep up the goed work, want 't is echt wel de moeite, heb gisteren bij m'n broer de Misty's gezien die volgende week af zijn en waaaaaaaw, wat een lekkere geur en mooie toppen maken die planten. Je zal je 't niet beklagen denk ik (zal als ik hem zie vragen of hij er nog wat foto's van neemt, dan kan je al gaan dromen ).
        Hoop dat 't bij mij ook zo goed blijft gaan als bij jou nu, heb ook drie dagen geleden de bloei ingezet en nu kunnen we aftellen!

        Greetz,

        Ps: Wat is nu je LV?
        Last edited by pedro; 26 March 2010, 16:55.
        The more I see, the less I know, the more I like to let it go

        Comment


          #49
          Re: 2 Blue lyrics, 1e keer, kastkweek, envirolite

          Ziet er inderdaad goed uit... Grtz

          Comment


            #50
            Re: 2 Blue lyrics, 1e keer, kastkweek, envirolite

            jullie hebben volledig gelijk.geen nieuws is goed nieuws maar toch altijd leuk om iets te horen

            pedro die plantjes van je broer zien er inderdaad lekker uit man! mmm
            wat de luchtvochtigheid betreft heb ik eigenlijk totaal geen idee. heb geen LV meter en zelfs geen thermometer. mischien moet ik toch maar eens kijken of ik dat ergens op de kop kan tikken want voor de bloei mach er niets meer mis gaan he!

            kweek ze!

            nono

            Comment


              #51
              The more I see, the less I know, the more I like to let it go

              Comment


                #52
                Re: 2 Blue lyrics, 1e keer, kastkweek, envirolite

                update

                goed en slecht nieuws

                eerst het slechte. ik heb volgens mij last van ongedierte! shit!! 3 blaren zijn aangetast. had al een aantal keren dode vliegjes op de blaren zien liggen. dacht dat die via raam waren binnen gevlogen en gestorven onder de lamp. er lagen er nu weer 2. ik hoop dat het brandpunten van het aluminiumfolie zijn maar vrees er voor. kijken jullie zelf maar:

                SPM_A0196..jpgSPM_A0194..jpgSPM_A0207..jpgSPM_A0195..jpg

                heb ook de vliegjes getrokken maar door slechte kwaliteit wss niet goed zichtbaar:

                SPM_A0192..jpgSPM_A0197..jpg

                wat moet ik hiermee doen?



                en dan het goededames =)

                SPM_A0189..jpgSPM_A0190..jpg

                klopt het of niet?

                met een beetje goeie wil zie je de knopjes er al aankomen

                SPM_A0193..jpgSPM_A0203..jpgSPM_A0202..jpg

                nu de plantjes in bloei staan groeien ze als nooit tevoren! vreemd maar toch. in 11 dagen in hoogte verdubbeld! het wordt een heus oerwoud in mijn kastje. ik blijf voorlopig netjes dieven anders ben ik bang dat het te dicht bebost gaat worden.

                mijn jungletje:

                SPM_A0200..jpgSPM_A0191..jpgSPM_A0205..jpgSPM_A0198..jpgSPM_A0199..jpgSPM_A0201..jpgSPM_A0206..jpgSPM_A0204..jpg

                suggesties please!

                @pedro: voorlopig nog thermometer nog niet aangekocht. heb het nogal druk en voorlopig vergetn. binnekort citytrip naar amsterdam, mss koop ik er dan een en neem ik meteen wat voeding mee

                kweek ze!!

                nono

                Comment


                  #53
                  Re: 2 Blue lyrics, 1e keer, kastkweek, envirolite

                  Hey nono, Heb zelf nog geen ongedierte gehad (durf dat wel niet te luid roepen) maar ik denk in de richting van tripsen of zoiets. Dat zijn kleine vliegjes en de larven daarvan eten in elk geval blad. Moest ik jou zijn zou ik zo vlug mogelijk een apart topic beginnen 'help beestjes!!' of zoiets of eens vragen op de chat of mensen er eens naar kijken in je verslag, want ik weet ook niet zeker wat het is en heb de indruk dat de beestjes je blaren wel lusten en voor je het weet kan je ze niet meer indijken.

                  Wel leuk he die bloei! Nu aftellen, en dan:

                  Greetz,

                  ps: en amuseer je in Amsterdam!
                  The more I see, the less I know, the more I like to let it go

                  Comment


                    #54
                    Re: 2 Blue lyrics, 1e keer, kastkweek, envirolite

                    Heb nog eens zitten denken en denk toch niet dat het tripsen zijn, die laten zo witte vlekken achter waar ze eten. In tuincentra kan je zo gele en blauwe kaarten kopen die je kan ophangen en waar insecten blijven aanhangen (zo kan je ze heel vroeg detecteren en misschien ook makkelijker een foto maken). Vrees wel dat je ook iets zwaarders zal moeten inzetten. Kan de beestjes niet zo goed zien op de foto, Lijken ze op kleine muggen? Heb gelezen dat varenrouwmuggen ook (naast wortels) soms blad eten, maar kan met niet voorstellen dat dat zo'n grote stukken tegelijk kan eten. Heb je al eens in de aarde gecheckt op larven van een insect?

                    Grtjs

                    edit: Heb toevallig nog dit fantastische topic van Sir Smoke Allot over tripsen gevonden, er bestaan echt veel soorten en sommige leven op het blad (en hun larven ervonder), maar ben wel nog altijd niet zeker of het wel tripsen zijn die dit aanrichten.link:

                    http://jointjedraaien.nl/wietforum/threads/7022-Tripsen-trips-thrips oei de link werkt niet maar de titel is dus Tripsen-trips-thrips
                    Last edited by pedro; 31 March 2010, 12:25.
                    The more I see, the less I know, the more I like to let it go

                    Comment


                      #55
                      Re: 2 Blue lyrics, 1e keer, kastkweek, envirolite

                      Beste JD'ers

                      Het is inmiddels een hele poos geleden dat ik iets van mijn dames laten weten dus hooogste tijd voor een update. Ik had zelf de plantjes al 16 dagen niet meer gezien dus super benieuwd. een kameraad zou voor de plantjes zorgen. de planning echter in t honderd gelopen en plantjes meer dan 10 dagen niet naar gekeken. ik was bang dat ze helemaal verschroeid of uitgedroogd zouden zijn, of voor een insectenplaag.
                      Resultaat: 3 mooie super gezonde bloeiende welriekende planten. esmeralda is nog steeds veruit de grootste en krijgt al lekkere knoppen. layla volgt en ziet er ook al lekker uit. jolanda is het kleinst van de drie en begint ook kleine knopjes te krijgen.

                      tijd voor fotos!

                      Jolanda:


                      SPM_A0219..jpg

                      Layla:

                      SPM_A0220..jpgSPM_A0226..jpgSPM_A0222..jpg

                      Esmeralda:
                      SPM_A0221..jpgSPM_A0223..jpgSPM_A0224..jpg

                      en het hele kastje samen:
                      SPM_A0218..jpg

                      @pedro: ik zie geen vliegjes meer in mijn kast en geen aangetaste bladeren. het probleem heeft zich eigenlijk vanzelf opgelost. ik vermoedde al dat het niet de beestjes waren die je beschreef. gelukkig maar!

                      Het is er niet van gekomen om voeding mee te nemen uit amsterdam. daarom krijgen ze nu sinds enkele dagen Pokon. de meest normale voeding voor bloemen (geraniums etc.) benieuwd of ze er iets aan hebben.
                      Ik zie wel dat sommige bladstengels een klein beetje paars beginnen worden. heb geen goede foto maar zal het omschrijven. ze worden enkel paars aan de bavonkant (kant vanwaar het licht komt) en vooral dicht bij de aanhechting van het blad. dit duidt waarschijnlijk op een of ander voedseltekort. Moet het nog uitzoeken.

                      De plantjes staan nu 4 weken op 12/12. de omstandigheden zijn niet altijd ideaal maar denken jullie dat ik over een week of 5 kan gaan beginnen oogsten?

                      kweek ze!
                      nono

                      Comment


                        #56
                        Last edited by pedro; 23 April 2010, 18:46.
                        The more I see, the less I know, the more I like to let it go

                        Comment


                          #57
                          IMG_8028.jpg IMG_8024.jpg IMG_8032.jpg IMG_8026.jpg IMG_8018.jpg IMG_8023.jpg IMG_8027.jpg IMG_8030.jpg

                          Kweek ze!
                          nono

                          Comment


                            #58
                            Re: 2 Blue lyrics, 1e keer, kastkweek, envirolite

                            ik kom zkr eens langs!
                            Nice nono!

                            Comment


                              #59
                              Re: 2 Blue lyrics, 1e keer, kastkweek, envirolite

                              hej allemaal!

                              even een korte update met nog wat mooie foto's. niets speciaals op te merken. vreemd genoeg beginnen ze naar citroenen te ruiken . vreemd maar wel lekker fris. de blauwe gloed die de blue mystics tijdens de bloei zouden moeten krijgen is nergens te bespeuren maar ja...

                              IMG_8058.jpg IMG_8052.jpg IMG_8061.jpg IMG_8054.jpg IMG_8038.jpg IMG_8046.jpg IMG_8056.jpg IMG_8059.jpg

                              Kweek ze!
                              nono

                              Comment


                                #60
                                Re: 2 Blue lyrics, 1e keer, kastkweek, envirolite

                                Lekker witte toppen al

                                Comment

                                Bezig...
                                X