Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste indoor Kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste indoor Kweek

Korting op 420shop
    Beste Kweker,

Vorig jaar heb ik outdoor gekweekt. Dit jaar ga ik het eens indoor proberen aangezien ik niet het geduld kan opbrengen om tot de warmere maanden van het jaar te gaan wachten.

Tijdelijke opzet:

1 x Rudelaris Indica (eigenlijk voor outdoor)
    3 x zaadjes van onbekend soort (hoop dat ze uitkomen, verkregen via een vriend)
    1 x Spaarlamp 15Watt, 800 lumen (ben van plan om uiteindelijk de kweek met 4 van deze lampen te volbrengen
    Ventilatie: nog geen, laat de kast op een kleine kier en er zit gat in de achterkant van de kast. 's nachts gaat de kastdeur dicht ivm eventueel licht.

Deze opzet is tijdelijk. Kan ook niet al teveel poespas doen aangezien ik uit mn kamer word gezet als de huisbaas erachter zou komen.

Hieronder wat foto's. Ik hoor trouwens graag suggesties en kritiek.
    Attached Files
    Last edited by IWANtweed; 12 February 2010, 18:33.

Re: Eerste indoor Kweek

Misschien die lamp minstens 7.5cm van je plant zetten..
    Dan krijgt ie meer licht.
    Ruderalis nog nooit van gehoord xD
    Hoe groot gaat die worden ongeveer?

Grtzz

Comment

zo worden ze buiten :p

actie reactie ^^

smoke it!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door D0RDT View Post
        zo worden ze buiten :p

actie reactie ^^

smoke it!
        Hmmm mooie indica soortje =D
        En eninge informatie over smaak / kostprijs?

Grtz

Comment

Ruderalis Indica heeft de unieke bloeikenmerken van de Cannabis Ruderalis landsoort gevangen die in het wild in Oost-Europa groeien. Door het kweken met psychoactieve Indica's uit het zuiden heeft Sensi potentie toegevoegd en het resultaat is deze sterke, extravroege kruising die in bijna elke omgeving kan slagen. Ruderalis Indica kan zelf kwekers die voor het eerst kweken een goede oogst bezorgen, en vereist slechts een kleine uitrusting: enkele potten, grond en plantenvoedsel.
          C.Ruderalis is bekend vanwege de ongewone eigenschappen die het mogelijk maken dat ze zich vermenigvuldigt in de korte zomers en zeer strenge winters in het land van herkomst. Wilde Ruderalis zaden kunnen van de vrouw afgeschud worden en in de grond rusten en enkele seizoenen lang vriestemperaturen overleven voor ze normaal ontkiemen. Planten van de landsoort kunnen hun levenscyclus met merkwaardige snelheid volbrengen en kunnen zich in slechts 10-12 weken van zaailing tot zaaddragende volwassen planten ontwikkelen. De meest interessante, C.Ruderalis is een zelfbloeiende soort, wat betekent dat individuele planten volgens hun leeftijd bloeien, in plaats van tot bloei aangezet te worden door een veranderende lichtcyclus. De zelfbloei begint gewoonlijk na de 5de tot 7e set bladeren, en dit maakt Ruderalis Indica een van de weinige cannabissoorten die binnenshuis kunnen bloeien, wanneer ze bij een zonnig raam worden gekweekt.
          Ruderalis Indica is lager in tetrahydrocannabinol (THC) dan kruisingen, met een vergelijkbaar hoog aandeel Cannabidiol (CBD). Dit betekent dat zij een ideale soort zijn voor gebruikers van medicinale cannabis die baat hebben bij de vele subtiele effecten van cannabinoids en er de voorkeur aan geven om niet overweldigd te worden door het minder subtiele effect van stoned zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ready Set Grow View Post
            Misschien die lamp minstens 7.5cm van je plant zetten..
            Dan krijgt ie meer licht.
            Ruderalis nog nooit van gehoord xD
            Hoe groot gaat die worden ongeveer?

Grtzz
            Ze worden zo ongeveer 1,50 tot 2,00 meter. Het is een outdoor wietje. Vorig jaar had ik deze buiten staan. Dit jaar wil ik het gewoon binnen proberen
            De smaak was goed en de high was licht. Maargoed ik houd persoonlijk wel van een wietje die je niet overdondert. Het soortje komt bij Sensi seeds vandaan voor 22,00 heb je 10 zaden.

Ik zal de afstand van de lamp minimaal 7,5 cm houden
            Last edited by IWANtweed; 13 February 2010, 11:23.

Comment

jowwwwwww vet man

greetz weeddie

Comment

ben erg benieuwd, maar is 1 SL niet erg weinig voor 4 planten?

Comment

420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                  Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

Ik zou er in de bloeifase een lampje bijhangen anders krijg je niet echt compacte toppen, btj fluffie spul
                    Ohh ik lees net je het met 4 lampen wil afronden he :p keep on smoking uhhhhuhmmm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door barts View Post
                      Dat is inderdaad vrij weinig. Het is nu nog een klein plantje, dus voorlopig is een voldoende. Ben van plan om er uiteindelijk zon 8 spaarlampen van 15watt in te hangen. Dat komt dan neer 6400lumen. Dat moet wel voldoende zijn lijkt me zo :p

@ Westport: Thnx man, gaat lukken met wat tips van jullie

@ Dordt: Haha ja, misschien 8 lampen aangezien ik hoorde over de formule 0,5/0,6 gram per watt bij spaarlampen.

Comment

wellicht kan je er beter voor de bloei een zwaardere lamp kiezen. Kijk maar is even naar de andere microkweekverslagen. ookal kom je vast een heel end met 6400lumen

Comment

Veel succes iig ik zal af en toe een kijkje komen nemen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door barts View Post
                            1 x Spaarlamp 15Watt, 800 lumen (ben van plan om uiteindelijk de kweek met 4 van deze lampen te volbrengen
                            @ Barts: als je goed leest zie je dat hij het gaat volbrengen met 4 lampen
                            Niet slecht bedoeld he

Grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ready Set Grow View Post
                              @ Barts: als je goed leest zie je dat hij het gaat volbrengen met 4 lampen
                              Niet slecht bedoeld he

Grtz
                              Dat had ik gelezen ja maar zoals het nu staat vind ik het weinig op 1 lamp.

Comment

Bezig...
                              X