Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste indoor Kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste indoor Kweek

zie je gaat helemaal goed komn !!! mijne zijn nu ook goed op weg
    gr batssman

Comment

hej iwantweed

ik heb zo het gevoel dat je plantjes wel extreem traag groeien! hoe lang zijn ze al boven de grond?
      heb zelf helemaal niet veel ervaring maar momenteel gaan de mijne als kool!
      het komt vast allemaal wel goed met die hps. ik geloof wel dat veel gebruikte lampen veel minder lumen geven dan dat ze oorspronkelijk deden maar het fijne weet ik er niet van.
      komt in orde!

kweek ze!
      nono

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nono View Post
        hej iwantweed

ik heb zo het gevoel dat je plantjes wel extreem traag groeien! hoe lang zijn ze al boven de grond?
        heb zelf helemaal niet veel ervaring maar momenteel gaan de mijne als kool!
        het komt vast allemaal wel goed met die hps. ik geloof wel dat veel gebruikte lampen veel minder lumen geven dan dat ze oorspronkelijk deden maar het fijne weet ik er niet van.
        komt in orde!

kweek ze!
        nono
        Hey Nono!

Bedankt voor je reactie. Ze zijn nu zo'n 2 week oud sinds het zaaien Ze zijn inmiddels al aardig gegroeit en de plant is al bezig met het aanmaken van 5 vingerig blad Zal binnenkort weer eens wat foto's maken oftewel een update!

Comment

Beste mensen,

Hier weer een updatetje.
          De punten van mijn onderste blaadjes zien er een beetje verbrand uit. Ik heb het alu folie uit de lampenkap gehaald en de luchtvochtigheid iets omhoog gekrikt. Hopelijk gaat het zo weg.
          Misschien iemand suggesties?

Hier de foto's. Niet heel scherp want mijn camera is niet operbest.
          Attached Files

Comment

eeeeeeeeyss ouwuns , gaat niet slecht idd luchtvochtigheid omhoog en alu weg , van aluu kun je hot spots krijgen , maar denk niet dat je daarvan de verbrande randjes hebt.
            sproei je of nvel je als het licht aan is ?? en geef je al voeding ??
            gr batssman

Comment

Ey Batssman!

Bedankt voor je reactie.

Ik had niet verwacht dat er door spaarlampen die niet zo heel warm worden enzo toch hotspots zouden kunnen ontstaan maargoed voor de zekerheid heb ik het alu folie weggehaald

Ik sproei wel maar meestal als het net donker is. Voortaan zal ik dat wel doen vlak voordat het licht uit gaat.
              In de universele potgrond die ik er laatst bij heb gedaan staat dat er voedingsstoffen inzitten voor de eerste 6 weken. Ik voed verder nog niks bij. Beter wel doen?

Comment

Man die gaan sneller met die nieuwe lamp,
                neem je eens een foto van je lamp?

Comment

eyss ouwu goed , en trouwens alleen spaarlampen je hebt toch ook die 160 watter gekocht ? naja zonder 160 wat zou je idd wel dat alu kunnen gebruikken (en hoef je je geen zorgen te makn over hotspots) maar je raad geloof ik al dat die niet zo veel licht weerkaatst als bijv zwart wit folie naja betr iets dan niks
                  en dat sproeiien zkr niet als de lampen aanstaan , want een plantennevelaar is nooit zo fijn als een luchtbevochtiger waardoor er dikke druppeltjes op de blaadjes vallen die als een vergootglas werken !! duss zkr niet doen , verder voeding absoluut nog niet geven is het zowiezo nog te vroeg voor , had ook gehoopt dat je dat nog niet deed want je gaat snel met overdoeding zitten !! maar vind je blaadjes zowiezo niet al te gezond uitzien , zou je niet wat duidelijkere foto s kunnen makn ???? maja het komt goed je leert het wel gr batssman

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door batssman88 View Post
                    eyss ouwu goed , en trouwens alleen spaarlampen je hebt toch ook die 160 watter gekocht ? naja zonder 160 wat zou je idd wel dat alu kunnen gebruikken (en hoef je je geen zorgen te makn over hotspots) maar je raad geloof ik al dat die niet zo veel licht weerkaatst als bijv zwart wit folie naja betr iets dan niks
                    en dat sproeiien zkr niet als de lampen aanstaan , want een plantennevelaar is nooit zo fijn als een luchtbevochtiger waardoor er dikke druppeltjes op de blaadjes vallen die als een vergootglas werken !! duss zkr niet doen , verder voeding absoluut nog niet geven is het zowiezo nog te vroeg voor , had ook gehoopt dat je dat nog niet deed want je gaat snel met overdoeding zitten !! maar vind je blaadjes zowiezo niet al te gezond uitzien , zou je niet wat duidelijkere foto s kunnen makn ???? maja het komt goed je leert het wel gr batssman
                    Die 160Watt zou ik inderdaad gebruiken, maar een kameraad/mede kweker had deze nodig, dus heb ik um weggegeven
                    Ik heb nu de lampenkap verwijderd. Ik nevel de planten als de lichten net uit zijn gegaan en het wat meer fans geplaats. Ook heb ik de luchtvochtigheid nog een klein tikje omhoog geschroeft. De nieuwe bladeren vertonen geen tekenen van verbranding meer en de oudere bladeren zijn gestopt met verslechteren
                    Bedankt voor je adviezen he Binnenkort laat ik wel weer zien aan de hand van foto's hoe snel mijn plantje is gegroeit!

Comment

blij om te horn dat mijn advies jou zo heeft geholpen zo zie je maar weer het nut van deze site
                      ga zo door en je komt er gr batssman ps ben benieuwd naar die niewe fotos

Comment

Beste JD'ers!

Het is weer eens tijd voor een update.

De plant groeit vind ik persoonlijk aardig hard. De brandplekken zijn alleen nog op de oudere bladeren aanwezig met worden niet erger en op de nieuwe bladeren verschijnen geen tekens van verbranding, dus dat probleem is verholpen!
                        Het nieuwe blad is wel wat gedraaid. Dat ziet er wel vreemd uit, maar de bladeren zien er wel gezond uit. Het lijkt wel of ze zich voornamelijk op mijn warm white spaarlampen aan het richten waren. Totaal hangen er nu 3 spaarlampen van ieders 15 watt.

Hier de foto's
                        Attached Files

Comment

Update!

Vandaag mijn plantje eens extra verwend. Een 10L emmer aangeschaft en verpoot. Onderin gaten gemaakt en een schaal eronder zodat het water weg kan lopen.
                          Er waren wel een aantal worteltjes afgebroken, maar ik hoop dat ze me dat niet al te kwalijk neemt en gewoon weer vrolijk verder zal groeien.

Hier een foto van voordat ze verpot werd.
                          Attached Files

Comment

die ziet er al wat beter uit...

Comment

Bedankt voor je reactie.
                              De plant was inderdaad erg gegroeid.

Sinds ik de plant verpot heb laat het plantje paarse stammetjes zien. Ik weet dat dit een teken is dat de plant stress ondervindt.
                              Ik ga binnenkort voeding(olifantenmest) geven en hoop dat ze zich dan wat beter voelt.
                              Die paarse stammen worden volgens mij niet veroorzaakt door genetica, aangezien ik hetzelfde soortje het jaar hiervoor buiten heb gekweekt en toen ook geen paarse stammen vertoonde.
                              We gaan het zien!

Grtz!
                              Last edited by IWANtweed; 16 March 2010, 23:05.

Comment

Beste JD'ers,

Het is weer een week geleden, vandaar deze update.
                                Het plantje is inmiddels geen plantje meer, maar een plant.
                                Als ik de foto's van vorige week vergelijk met de foto's van vandaag dan is daar veel vooruitgang te zien in een korte periode al zeg ik het zelf :p
                                Misschien door de olifantenmest?!

Heb ook 2 andere wietplanten erbij gekregen. Het is een onbekend soortje. Degene waarvan ik het zaad heb verkregen beweerd dat het White Widow of Jamaican is.

Genoeg gelult... hier de foto's... fasten your seatbelts!
                                Attached Files

Comment

Bezig...
                                X