Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voor het eerst wat kweken in een klein kastje.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Voor het eerst wat kweken in een klein kastje.

    Korting op 420shop
    Voor het eerst ga uik wat proberen, het zijn 5 lowrider zaadjes geworden.
    heb er inmiddels 2 in de watjes gelegt(begin met 2 om te proberen)

    Heb aan 1 kant van de kast een computer ventilator gemaakt, die verse lucht naar binne blaast.
    Aan de andere kant van de kast ook een paar gaten, verder is de kast lucht dicht dus blaast hij het automatisch daar naar buiten.
    voor de zekerheid nog maar wat kleine gaatjes gemaakt en geen groot gat, moet nog kijken hoe warm enz hij word.
    Attached Files

    #2
    Re: Voor het eerst wat kweken in een klein kastje.

    Yo edrocketman,

    Mooi kastje heb je daar gefixt kerel! Ik hoop dat het goedkomt met je LR's maar persoonlijk ben ik er niet zo voor. Niettegenstaande ga ik je draadje toch volgen want zou graag binnenkort ook eens wat willen experimenteren met autoflowers.
    Met die fan begrijp ik dat niet zo goed maar ik zou hem omgekeerd zetten en werken met een passieve inlaat (gaatjes rondom je kast bvb in wanden waar de fan niet zit). Echter van die onder- en overdruk begrijp ik helemaal geen kl**t
    Onder welke lampen ben je van plan te gaan kweken?

    Suc6 & grtz $iR
    sigpic

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: Voor het eerst wat kweken in een klein kastje.

        die is voor even zoet met zijn berekeningen xD
        mooi kastej...

        Comment


          #5
          Re: Voor het eerst wat kweken in een klein kastje.

          Oorspronkelijk geplaatst door Ready Set Grow View Post
          die is voor even zoet met zijn berekeningen xD
          mooi kastej...
          ja idd, maar tips zijn altijd handig!
          Dus als ik het goed begrijp kan ik de fan beter laten afzuigen(omdraaien) en op de bovenkant maken.
          En dan onderaan de kast gaten maken voor de inlaat?

          Over de lampen ben ik nog niet uit.. zat te denken aan TL+Spaarlampen (spaarlampen vooral voor de temp.)
          Of wat denken jullie?

          P.S. Deurtje moet ik nog maken.

          Comment


            #6
            sigpic

            Comment


              #7
              Re: Voor het eerst wat kweken in een klein kastje.




              Vandaag thermometertje en vochtigheidsgraad gehaald voor in de kast, mischien wel makkelijk.
              Last edited by edraket; 4 March 2010, 22:15.

              Comment


                #8
                Re: Voor het eerst wat kweken in een klein kastje.

                Goed aan het verzamelen maar welke lamp ga je eigenlijk gebruiken? xD

                Comment


                  #9
                  Re: Voor het eerst wat kweken in een klein kastje.

                  Heb 1 zo'n lamp voor een terarrium voor slangen enz(verkoper zij dat die veel UV straling gaf).
                  Ggeloof iets van 26 watt heb de verpakking niet bij de hand en daarbij nog 4x60watt lampen.

                  Heb vandaag op jullie advies de ventilator bovenop gemaakt, en zo gemaakt dat hij afzuigt.
                  Daarbij heb ik er een trafo tussen gezet zodat ik de snelheid kan bepalen.

                  Comment


                    #10
                    Re: Voor het eerst wat kweken in een klein kastje.



                    Heb 1 zon lamp.
                    En dan nog 3x60watt lampen.
                    Zou dat genoeg zijn? heb momenteel 2 zaadjes geplant om te beginnen(ze steken al boven het zand uit)
                    Zal van de week eens een foto maken.
                    Die lowriders beginnen toch vrijwel meteen met bloeien?
                    Wat is dan het beste om de lampen op in te stellen?

                    Comment


                      #11
                      Re: Voor het eerst wat kweken in een klein kastje.

                      Ik ben ook met zo iets bezig alleen dan wat minder modern en het is me eerste keer dus ben nog een betje aan het proberen
                      Stoners live, stoners die
                      F*ck the world, lets get high

                      Comment


                        #12
                        Re: Voor het eerst wat kweken in een klein kastje.

                        Ja dit is ook mijn eerste keer, doe het same met iemand anders.
                        Veel spulle die we gebruike zijn zo uit de schuur bij elkaar gezocht dus het is nog redelijk goedkoop.
                        Plantjes staan nu nog voor het raam, ze zijn nu zon 6/7 cm hoog.
                        is het al tijd om ze in de kast te zette?

                        Comment


                          #13
                          Re: Voor het eerst wat kweken in een klein kastje.

                          Heb 1 zo'n lamp voor een terarrium voor slangen enz(verkoper zij dat die veel UV straling gaf).
                          Ggeloof iets van 26 watt heb de verpakking niet bij de hand en daarbij nog 4x60watt lampen.

                          Heb vandaag op jullie advies de ventilator bovenop gemaakt, en zo gemaakt dat hij afzuigt.
                          Daarbij heb ik er een trafo tussen gezet zodat ik de snelheid kan bepalen.
                          UV-C straling is schadelijk voor je plant het breekt je chlorofyl af. word enkel ingezet als schimmel bestrijder met zeer korte en intensieve beschijning.
                          UV-B straling kan bruikbaar zijn voor je plant maar dan moet je dus wel echt weten wat je doet.
                          Advies zet die lamp lekker in je terrarium maar niet boven je plantjes.

                          Punt twee:
                          Mooi geknutseld die ventilator met die trafo. Enkele aanmerking is dat het niet lichtdicht is. Dus in je donkerperiode komt er licht in je hok. Dit is ten zeerste af te raden. knutsel er een lichtval boven. Soort labyrint waar wel je lucht door kan maar niet het licht. (licht gaat rechtdoor, lucht kan de bocht om) na twee 180 graden bochten en matzwarte wanden zal er geen licht meer , via reflectie in je hokje komen en kan de lucht er wel uit.

                          Grtz

                          Comment

                          Bezig...
                          X