Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1 Green-O-Matic (Autoflower) 4 Spaarlampen + 2 Tl-Buizen!!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 1 Green-O-Matic (Autoflower) 4 Spaarlampen + 2 Tl-Buizen!!

dat laatste
    eerst in stekgrond in 2L pot en daarna overpotten in 6,5 liter?

Comment

Ik heb gewoon een O.S.B houten plaat 18mm met daarover 4cm Tempex dat werkt goed genoeg geloof ik en anders doe ik nog een blok tempex onder de pot zelf. Dat kan natuurlijk ook.

gr. jerry

Comment

Ik ga trouwens voor mijn nieuwe hok kijken voor een 250 watt of een 400 watt hps lampenset?
        Maar ik weet nog niet wat ik het beste kan kiezen.

Ook weet ik niet welke afzuiger en inlaat ik zal nemen en koolstoffilter.

Wat is jullie mening wat ik het beste kan nemen? Het hokje is 90x80x145cm.

Alle spullen bij elkaar mogen maximaal 200 euro kosten.

Misschien heeft iemand deze spullen nog tweedehands in dat geval PM mij even.

gr. jerry
        Last edited by dejerry; 6 April 2010, 16:57.

Comment

Afbeelding 070..jpg

De plant is al aardig gegroeid en begint al te ruiken (Heerlijk die geur). Ook is het paarse steeltje dikker geworden en word hij steeds groener. Wanneer zou mij plant echt al takjes krijgen en meer in de hoogte gaan groeien? Verder is er weinig te vertellen.

Wel heb ik een vraag over de tl-buizen over hoe ze nu liggen. Hebben de planten daar nu nog wat aan op de manier hoe de tl-buizen liggen.

Afbeelding 067..jpgAfbeelding 069..jpgAfbeelding 071..jpgAfbeelding 072..jpgAfbeelding 068..jpg

gr. jerry
          Last edited by dejerry; 7 April 2010, 20:26.

Comment

Die zien er lekker fris uit ^^
            mooi plantje

Comment

Normaal gesproken zou voeden nog niet echt nodig moeten zijn, maar als je er toch mee wilt beginnen begin dan met een lagere dosis dan aangegeven staat. Vanaf het moment dta je gaat voeden houd dan de bladpunten goed in de gaten. meestal is overvoeding het eerst te zien aan bruine bladpuntjes. zodra je dat ziet kun je, of minderen of weer even stoppen. ook hoef je niet elke keer voeding mee te geven.

Ik krijg nog wel een beetje het idee dat ze wat te nat staan, in elk geval lijkt dat zo op foto 4, maar als je water van bovenaf geeft is dit ook nat op de foto als je direct erna een foto maakt. Ik geef ze altijd van onder water in een schotel, de plant neemt dan in een half uurtje op wat ze nodig heeft. dan voel ik het gewicht van de pot en geef ze weer opnieuw als de potten veel lichter zijn geworden. dit is wel even wennen maar werkt voor mij erg goed.

en wat betreft de TL, dit zal wel wat doen zo, maar erg effectief is het niet, zo wordt er maar een klein deel van het licht benut, omdat de TL veel langer is dan de dame, ik denk dat ik een spaarlamp boven elk van de potjes zou hangen en strak ernaast aan elke zijde een TL. straks met 2 plantjes zal het wel beter gaan.

het wordt in elk geval een leuk plantje.

grtz.
              Djzusie

dat geeft ook wat achterstanden,

Comment

Bedankt Djusie, ik wacht anders nog wel even met voeden tot ze wat ouder zijn. Ik heb na het water geven idd meteen een foto gemaakt. Ik ga denk niet nog meet tl`s kopen om elke zijde een tl neer te zetten want, ik ga binnenkort een 400 watt hps lamp ophangen en kopen + goede afzuiging en filter, want je begint het in de schuur al iets te ruiken.

Jij kweekte toch ook in de schuur. Als je dat zonder filter doet of een zelfgemaakte ruik je dat dan buiten de schuur?

gr. jerry

Comment

Ik bedoelde ook niet meer TL's, alhoewel dit later misschien geen kwaad kan. maar de bstaande TL's en spaarlampen anders opbouwen. maar zo werkt het ook wel.

en ik heb inderdaad in de schuur gekweekt, en ik ben persoonlijk van mening dat je niet echt een goed filter zelf kan maken, ik heb het wel nooit geprobeerd, maar wel veel gelezen over eigen maaksels en kattebakfilters in een PC grow. en meestal bevielen die niet echt goed. verder schijnt het actieve kool in een filter er op een speciale manier ingewerkt te worden door schudden en zo, en ik denk dat je dat zelf nooit voor elkaar krijgt. maar nogmaals dat is mijn persooonlijke mening

ik gebruikte toen gewoon een afzuiger en een filter, maar als het hok even openstand rook je het best wel in de schuuur, en ik heb een keer geknipt in de schuur met mijn garagedeur op een kiertje, toenliepen er mensen langs en ik hoord ze tegen elkaar zegeen, wat een lucht hier.dus dat heb ik noit meer gedaan.

nu heb ik een hokje binnenshuis gemaakt en de afzuiging gaat via het dak naar buiten. Ik had toch teveel last van de temperatuurschommelingen in de schuur. maar dat was wel in de winter.

grtz.
                  Djzusie

Comment

Update 08-04-10

Het 2e zaadje is ontkiemd. Hij gaat zometeen in een 2 liter pot in zaai en stekgrond.

Afbeelding 074..jpgAfbeelding 073..jpg

gr. jerry

Comment

Die kan idd de zaai/stekgrond in. veel succes jerry, hoop dat je snel wat groen ziet.

Grtz

Comment

Kleine update: 08-04-10

De luchtvochtigheid is altijd rond de 65%. Maar nu moet ik een beetje de LV afbouwen maar er is in dat zelfde hok nog een zaadje aan het onkiemen dus hoe kan ik nou bij een plant de LV hoog houden en bij de andere lager als ze in een ruimte staan? Zou het helpen om dat versheid folie eroverheen te spannen en dan gaatjes erin maken?

Afbeelding 076..jpgAfbeelding 075..jpgAfbeelding 077..jpg

gr. jerry
                        Last edited by dejerry; 9 April 2010, 10:15.

Comment

Wooow =D
                          leuk compact plantje... ik zag dat je er eentje ruilt, gaat die nog door?
                          Grtz

Comment

Ja, hoor ik heb er nog een te ruil. tegen wat wil je ruilen?

Comment

Je hebt een pm

Comment

Hoi Dejerry,

als je uit zaad kweekt kan de LV al een stuk lager, voor stekken is dat wat anders. dus de LV wat lager is ook voor hat nieuwe zaadje en de bestaande plant niet zo erg,

grtz.
                                Djzusie

Comment

Bezig...
                                X